• aviman

Juni 2013?

Mannen friade när han kom hem från skidsemester i Italien i februari i år och nu planerar vi för att gifta oss Juni 2013, mest troligt helgen efter midsommar.
    Någon fler än oss som planerar för samma månad? SkrattandeHjärta 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-19 20:36
    Det här är den nuvarande listan på Junibrudarnas datum:

1 - chesa, Vingabrud

7 - Josefiiine

8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

13 - Miss Lindberg

15 - HaLian

28 - imoen

29 - Mette81 (ev), JochP

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 08:34
    Junitråden

1 - chesa, Vingabrud, Miss Lindberg, suewy

7 - Josefiiine

8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

15 - HaLian

28 - imoen

29 - Mette81 (ev), JochP, emzerus83, Marjasinus

• Svar på tråden Juni 2013?
  • Want to
    Marjasinus skrev 2012-07-26 10:30:31 följande:
    Grattis!

Det finns nog fler som gör som du, men det här forumet är ju lite ett tillhåll för de som gillar att göra mycket själva. Är det inte svårt att bara komma ned i så få gäster? Jag satt och på skoj och gick igenom min lista för att se vilka vi hade plockat bort om vi hade stannat vid "de närmaste". Vi landar ändå på över 30 vuxna och ett 10-tal barn.
    Jo BT är helt underbart fyllt med information och tips för alla =)
    Har lite knusel med våra döttras klänningar , så sonderar trådar om bruddnäbbskläder just nu

Nja vi drog det riktigt hårt i gäst antalet. Enbart våra föräldrar, syskon (vi är äldst, så dom har vare sig respektive eller barn), mor/farföräldrar samt en nära vän var.
    Det som känns tuffast är just att vi bestämt oss att inte ha fler vänner närvarande eller mostrar, morbröder eller kusiner.
     Men skulle vi ta enbart hela släkten är vi uppe i va 84 personer och lägger vi på närmaste vännerna är vi uppe i mellan 120-150 personer. Så de kändes alldeles för mastigt för oss.
    Och då stod vi i valet att antingen all in eller hård dra. Eftersom varken jag eller M2b är såå förtjusta i att stå i centrum kändes det inte som vi med en fest med 100+ gäster.
    Samt att vi är båda rörande överens om att valet att gifta oss är mellan oss, precis som när vi valde att skaffa barn och bostad ihop. Men vi vill ha med våra familjer =)
  • ThedaywesayIdo

Här är en till som ska gifta sig i juni 2013, 15/6 närmare bestämt! Det är årsdagen för när vi blev tillsammans, 8 år senare blir det bröllop:)

Vi har bokat kyrka och festlokal(bygdegård) några mil ifrån där vi bor. Sen jag såg den kyrkan första gången så har jag velat ha mitt bröllop där. Gissa om jag blev glad när VÅRT datum var ledigt:)

Vi ska inte ha barn med på bröllopet men vår dotter är med i kyrkan sen följer hon med barnvakten hem(så barnvakt är också ordnat!)

Fotograf blev klart för några veckor sen. En tjej från orten där vi bor som precis har startat sitt företag...

Jag gillar att pyssla så allt material till inbjudningskorten är inköpt och en prototyp är gjord. Vi ska bjuda ca. 80 gäster så 40 inbjudningskort ska klippas och klistras:)

Tärnor och marsalker är tillfrågade, vi ska ha 2 var...

Färgtema blir rosa, silver och vitt, jag är en väldigt rosa tjej men ska försöka att inte överdriva då vi faktiskt är två som gifter oss:)

Provlagade förrätt och efterrätt förra helgen för att se ifall de passade men har inte bestämt oss än. Inte heller ifall vi ska fixa det själva eller anlita catering.

Har kollat lite på både kläder och ringar men inte fastnat för något, har tänkt dra med mina två tärnor och prova brudklänningar efter semestern.

Det är så lång vi har kommit, ska blir roligt att följa denna tråd och se allas förberedelser. Vi har ett spännande år framför oss:)

• Marjasinus

Det börjar ramla in paket ifrån ebay nu :) Det är tokspännande. Allra mest ser jag fram emot att mina kläder ska komma. Hoppas det blir snart

• notch

Först och främst, grattis till alla =) Jag och sambon ska bli fru och man 15/6, och känner efter att jag har läst era inlägg att vi ligger LÅNGT efter i planeringen. Vi har dock bestämt kyrka, präst och lokal...that's it =)

• Marjasinus
    notch skrev 2012-07-28 21:43:14 följande:
    Först och främst, grattis till alla =) Jag och sambon ska bli fru och man 15/6, och känner efter att jag har läst era inlägg att vi ligger LÅNGT efter i planeringen. Vi har dock bestämt kyrka, präst och lokal...that's it =)
    Tror inte du behöver oroa dig. Jag är lite rädd för att vi lägger för mkt krut på allting såhär långt i förväg så att man typ blir bröllopsutbränd innan man verkligen behöver krafterna nån gång i maj-juni
  • sanzan

Hej tjejer! Jag glider gärna med här. Sambon friade på vår 10 årsdag så nu är tanken att vi ska gifta oss i juni nästa år. Får vi välja helt själva så blir det den 8/6, men det är ju det där med att hitta lokal och kyrka.... Vi bor i Stockholm så har ni några bra förslag mottages de väldigt gärna Vi har kommit så långt att vi vet att vi vill ha egen mat och dryck, tärnorna och toastmadame är tillfrågade. Bordsdekorationer samt placerings"kort" ordnade vi i helgen. Jag läste i någon tråd att det är lika bra att passa på när inspirationen flödar för då gör det inget när den avtar lite tex runt jul osv så vi kör på så mycket vi kan nu

• Dalatösen

Vill bara göra en liten rättelse på mitt namn! Dalatösen skall gifta sig den 8e, vet inte om jag missat någonstans att dalasmulan skall gifta sig oxå? Men misstänker att det bara har blivit lite fel....

• JochP
    Dalatösen skrev 2012-07-22 20:22:37 följande:
    Ska ni vara i Tibble förresten? Lät så med tanke på ankomst med båt! Om så är fallet har ni valt ett supermysigt ställe.
    Japp, precis där. Vi har varit på fest där förut och det är fint.
  • notch

Har ni skickat iväg inbjudningar än eller när tänker ni göra det?

• FruW
    Want to skrev 2012-07-25 22:58:45 följande:
    Känns som vi är dom enda med mindre bröllops planer.
    Vi kommer bli totalt 28 personer (om alla kommer och inkl barn) under vigseln och middagen och sen blir vi 21 personer som bor på hotellet.
    Litet intimt och med endast våra närmaste  =)
    Vi har också tänkt oss ett litet bröllop på max 30 personer (inklusive oss). Tycker det passar oss bättre, vi brukar aldrig bjuda in hela släkten annars heller och vill inte stå i centrum för mer än de närmaste. Har dock inte kommit så långt i planeringen, har ännu inte bestämt om det blir maj eller juni :) Men det låter mysigt att de flesta av era gäster kommer bo på samma hotell!
Svar på tråden Juni 2013?