• aviman

Juni 2013?

Mannen friade när han kom hem från skidsemester i Italien i februari i år och nu planerar vi för att gifta oss Juni 2013, mest troligt helgen efter midsommar.
    Någon fler än oss som planerar för samma månad? SkrattandeHjärta 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-19 20:36
    Det här är den nuvarande listan på Junibrudarnas datum:

1 - chesa, Vingabrud

7 - Josefiiine

8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

13 - Miss Lindberg

15 - HaLian

28 - imoen

29 - Mette81 (ev), JochP

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 08:34
    Junitråden

1 - chesa, Vingabrud, Miss Lindberg, suewy

7 - Josefiiine

8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

15 - HaLian

28 - imoen

29 - Mette81 (ev), JochP, emzerus83, Marjasinus

• Svar på tråden Juni 2013?
  • becky

Här har ni en junibrud till. Vi funderar på 8.6.2013 men det är inte helt bestämt ännu. Jag har redan huvudet fullt av planer och skulle kunna planera bröllop konstant hela året, haha. Min sambo börjar redan tycka att jag går på övervarv och då har vi nästan ett helt år på oss ännu...

• HaLiAn

Hej! Idag fick jag mailsvar från kyrkan och den är ledig 15/6 så nu ska den bara bokas och prästen ska bokas eftersom han jobbar i en annan församling Ikväll var vi på student och började prata med en vän till en släkting som mer än gärna gör vår middagsbuffe och tårta för 200:-/kuvert inklusive deras loge med utsmyckning och servis mm! Känns som vi helt plötsligt kan hålla vår budget och ändå bjuda alla 80gäster som vi vill ha istället för 45 som vi tänkte innan! Idag är det ett år kvar men nu börjar det kännas verkligt! Hoppas det går bra för er andra i funderingarna. Förresten hittade min drömklänning på tradera förra helgen för ett billigt pris så den är redan köpt! )

• chesa

Vi ska gifta oss den 1/6 och vi har bokat festlokal men ska ha borgelig vigsel och har planerat vart vi ska gifta oss men, det är inte säkert att vi får gifta oss där, och får vi inte det så får vi ta vigseln i lokalen för där finns en stor scen..=) Själv sitter jag om dagarna och tittar på dekorationer och planerar..=)

• imoen

Hej. Vad långt ni har kommit allihop! Vi har inte ens satt budget. Vi har satt preliminärt datum 28/6 och vi har börjat spåna på vilken typ av bröllop vi vill ha, litet och familjärt eller pyttelitet och hemligt är alternativen :) Det lutar åt en bjudning med 30-40 personer. Föräldrar, syskon, närmsta kretsen. Jag gillar pyssel och det kliar illa i fingrarna av skaparlust men ännu nöjer jag mig med att samla inspirationsbilder på bloggar. Om vi bestämmer den större festen så måste vi ju jaga lokal rätt snart också. Jag vill gärna vara på en loge i så fall. Eller helst ute om vädret tillåter.

• JochP

Hej på er!

Vi har precis börjat planera bröllop och det blir antagligen i juni nästa år. Vi gifter oss borgeligt och har börjat kolla runt efter bra platser. Vi vill gärna gifta oss utomhus och har några alternativ vi ska kika närmare på. Vi vet också var vi vill ha festen men har inte bokat någonting än. I veckan ska vi börja ta tag i det där så vi får nånting spikat.

Vi har gjort en preliminär gästlista som hamnade på 94 personer, så vissa fina lokaler går bort för att de är för små. Har nog tänkt catering för maten, tror jag men vi har bara spånat lite än så länge. Måste väl göra nån sorts budget för att se vad vi har att röa oss med.

Visst är det roligt att planera?!

• Miss Lindberg

Här är det en Juni 2013 brud till! Jag och min sambo har varit ett par i 6 år och vi har varit förlovade sen 14/2 2008. Han friade till mig när vi var i London.

Vi har börjat att små planera inför brölliopet som ska äga rum 13-06-01. Kyran ha vi bestutat om, lokal vet vi vilken vi vill ha, men vi har inte sett insidan så vi vill titta det innan vi beslutar ngt. Antalet gäster blir runt 45 st och det är blandat släkt och vänner.

Jag hoppas att det går bra för alla på denna tråd att planera inför intföd bröllopen.

• Vicke01

Den 8/6 slår vi till!

Vi har bokat lokal, fästmannen ska boka vigselförättare nu i veckan, vi har bestämt vilken typ av mat/ tårta vi vill ha och ska börja smaka oss fram Det blir buffé och vi lagar nog den mesta maten själv. Bra att ha nästan ett år på oss att provlaga tänker vi

Gästlistan är skriven men inte helt klar, inbjudan är klar på datorn (ska bara skrivas ut och "klistras ihop").

Toastmadame är utsedd och tillfrågad. Våra två vittnen är utsedda men inte tillfrågade, likaså best man.

Grovplanering för dagen, lekar och bröllopsprogram är fixade.

Serveringspersonal är så gott som fixad (kompis släkting läser på restaurangskola och vill antagligen jobba extra lite), make up görs av min väninna som är utbildad inom området, håret ska bara fixas till lite och det gör en annan kompis, partytält som vi ska ha middagen i ordnar ytterligare en kompis.

Det vi har kvar att göra som känns mest "jobbigt" är att vi ska hitta ringar och lösa städningen samt diskhanteringen (lokalen har ingen diskmaskin). Vi vill helst inte städa själva dagen efter och när vi kikat runt verkar det som att hyra lokalen ytterligare en dag för att städa + diska lokalens porslin för hand kostar ungefär lika mycket som att hyra in städfirma och porslin från annat ställe, så det lutar åt att det blir den lösningen.

Fästmannen ska köpa vanlig, enkel kostym och jag ska köpa en klänning som inte ser ut som en gräddbakelse. Har sett flera fina på nätet, så jag ska ta en runda i höst och prova lite klänningar för att se vilken modell som jag trivs bäst i.

Vi lägger idag undan 1000 kr/ månad, men kläderna och ringarna går utanför den budgeten. Bröllopsresan är redan ihopsparad för vi hade bestämt innan fästmannen friade att vi ska till USA nästa sommar

• Dalasmulan

Hej på er!

Här är en till blivande junibrud! Jag och min sambo ska gifta oss 8 juni 2013 och planerna är i full gång även om det går lite upp och ner med intensiteten haha! Ibland tänker jag bröllop dygnet runt men så sansar jag mig en aning emellanåt...

Vi bor i byn Sundborn utanför Falun i Dalarna och det är som bröllopet kommer bli. I Sundborns fina, lagom stora kyrka. http://sundborn.mildmedia.se Där är också våra två söner döpta så det känns naturligt och som att det är "vår" Kyrka. Kyrkan har varit bokad i ett helt år redan haha! När vi planerade för vår yngste sons dop i augusti förra året passade vi på att boka tid för vår vigsel när vi ändå hade prästen hemma vid köksbordet! Han skrattade lite men det kändes ändå bra eftersom den kyrkan är väldigt populär och uppbokad sommartid.

Middag och fest kommer hållas på en restaurang i byn. I Sundborn ligger konstnären Carl Larssons hem som är en stor turistmagnet och brevid den gården finns restaurangen http://hyttstugan.nu Restaurangen är bokad sedan i april men där slutar det "spikade" haha!

Nu rör sig funderingarna mycket kring fotograf. Jag har mailat med några och tagit prisuppgifter men inget mer. Klänning, ring, blommor, musik, mat, hår, inbjudningskort.... det finns mycket kvar att planera :) Kul om vi kan följas åt på vägen!

• Josefiine

Här är en till junibrud!
    vi har planerat att gifta oss 7 juni 2013 Glad Känns helt sjuk! Såååå lycklig!
    Blivande mannen min friade i Central Park i New York på vår 10-årsdag Hjärta

Vi ska gifta oss i kyrkan på orten där vi bor, har bokat. Ska även ringa och boka lokal nu i dagarna, finns bara en som passar då vi blir ganska många så det var ju ett lätt väl! Har tänkt servera snittar till brudskålen, ist för förrätt, sen sommarbuffé till huvudrätt och hoppar över efterrätten. Blir naturligtvis bröllopstårta! Ringarna ska beställas av en underbar guldsmed, blir billigare och bättre än att köpa "färdiga" ringar. Kära mor min ska betala m in brudklänning men resten står vi för själva. Har insett att det är maten som drar iväg med pengarna!!
    Vi har beslutat att vi kommer att avsäga oss presenter, men önska en mindre kuvertavgift för att hålla kostnaderna nere.

Hoppas på en underbar dag som ska firas ordentligt med alla våra nära och kära!!

• JochP
    Dalasmulan skrev 2012-07-16 21:52:23 följande:
    Hej på er!

Här är en till blivande junibrud! Jag och min sambo ska gifta oss 8 juni 2013 och planerna är i full gång även om det går lite upp och ner med intensiteten haha! Ibland tänker jag bröllop dygnet runt men så sansar jag mig en aning emellanåt...

Vi bor i byn Sundborn utanför Falun i Dalarna och det är som bröllopet kommer bli. I Sundborns fina, lagom stora kyrka.
    Kul med en till Dalabrud! Vi bor i Leksand och ska också gifta oss här i trakten. Drömmen är Hildasholms trädgård för vigseln, men vi har som sagt var inget bokat än, ska dit i morgon och titta.
Svar på tråden Juni 2013?