Den 8/6 slår vi till!
Vi har bokat lokal, fästmannen ska boka vigselförättare nu i veckan, vi har bestämt vilken typ av mat/ tårta vi vill ha och ska börja smaka oss fram Det blir buffé och vi lagar nog den mesta maten själv. Bra att ha nästan ett år på oss att provlaga tänker vi
Gästlistan är skriven men inte helt klar, inbjudan är klar på datorn (ska bara skrivas ut och "klistras ihop").
Toastmadame är utsedd och tillfrågad. Våra två vittnen är utsedda men inte tillfrågade, likaså best man.
Grovplanering för dagen, lekar och bröllopsprogram är fixade.
Serveringspersonal är så gott som fixad (kompis släkting läser på restaurangskola och vill antagligen jobba extra lite), make up görs av min väninna som är utbildad inom området, håret ska bara fixas till lite och det gör en annan kompis, partytält som vi ska ha middagen i ordnar ytterligare en kompis.
Det vi har kvar att göra som känns mest "jobbigt" är att vi ska hitta ringar och lösa städningen samt diskhanteringen (lokalen har ingen diskmaskin). Vi vill helst inte städa själva dagen efter och när vi kikat runt verkar det som att hyra lokalen ytterligare en dag för att städa + diska lokalens porslin för hand kostar ungefär lika mycket som att hyra in städfirma och porslin från annat ställe, så det lutar åt att det blir den lösningen.
Fästmannen ska köpa vanlig, enkel kostym och jag ska köpa en klänning som inte ser ut som en gräddbakelse. Har sett flera fina på nätet, så jag ska ta en runda i höst och prova lite klänningar för att se vilken modell som jag trivs bäst i.
Vi lägger idag undan 1000 kr/ månad, men kläderna och ringarna går utanför den budgeten. Bröllopsresan är redan ihopsparad för vi hade bestämt innan fästmannen friade att vi ska till USA nästa sommar