• aviman

Juni 2013?

Mannen friade när han kom hem från skidsemester i Italien i februari i år och nu planerar vi för att gifta oss Juni 2013, mest troligt helgen efter midsommar.
    Någon fler än oss som planerar för samma månad? SkrattandeHjärta 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-19 20:36
    Det här är den nuvarande listan på Junibrudarnas datum:

1 - chesa, Vingabrud

7 - Josefiiine

8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

13 - Miss Lindberg

15 - HaLian

28 - imoen

29 - Mette81 (ev), JochP

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 08:34
    Junitråden

1 - chesa, Vingabrud, Miss Lindberg, suewy

7 - Josefiiine

8 - aviman, becky, Vicke01, Dalasmulan, Krystal (ev), juni2013

15 - HaLian

28 - imoen

29 - Mette81 (ev), JochP, emzerus83, Marjasinus

• Svar på tråden Juni 2013?
  • Mette81
    aviman skrev 2012-03-11 20:07:40 följande:
    Mannen friade när han kom hem från skidsemester i Italien i februari i år och nu planerar vi för att gifta oss Juni 2013, mest troligt helgen efter midsommar.
    Någon fler än oss som planerar för samma månad? SkrattandeHjärta

Ooo, samma helg som mig och min BM =D

Måste bli den helgen för annars måste vi byta månad... min far och hans frå fyller båda 60 i juni nästa år (6 & 16) sedan kommer midsommar (och den vill man nog inte föralltid förknippa med sin bröllopsdag utan ha en egen dag!)

LÄNGTAR SÅÅÅÅÅÅ!!

Är det nån fler som är i Skåna/Malmö??

• Krystal

Vi har funderingarna på att lägga vårat bröllop i juni....och just nu är 8 juni det datum som det kanske hamnar på...

• JochP

Jag tror det blir den 29 juni för oss. Bara att hålla tummarna att vår lokal är ledig då för vi har inte fått arslet ur vagnen och bokat ännu. Vill gärna ha platsen för vigseln och lokalen bokade snart så nåt är spikat.

Var och kollade på trädgården där vi vill gifta oss och det är SÅ vackert. Länk om ni vill se:

http://www.hildasholm.org/se

• aviman

Idag har vi varit i lokalen vi ska hyra. Vi har flängt runt som ena galningar här i kommunen för att hitta något som känns rätt - och ÄNTLIGEN, äntligen hittade vi ett ställe där det känns som om allting blir serverat på ett silverfat.
    Vi satt ner och pratade med restaurangchefen, frågade frågor, lämnade önskemål, bollade idéer och så vidare. Jag hade tagit med mig tre bilder på olika tårtor som jag gillar stilen på, och sen hade jag nästan vad som kändes som ett föredrag om precis hur jag ville ha tårtan. Mycket viktigt :P

Vi har fortfarande inte bokat vigselförrättare (!!!) och jag känner lite panik över det. Vi skulle ha en släkting till M2B som skulle viga oss, men denne har inte hört av sig än så imorgon ringer jag kommunen och hoppas på det bästa!

Det bästa av allt tycker jag är att dela engagemanget med min blivande make. Efter vi varit i lokalen åkte vi till en tobakshandlare för att han ville köpa en fin cigarr och fira att vi nu är ett steg närmare äktenskapet Hjärta 
    Hur ska det gå att vänta i nästan 10 månader till? Det pirrar så underbart mycket i magen idag!!! Solig 

• JochP
    aviman skrev 2012-07-19 20:30:42 följande:
    Idag har vi varit i lokalen vi ska hyra. Vi har flängt runt som ena galningar här i kommunen för att hitta något som känns rätt - och ÄNTLIGEN, äntligen hittade vi ett ställe där det känns som om allting blir serverat på ett silverfat.
    Vi satt ner och pratade med restaurangchefen, frågade frågor, lämnade önskemål, bollade idéer och så vidare. Jag hade tagit med mig tre bilder på olika tårtor som jag gillar stilen på, och sen hade jag nästan vad som kändes som ett föredrag om precis hur jag ville ha tårtan. Mycket viktigt :P

Vi har fortfarande inte bokat vigselförrättare (!!!) och jag känner lite panik över det. Vi skulle ha en släkting till M2B som skulle viga oss, men denne har inte hört av sig än så imorgon ringer jag kommunen och hoppas på det bästa!

Det bästa av allt tycker jag är att dela engagemanget med min blivande make. Efter vi varit i lokalen åkte vi till en tobakshandlare för att han ville köpa en fin cigarr och fira att vi nu är ett steg närmare äktenskapet Hjärta
    Hur ska det gå att vänta i nästan 10 månader till? Det pirrar så underbart mycket i magen idag!!! Solig
    Vad härligt att ni hittat rätt! Känner igen den där pirrande känslan, man är ju så förväntansfull trots att det är så lång tid kvar. Vi har preliminärbokat vår lokal idag! Känns jättebra. Nu återstår bara allt annat.... Nästa grej vi ska boka är platsen vi ska vigas på. Sen får vi börja fundera på det där med mat. Blir nog catering för vår del, vi ska inte ha festen i en restaurang utan i en stor bystuga precis vid Dalälvens strand. Det blir entré i båt, vill jag lova!
  • emzerus83

Här är en till brud som gifter sig den 29 juni, i Västerås :)

Planeringen är i full gång...de flesta i min omgivning tycker nog att jag är ute i lite väl god tid. men jag vill känna att jag har kontroll + att det är ju sååå roligt!! :)

Har bokat:
    Lokal
    Dj
    Fotograf
    Tjej som ska bara tårtan

Köpt:
    Såpbubblor
    Skor
    Stolsrosetter
    Ljus
    Servetter
    Grejer att göra servettringar

har börjat utforma save-the-date kort och inbjudningskort.

Vigselförättare ska kontaktas så snart semestertiderna är över :)

• Dalatösen

Va roligt att vi är så många dalabrudar som planerar att gifta sig samma månad! Vi ska gifta oss den 8e Juni, lokal är bokad och det blir borgerligt så plats är bestämd! Känns superroligt att ha så lång tid på sig att fixa å inspireras!

• JochP
    Dalatösen skrev 2012-07-20 12:27:37 följande:
    Va roligt att vi är så många dalabrudar som planerar att gifta sig samma månad! Vi ska gifta oss den 8e Juni, lokal är bokad och det blir borgerligt så plats är bestämd! Känns superroligt att ha så lång tid på sig att fixa å inspireras!
    Var ska ni gifta er?
  • suewy

Här har ni en juni brud!
    1/6 kl 14.00 för att vara exakt om allt går som det ska :)
    Vi ska gifta oss kyrkligt, även fast vi inte tror på någon större makt, men mannen har varit väldigt bestämt med kyrkobröllop sen vi träffades för 7,2 år sedan.

Är redan i fullgång med planering, har köpt så inbjudningskorten kan tillverkas av mig själv, gästlistan påbörjad, har börjat skrivit checklista redan (; funderar över bordsdukning, vem ska sitta bredvid vem, blommor på bordet?
    Bokat frisör, bil, fotograf, florist, sminkör.
    Nästa vecka ska vi på möte med en cateringfirma!

Brudföljet är utvalda redan..
    Jag kommer ha en brudtärna, funderar även på att sätta en av mina tvillingbröder bakom mej i kyrkan :)
    Mannen ska ha sin bästa vän som bestman & toastmaster samt sin lillebror som Marsalk.

Jag älskar verkligen detta, :D

• Marjasinus

Jag är ingen blivande brud (verkar nästan vara ensam här - men i vårt förhållande är jag mest drivande) men vi gifter oss 29 juni 2013 i Slattefors, Linköping.

Det blir en borgerlig vigsel utomhus utanför festlokalen och sedan en grillbuffé. Vi har redan skickat iväg "Spara datumet"-kort till de som står på gästlistan och vi har en blogg där vi försöker skriva lite samtidigt som vi inte vill avslöja för mkt (svårt!)

Första paketet med dekorationer inköpta i köp- och sälj här på BT dök upp i brevlådan igår. Nästa vecka kommer förhoppningsvis ett antal paket ifrån ebay, bl a en smoking och skor så förhoppningsvis har jag mina kläder fixade. 

Svar på tråden Juni 2013?