Walk a mile!
Jepp... Det bör vi fixa tycker jag.
Jepp... Det bör vi fixa tycker jag.
Jag gick dubbelt så långt på frukostkissningen som jag brukar. (Men det gör inte så mycket mer än 20 minuter extra )
Så jag fick in mina 10 minuter där - gånger två
Ska se om det inte kan bli lite till i kväll också om vi tar den lite längre rundan
Jättekul att kasta boll med hunden... Inte så mycket motion, men ändå mer än att sitta på ändan framför datorn liksom.
Det var mindre roligt när jag samlade ihop bollarna i hinken och vi blev lite oense om vilken boll som skulle plockas upp. Mitt finger mår inte så bra efter att ha hamnat i kläm mellan tennisbollen och hans tänder
Sådär då, jobbat i dag.
Bäddat hotellsängar och sprungit fram och tillbaka i korridorerna i 4,5 timme. Så det känns som om jag har fått min motion i dag. Och samma sak blir det några dagar framöver nu
Ja på hotellet jag jobbade på så var det en kille som brukade kommentera för Eurosport som brukar bo. Han hade alltid sin cykel med sig och första gången ville han ha en karta så han kunde cykla en vända.
Jag gav honom först hotellets "cykelkarta". Alltså förberedda kartor med olika promenad, jogging, löpar och cykelslingor.
Den för cykel är ungefär en mil. Men den var för kort. Så han fick en stadskarta istället...
När han kom tillbaka efter ett par timmar så hade han tagit bakvägen till grannstaden 2 mil bort (fågelvägen) och sen runt på lite andra ställen också. Så han hade cyklat ungefär 6 mil totalt. Och det han säger är att han skulle vilja ha en lite bättre karta till nästa gång (större alltså) så han kan få ihop en bra runda på runt 10-15 mil för det här var i underkant av vad han behövde
Då kände jag mig lat
Jo men precis...
Jag tycker om att kolla såna där program som "för fet för 15" eller "biggest looser" osv
För då får jag inspiration. Det händer ofta att vi dricker en slät kopp kaffe och kollar på något sånt, och sen blir vi sugna på att ut och gå efteråt *hihi*
Det är ju lite det där "kan dom så kan jag" + den där känslan av "oh så där tjock vill inte jag bli, så det är nog bäst att jag rör mig lite"
Här i stan är det ju Peace & Lovefestival. Så det är dubbelt så mycket folk som vanligt här (Borlänge växer med 100% denna vecka). Men även om vi inte bor direkt i centrum så känns det ändå som att man stöter ihop med folk hela tiden.
Så det blir mest "träningen" på jobbet resten av veckan.
Jag har alltid fått 6-14 passen den veckan av någon anledning. Så jag har inte orkat gå på festivalen även om hotellet ligger på festivalområdet (delvis) så vi automatiskt får festivalarmband för att kunna ta oss till jobbet genom avspärrningarna.
I år var jag ju ledig egentligen och funderade på att lösa endagsbiljett. Men nu fick jag ju hoppa in och hjälpa städtjejerna istället. Så då gör jag hellre det
Åh jösses.....
Andra dagen på hotellstäd nu, en till och sen går jag över till Folkets Hus där det ju är mer ytstädning och inte pill med bäddning och dammning.
Men vilken h-vetes träningsvärk jag har
I dag skulle jag nästan kunna misstänka att jag faktiskt gått den där milen så mycket spring det har varit på hotellet. Upp och ner våning för våning, hjälpa till lite här och lite där och sen tillbaka igen. Trappor upp och ner (ja förutom om det var mer än 2 våningar upp, då fuskade jag och tog hissen eftersom jag redan hade så ont i foten och knäna).
Vågen visade på 2 kilo mindre än i Tordags morse så det ger ju lite effekt i alla fall *hihi*