Walk a mile!
Ja jag vet hur du menar snowstars... Det kan ju ta en kvart att gå till brevlådan och hämta tidningen liksom om hunden är på det humöret och då är det ju ändå under 100 meter tur och retur.
På jobbet så tjatade dom förut på att jag skulle ställa upp i blodomloppet... "det är ju bara 5 kilometer"...
Jaha... Men utan draghjälp av hunden så vet jag inte om jag klarar det pga foten och yrseln för att inte tala om mina trasiga knän.
"Men en timmes promenad klarar du väl?"
En timme ja... då har jag kanske bara kommit halvvägs
Och sen det där att gå under press. Alla sa ju att "men vi tar sällskap med dig, vi kan gå i din takt" jo tjena, jag vet ju hur det är om vi är på något studiebesök eller resa. Alla drar som en avlöning och jag får försöka hänga på så gott jag kan.
Vi har en affär ca 2,5 km bort. Den brukar vi gå till ibland om vi är godissugna och vill "förtjäna" godiset.
Det brukar ta ungefär en halvtimme dit och en halvtimme hem om vi går så fort vi kan och hunden inte stannar så ofta. Men då har jag draghjälp av maken.
Men det kan lika gärna ta en timme dit och en timme hem om hunden är på det humöret.
Det viktigaste är att man rör på sig, inte hur snabbt man gör det.
Den största positiva effekt jag ser med att gå snabbare är att man får mer tid att göra annat eller kanske få tid att ta en till promenad senare. Att gå fortare för mig = högre skaderisk, vilket alltså innebär att jag inte kan gå alls på ett par veckor om jag har otur...
Att inte ens omgivning kan säga "men vad duktig du var som gick ut och promenerade" och strunta i hur lång tid man gick eller hur långt man gått, tja det tycker jag är oförskämt faktiskt