Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Walk a mile!

Ja men det var väl en lagom början på ditt promenerande Glad

Min make är också superallergisk mot katt.
    Jag hade två som var knappt ett år när vi träffades, men jag gav bort dom till en kollega på jobbet och slängde alla möbler som det kunde vara katthår i och flyttade in med maken. Allt inom ca 1 vecka från vår första dejt.
    Vi hade en lite konstig start på vårt förhållande där jag trodde att han var en creepy stalker liksom. Men det visade sig snabbt att han faktiskt var uppriktigt orolig för att jag skulle råka illa ut på vägen hem och att han därför följde efter mig Tungan ute 
    Och han vann verkligen i längden, eller tja så lång tid tog det ju inte då *hihi* 

• Chicita

Jag har alltid haft djur. Fåglar, hästar, katter och jag har även fött upp marsvin och tam-illrar...
    Jobbade på en djuraffär ett tag också när jag var yngre, och har även jobbat med hästar en hel del.
    Så även fast jag gjorde mig av med katterna så hade jag ett marsvin - vilket blev flera sen eftersom maken inte var så superallergisk mot dom så det gick bra bara han försökte undvika att vara i samma rum.
    Sen blev vi ju med hund hastigt och lustigt då en kollega fick en superallergisk son och maken tål just den här hunden. Vi vet inte om han tål hundar allmänt, eller den här rasen bara eller just den här individen och vi vill inte försöka ta reda på det heller eftersom det kan utlösa en reaktion mot hunden vi har nu...
    Maken är extatisk för han har ju inte kunnat gosa med ett pälsdjur tidigare. Ok han måste tvätta armarna om hunden slickar honom och han behöver ta allergimedicin lite mer än under pollensäsongen, men han behöver inte äta det konstant och det är huvudsaken Glad

• Chicita
    Mette81 skrev 2012-06-14 22:15:51 följande:
    Jag tycker det är helt underbart att läsa dina inlägg och kommentarer Chicita.=D Du har alltid så kloka ord, tankar och reflektioner. Vill bara önska dig all lycka till med dina promenader! Hoppas de blir många och "långa" -för dig iaf ;) Ett tipps sedan NÄR (inte OM) du orkar dina 30 min eller mer och villutmsna dig själv lite så skaffa lätta vikter att "kardborrar fast" runt anklarna, ger lite extra motståndmen påverkar inte din promenad i övrigt nämnvärt. Och sedan för att underlätta liiiiite på annat sätt kan jag rekommendera en BRA bok i lurarna!! Jag lyssnar alltid på deckare när jag går och ofta är det så spännande så jag tar några minuter till av bara farten ;) Ännu en gång, lycka till med välmåendet!!
    Tack för tipsen Mette81 men jag kan inte koncentrera mig på att lyssna när jag är ute och går. Jag måste ju prata med hunden och ha koll på honom och trafiken runtomkring...
    Cyklisterna är livsfarliga här, dom kommer susandes förbi utan att annonsera att dom kommer så om jag inte hör swirrandet från hjul och växlar ens så kommer antingen jag eller hunden att bli påkörd snart.
    Skrev en insändare i lokaltidningen förra våren som gjorde att fler började använda den lagstadgade plingan. Men det har dom visst glömt nu Obestämd 
    Mina knän och min trasiga fot tål inte mer vikt, därför försöker jag bli av med den jag har så vikter runt vristerna tror jag inte riktigt på även om jag förstår att det ger bra effekt...

Om jag är så klok vet jag inte. Logisk kanske, men det behöver ju inte alltid vara samma sak som klok... Jag har jobbat lösningsorienterat så länge nu att det går på autopilot så det kanske gör en del *hihi*
    Men det är ju alltid kul att höra snälla saker Oskyldig Solig
  • Chicita
    passionsblomman skrev 2012-06-16 10:34:04 följande:
    Grattis Skrattande
    Vad kul. Om inte annat så kan det vara en sån där självförtroendeboost... "klarade jag av att springa 13 minuter förra veckan så kan jag bannemig ta en 30 minuters powerwalk i dag".
    Ja du vet Flört

Jag är väldigt väderkänslig och här har vädret gått från högtryck till lågtryck var tredje timme ungefär hela veckan.
    Så jag är inne på min 5:e dag med huvudvärk/ migrän så det har blivit väldigt lite promenader för mig. Och det hjälper ju inte att hunden hatar regn heller då...
    Jag hoppas att det stabiliserar sig lite snart så jag kan komma igång igen. Regnet i sig är ju inga problem när man kan promenera inomhus. Men huvudvärk och migrän är inga roliga kompanjoner att ha med sig på träningen Flört 
  • Chicita

Usch ja passionsblomman...
    Jag jobbade flera gånger med både huvudvärk och migrän för chefen klagade på att jag var hemma så mycket ett tag och påstod att det hade med jobbet att göra. Men det slog ju bara tillbaka och gav mig mer migrän för att jag stressade då också Skrikandes 
    Sen jag slutade jobba i hotellreceptionen så har min migrän minskat med ca 70% men det betyder ju inte att jag är mindre väderkänslig. Bara att jag inte får migrän av andra orsaker längre... 

• Chicita

Här blev det ju kladdkaka efter maten i går (med grädde) och lite vin och en Baileys till kaffet.
    Och i dag har vi ätit fläskkotletter med gräddsås och potatis + gröna ärtor...
    Så vi har inte varit så särskilt duktiga Tungan ute 
    och jag har två matlådor som ska ätas denna vecka + att vi åker till svärföräldrarna i helgen så vi lär nog äta massor med onyttigt nu denna veckan

Men nu ska vi ta och gå ut en vända med hunden i alla fall trots regn och blåst... Och vi kommer inte hem förrän han har pruppat minst en rejäl hög Flört

• Chicita

jahapp där gick den långturen Tungan ute
    Han ville göra klart och sen hem. Inte ut och gå bara för promenadens skull...
    I och för sig så tackade mina dubbla skavsår (ett på varje häl) honom för det när vi kom hem och det började kännas ömt precis på tröskeln. Men julgranen på ryggen log glatt och tyckte att han fattat ett klokt beslut Tungan ute 

• Chicita

Ja nu vill vi ha en rapport när du kommer hem om att du har simmat varje morgon izredam Flört

Här håller tråkvädret i sig så varken jag eller hunden är så intresserade av att gå ut på långpromenader och promenadbandet har inte lockat pga huvudvärken jag får av regnväder (suck).
    Men jag har i alla fall fått massor med saker tvättade nu. Och min medeltidsklänning börjar också närma sig "färdig-stadiet".
    Så sen kan jag sy tunikan till maken i råsidentyget jag fick över när jag sydde underklänningen Glad

• Chicita
    Oniq skrev 2012-06-18 19:19:44 följande:
    Ja jävlar ja...  Jag tror jag skrattar ihjäl mig...

(Chicita, du som såg mig förra sommaren, jag väger 5kg mer nu :)  )
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
    Nejmen se där. Hårt arbete ger verkigen avkastning med andra ord Flört

Jag tror jag gått upp 10 kilo sen förra året. Eller nja kanske inte fullt så mycket. Men det blev nog 5 kilo i en smäll där när yrseln kom i januari och jag inte kunde  promenera lika långt längre. Och dom har jag inte fått bort + något "trivselkilo" också nu när man inte behöver anstränga sig för att se snygg ut längre *host host*

Men du behöver väl inte oroa dig för dom 5 kilona i alla fall Oniq? Du var ju jättefin i formen sist jag såg dig. Och om dom stör dig så kan du alltid motionera bort dom. Banta inte vad du än gör för då är det ju bara risk att du går upp ännu mer i slutänden.
    Skulle ju misstänka att din kropp börjat lagra nu eftersom du tränar och äter lågkalorikost samtidigt. Så den håller hårt i allt eventuellt fett du har på kroppen.
    När innan jag skadade axeln så skulle jag ta tag i det där med vikten och började äta bra, inget godis och kakor. Jag tränade en del på gymmet vi hade i bostadsrättsföreningens gemensamma utrymmen + ju-jutsu två ggr i veckan och kanske box'n kicks en gång i veckan.
    Resultat - jag gick upp 5 kilo Tungan ute (såg det när jag vägde mig efter typ 2 månader. Kläderna satt inte lösare heller så det var inga muskler jag lagt på mig)

När jag såg det så blev jag förbannad och gick och köpte en påse chips och en stor läsk och grisade i mig.
    Dagen efter vägde jag mig för att se hur tjock jag hade blivit nu då... -2 av dom där 5 jag hade gått upp Tungan ute

• Chicita
    mirre01 skrev 2012-06-18 20:06:00 följande:
    hoppar på tråden :)
    Välkommen Glad
Svar på tråden Walk a mile!