• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • snowstars

Den låter ju jättebra faktiskt. Ska försöka mäta honom och se om de säljer den på våran närmsta djuraffär här. Annars får jag kanske åka till Djurmagazinet och titta där :)

• Chicita
    snowstars skrev 2012-05-24 11:50:02 följande:
    Den låter ju jättebra faktiskt. Ska försöka mäta honom och se om de säljer den på våran närmsta djuraffär här. Annars får jag kanske åka till Djurmagazinet och titta där :)
    I värsta fall går det ju att beställa på nätet också Glad
  • snowstars
    Chicita skrev 2012-05-24 12:13:29 följande:
    I värsta fall går det ju att beställa på nätet också Glad
    ..och promenera till utlämningsstället!
  • Chicita
    snowstars skrev 2012-05-24 12:28:53 följande:
    ..och promenera till utlämningsstället!
    haha... precis Solig

Min vovve vet inte hur han ska ha det nu.
    Det är för varmt för att ligga ute, men han vill inte vara inne. Så när han är ute så vill han in, och när han är inne så vill han ut.
    Måste snart ut på en lunchpromenad, för brorsan kommer och hämtar mig om nån timme.
    Jag ska och kolla synen och se om jag behöver glasögon.
    Jag vet att jag har ett yttepytte brytningsfel på ena ögat. Sist jag var hos optikern så sa denne att jag inte behövde glasögon eller linser. Men om jag hade återkommande huvudvärk så kunde det ju vara värt att testa med glasögon och se om huvudvärken blev bättre.
    Så jag skaffade glasögon. Nu kan jag inte hitta dom dock... Och det är några år sen jag använde dom och sen jag kollade synen alltså.
    Börjar fundera på om min yrsel kan ha med synen att göra, för jag märker att jag blir mer yr när jag är på ställen med många synintryck.
    Så vi får väl se vad dom säger... Glad 
  • snowstars

Min vovve vet precis hur han ska ha det - han vill UT! Och jag har sagt att vi går efter klockan ett när alla som är hemma på lunchen har hunnit tillbaka till jobbet. Så sjukt mycket hundar i farten mellan 12 och 13 och alla hundägare är ju inte lika kloka som jag så jag brukar mest gå och irritera mig. "Nej, vi vill helst inte leka med din chihuahua eftersom min hund kan äta upp din. Alternativt kliva på din hund så den bryter ett ben". Men efter 13 bör det ha lugnar sig.

tänk om det är så enkelt som att du behöver glasögon! Ska hålla tummarna för det.

• Chicita

hehe.. och min hund vill spöa alla andra, för säkerhets skull - innan dom spöar honom.
    Han är jätterädd för andra hundar. Även fast han gärna skulle vilja leka med dom samtidigt.
    Men skäll ut dom först - fråga om dom vill leka sen. Är hans paroll Tungan ute 

Och det är hans personlighet. Hon som ägde honom förut är ju ingen nybörjare på hundar och hon har inte fått honom att sluta skälla. Så hur ska jag kunna det nu när han är så gammal... Han får skälla, jag förklarar för dom jag möter och det brukar vara ok. Vissa släpper till och med fram sina hundar och säger "om han biter så biter han, då får jag skylla mig själv". Och i 99% av fallen går det jättebra och dom leker. i 1% så blir Elox skitförbannad och försöker bita, men den andra backar undan och så är det lugnt ändå...
    Men jag vågar inte chansa Obestämd 
    Det måste vara deras  beslut...

Ja tänk om det var så enkelt Skrattande 

• sofiasmamma

Så där ja, börjar få till lite mer rutiner nu när vi är hemma igen efter tre resor tätt inpå varandra. Både idag och igår har det blivit flera promenader och jag har insett att jag måste skaffa nya sommarskor som är sköna att gå i. Nästan alla mina öppna skor har blivit för stora (töjts ut antar jag) och jag måste släpa dem med mig, inte skönt.

Nu ska vi inte resa någonstans förrän 1 juni, kors i taket. 1-2:a är vi borta, sen åker vi till London 4-7:e.

Det ser ut som jagvetintevad hemma för vi hinner bara hem och packa om, och nu när det är så fint ute vill jag inte vara inne och städa. :)

Jag räknade kalorier för 5 år sedan och då blev jag faktiskt ordentligt smal, har börjar lite nu igen men jag är inte jättenoga ändå. Provade en klänning idag som jag hade på valborg och den satt mkt lösare i midjan, trevligt. :)

• Chicita

Jahapp... Jag har perfekt syn, förutom ett yttepytte brytningsfel.
    Optikern såg inget skäl till att jag skulle behöva ha glasögon och han kunde inte se något sammanhang med yrseln.
    Han sa att det kan bli lite yrt när ögonen börjar bli dåligare. När man behöver ändra avståndet för att kunna läsa liksom...
    Men det var inga problem för mig

jaja 

• snowstars

Typiskt Chicita :( Hade väl varit en optimal lösning att börja använda glasögon.

Igår blev det ingen långrunda. Himmel, det var ju stekhett när vi gick ut på kvällen också. Så jag får väl nöja mig med de tre kortare rundorna vi gjorde.

Tänkte för övrigt tipsa om en nyttig "chokladpudding". Mosa en banan och blanda med kakao ("efter behag" som de säger i saltkråkan). Ställ in i kylen en stund och ät sen upp den. Jättegott faktiskt! I ursprungsreceptet blandar man en avokado och en banan men det funkar som sagt med bara banan. Jag tycker också det är jättegott med lite, lite cayennepeppar ovanpå.

• Chicita

Jag får väl vara glad eftersom optikern sa att "såna problem brukar komma först runt 40-årsåldern och dit är det ju en bit kvar" och jag svarade "nja, då är det väl dags snart"...
    Han tittade ingående på mig, vände sig fundersamt om och kollade i datorn där mina uppgifter stod och utbrister "ojdå"...
    (jag blir ju 39 i år Tungan ute )

Ett annat gott "fruktrecept" är "äppelkaka"...
    Skiva äpplen, strö över kanel och micra tills dom börjar bli lite mjuka men fortfarande har lite knaprighet...
    Smaskens Solig 

I dag ska jag följa med brorsan och brorsdottern på medeltidsmarknad så då blir det ju en del traskande.
    Men utan hund... Han får stanna hemma med husse som jobbar hemifrån i dag 

Svar på tråden Walk a mile!