• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita

Blev taggad att ta en promenad på bandet tidigare i dag som sagt...
    Men bestämde mig för att ta med hunden istället och gå en vända på ca 3,5 km. Tyvärr stötte jag på en dam med en stor hund som hon nästan verkade rädd för. Den hunden började skälla på min lilla skrotis, och han är så hundrädd så han skulle dit och spöa den. (Anfall är bästa försvar).
    För att gå den längre rundan så skulle vi vara tvugna att runda den här hunden, damen hade nämligen satt ner hunden i en T-korsning till höger, och vi skulle svängt höger.
    Så jag fick lov att svänga vänster.
    Tänkte bara gå utom synhåll och sen vända tillbaka och ta långvändan. Men hon stannade kvar där så länge att jag inte kunde vänta ut henne.
    Så vi gick raka vägen hem istället. Blev kanske strax under 2 kilometer bara...
    Ska snart ställa mig på bandet dock. Men först ska vi ut och "kasta bollen" Solig 

• snowstars

Idag önskar jag att jag var en hund. Min hund fick nämligen en tom toarulle imorse och lekte nöjt med den ett bra tag medan jag satt och slet mitt hår med den här terminens sista uppgift. Alltså på riktigt, jag fattar inte vad jag ska göra och jag ska redovisa imorgon. Gaah!

Dagens positiva: Vi gick den långa promenaden direkt på morgonen innan jag fattade att uppgiften var så här svår. Annars hade det inte blivit någon långsväng alls idag.

• Chicita

Ja vad är det med hundar och tomma toarullar... 
    Och för den delen - strumpor? Förvånad 

Det regnar här i dag och då vill han inte gå alls, så jag ska smälta lunchen lite bara innan jag går ut och kissar honom lite snabbt (misstänker att jag får bära iväg honom en bit och sen kissar han på vägen in).
    Sen ska jag ställa mig på promenadbandet Glad 

• snowstars

Hehe, ja strumpor ja.. Det kan jag skriva en hel bok om, alla strumplekar

Positivt nummer 2: Det regnar inte här (än) iaf..

• Chicita

Så här ser det ut hemma hos oss när maken börjar dra lite i mina strumpor för att han ska ge mig fotmassage...
    Han knuffas direkt bort av hunden och...
    Så här drar en expert av strumpan

Sen måste det ju tvättas ordentligt innan massage
    (Och det kan ju finnas smaskig strumpdoft kvar)

• izredam

Jag önskar att vi hade hund istället, då hade jag i alla fall kommit ut och gått lite. Nu blev det bil till skolan (det haglade när jag tänkte gå så jag tog bilen) och sen bil hem, och nu mer tentaplugg. Kan ju inte direkt dra med mig katten ut på promenad, vi skulle inte komma många meter innan hon slänger sig på marken och vägrar gå i alla fall.

Men hund i vår etta på 49kvm känns trångt, får bli en förbannat liten hund i så fall - och det är jag inte så sugen på tyvärr :(

• snowstars

Har en granne här som är ute och går med sin katt i koppel typ 7 gånger om dagen ;)

Jag förstår hur du menar, fast 49 kvadrat är väl ganska stort? vi har en tvåa som är 53 tror jag och här funkar det bra att ha hund. Men det känns väl lite "bättre" eftersom man har flera rum han kan gå emellan och sådär. Jag skulle vilja ha en hund till men det känns trångt att ha två i lägenheten så det får bli i framtiden någon gång. (Förutom att jag inte har tid och råd med en hund till nu då förstås. Men jag skulle nog ta mig råd och låtsas att jag hade tid om jag tyckte att jag hade utrymme..).

• Chicita

Ja hund är en bra hjälp att komma ut. Under förutsättning att hunden vill gå då förståss Tungan ute

• izredam

Jo, det går väl, men jag vill helst ha en rätt stor hund och svärföräldrarnas golden tyckte definitivt att vår lägenhet var lite trång, men det har nog mycket med planlösningen att göra också. Dessutom har vi ju katt och hon är inte särskillt hundvan och det skulle aldrig gå att ha en hund här permanent, hon hade brutit ihop. Och jag tänker  inte byta bort min älsklingskisse för allt i världen <3

Svar på tråden Walk a mile!