• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita
    Oniq skrev 2012-06-18 20:48:14 följande:
    Man vill ju få bort sladdret. Det eviga och envisa sladdret...
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
    Då ska du fortsätta träna styrka, men hoppa över dieten Flört
    -------------------------------------------------------------------

Nu blev det en lite längre promenad. Ingen superlång. Men ändå... längre än vi kunnat gå på ett tag i det här eviga regnandet.
    Ca  30-40 minuter i alla fall och rätt bra promenadtakt även om vi ju fick stanna för att "läsa tidningen" lite då och då.
  • snowstars

Både igår och idag blev det en promenad på elljusspår = terräng. Härligt, men jag får fruktansvärt ont i vaderna så tror jag ska vila från det i ett par dagar. Finns andra rundor som är mer plana man kan gå :) Eller så kan man cykla..

Måste säga att det var väldigt skönt att inte äta socker idag. fast jag har tagit en näve jordnötter..

• Chicita

Blev en lite längre promenad i dag än jag planerat. Hunden ville hämta sin kompis så det gjorde vi och så blev det en ca 40-minuters promenad istället för den snabba rastning jag hade planerat. Så nu är vi nöjda båda två Glad
    Ok det är inte ett maraton liksom, men det är andra dagen på raken som det blev en längre promenad än jag planerat. Så det är bra Glad

• passionsblomman

Hejja alla oss! Skrattande

Jag har nyss kommit hem efter att ha tjatat ut min son på ännu en dösföraktande runda i elljusspåret. Jag måste ju säga att det är tur ingen ser mig, för jag tror de flesta skulle tycka att ordet "springa" vore en stark överdrift-men JAG säger springa, för det är det snabbaste jag kan lufsa framåt och det är inte gå. Och jag orkar inte egentligen och kroppen skriker både under tiden och även rent värk-mässigt. men, nu tänkte jag utmana min värk och se hur kroppen reagerar lite mer långsiktigt. Kanske visar det sig att jag inte kan springa, kanske visar det sig istället att något blir bättre i nuti och jag får mindre värk? Utan att pröva kan jag ju inte få veta.

Jag har i vart fall slagit rekord idag, eftersom jag sprang 2,5 km istället för de 2 jag klarade i fredags.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • snowstars

Ikväll tar jag paus från allt. Har såå ont i fötterna att jag inte vill göra något alls. Trött är jag också. Vaderna värker fortfarande så imorgon kommer jag att byta ut en promenad mot en cykeltur istället.

Men ni andra är duktiga, heja, heja! :)

• Chicita

Och här sitter jag nu och knaprar på en rabarberstång *hihi*
    Ok jag måste ha lite socker för att klara av surheten. Men det är ändå otroligt mycket nyttigare än godis Skrattande 

• snowstars
    Chicita skrev 2012-06-19 20:12:51 följande:
    Och här sitter jag nu och knaprar på en rabarberstång *hihi*
    Ok jag måste ha lite socker för att klara av surheten. Men det är ändå otroligt mycket nyttigare än godis Skrattande
    Ville ha en "gilla-knapp" här och bara gilla inlägget men det gick inte ;)
  • Chicita
    snowstars skrev 2012-06-19 20:19:28 följande:
    Ville ha en "gilla-knapp" här och bara gilla inlägget men det gick inte ;)
    hehe.. ja det har jag också saknat ibland. Men en tummen upp funkar ju rätt bra det med Solig
  • izredam

Jag har städat hela dagen, tänker INTE komma hem från semestern efter tre veckor borta (två veckor semester och nästan en vecka hos svärföräldrarna innan det) till en stökig jävla lägenhet. Någon måtta får det finnas. Intressant hur mycket skräp man kan åstadkomma i en så liten lägenhet måste jag säga...

Imorgon blir det mer städning och sen när sambo är klar på fotbollsskolan så ska vi åka till Erikslund och göra den absolut sista shoppingen innan semestern och se om jag kan få en tid för att klippa av mig håret antingen direkt eller på torsdag någon gång på förmiddagen... Att man alltid ska vara ute i sista minuten...

• sofiasmamma

Gått på höga klackar hela dagen, massor med bröllopsärenden...

Bra träning inför... fredag!! Hjälp, nu är det inte långt kvar.

Vågen bara pekar nedåt för mig, antar att stressen har med saken att göra (dvs. har inte tid att sitta still i soffan lika mycket som vanligt... :D)

Svar på tråden Walk a mile!