• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita

hehe... som mig nu då... 
    I morgon ska vi ut och käka. Det blir garanterat efterrätt också. Så det måste promeneras mer i dag för att väga upp lite Flört 

• snowstars

Hej allihop! Grattis Chicita! Välkommen Oniq. Är det bara här det har regnat typ hela veckan?

Igår cyklade jag en sväng efter jobbet. Skulle ha gått men dels går det fortare att cykla och så tänkte jag vila vaderna lite. Men jag fick ont i knät istället Idag har jag gått en massa i jobbet (som vanligt) men inte varit på någon längre tur. Jo, 10 minuter och då köpte jag glass på vägen Jobbar imorgon, men sen är jag ledig två dagar så då räknar jag med att röra på mig lite till

• Chicita

Tack snowstars Solig

Nu har vi varit riktigt duktiga också.
    Skulle till macken och köpa chips för att fira lite (gå dit alltså) men dom hade inga vickningschips. Inga lättsaltade heller och vi ville dippa...
    Så vi fick fortsätta till affären. Omvägen till macken blev ca 1,5 km räknade vi ut. Så nu har vi gått ungefär 6 km för att få lite chips.
    Det känns rätt ok Skrattande 

• Chicita

Regn regn mer regn och lite skyfall... Så ser prognosen ut i dag. Så det blir några 5-minutersvändor så hunden hinner kissa lite i alla fall men annars inget speciellt.
    Dunderförkyld också, men det är smällar man får ta Flört 

• sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-07-08 15:53:25 följande:
    Regn regn mer regn och lite skyfall... Så ser prognosen ut i dag. Så det blir några 5-minutersvändor så hunden hinner kissa lite i alla fall men annars inget speciellt.
    Dunderförkyld också, men det är smällar man får ta Flört

Hur var middagen i lördags? Vad åt ni för gott?

Här har det varit skyfall mest hela dagen och lite åska (alltför lite om du frågar mig).

Jag försöker göra lite innegympa men det går sådär. Gick upp 3 kg på bröllopsresan som jag gärna vill bli av med igen... Blir lätt så när det serveras vaniljkrämsfyllda croissanter och panna cotta till varje frukost! (För att inte tala om övriga 20 sorters bakverk, ost och salami...). Vrålgod cappuccino hur mycket man ville också. Ojoj. Och goda viner.

Ja, ni fattar... :)

• Chicita
    sofiasmamma skrev 2012-07-08 16:07:14 följande:

Hur var middagen i lördags? Vad åt ni för gott?

Här har det varit skyfall mest hela dagen och lite åska (alltför lite om du frågar mig).

Jag försöker göra lite innegympa men det går sådär. Gick upp 3 kg på bröllopsresan som jag gärna vill bli av med igen... Blir lätt så när det serveras vaniljkrämsfyllda croissanter och panna cotta till varje frukost! (För att inte tala om övriga 20 sorters bakverk, ost och salami...). Vrålgod cappuccino hur mycket man ville också. Ojoj. Och goda viner.

Ja, ni fattar... :)

Det var supergott.
    Vi åt oxfilé provencal med portvinssky, potatiskaka och vitlökssmör, det var även parmalindade smörstekt sparris med på tallriken Glad

Maken tog 3 tryfflar till efterrätt och jag tog Lakris creme bruleé med hemgjord hallonsorbet
    Mycket mumsigt

Jag vet vad du menar, jag gick också upp på vår andra resa...
    På tok för god mat Skäms 
  • sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-07-08 16:15:21 följande:
    Mmm, jag som redan var hungrig... ;) Låter supergott!
  • Chicita
    sofiasmamma skrev 2012-07-08 16:19:01 följande:
    Mmm, jag som redan var hungrig... ;) Låter supergott!
    i dag blir det i stället bara soppa Flört
  • snowstars

Har gått en långpromenad idag. I skogen, en dryg timme och hunden var nästan lös så jag fick gå hela tiden. Underbart. Mindre underbart att man mer eller mindre kunde hälla vatten ur skorna sen. Men jag förtjänar att mysa inne resten av kvällen

Svar på tråden Walk a mile!