• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita

I morgon har vi bokat bord på hotellets restaurang för att fira att jag fick jobbet jag hade sökt.
    Så i dag måste jag försöka gå en extra lång runda så jag förtjänar lite efterrätt i morgon.

Nor rain nor snow... eller nej det blir fel Tungan ute 

Varken bruten tå, fläskläpp eller förkylning från helvetet ska stoppa mig från att fira i morgon Skrattande 

• sofiasmamma
    Chicita skrev 2012-07-06 12:57:21 följande:
    I morgon har vi bokat bord på hotellets restaurang för att fira att jag fick jobbet jag hade sökt.
    Så i dag måste jag försöka gå en extra lång runda så jag förtjänar lite efterrätt i morgon.

Nor rain nor snow... eller nej det blir fel Tungan ute

Varken bruten tå, fläskläpp eller förkylning från helvetet ska stoppa mig från att fira i morgon Skrattande
    Hurra hurra, grattis (igen ;)!
  • Chicita
    sofiasmamma skrev 2012-07-06 13:23:51 följande:
    Hurra hurra, grattis (igen ;)!
    Tack igen Solig
  • Oniq

Jag hoppar på med att gå istället, world of shape funkade nada för mig (har följt programmet till punkt och pricka, men int' fan minskade jag i varken omfång eller vikt).

Så, igår var det snyggaste gympaskorna i 80-talsfärger som åkte på och talbok i lurarna. Någon gång kanske jag kan börja springa (orkar inte ett jota nu) och då ska jag ladda ner zombie-run.

Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Chicita

Välkommen i gänget Oniq Flört
    Det spelar ingen roll hur man ser ut när man är ute och går. Själv har jag skrotat runt i ett par tights och en långärmad t-shirttröja i dag. För varmt att ha tjockare kläder och för förkyld för att riskera att bli kall.
    Tyvärr så är ju inte tröjan så lång att den täcker rumpan. Men om nån inte tål att se min ladudörrssbreda bak så får dom väl titta åt ett annat håll {#emotions_dlg.djavulsk}

• Oniq

"It's a dangerous business, Frodo, going out of your door. You step into the Road, and if you don't keep your feet, there is no knowing where you might be swept off to."

..speciellt om man lyssnar på talkbok samtidigt, i might add... ;)

• Chicita

Hehe... så där var det förförra sommaren när jag precis fått hem hunden och började upptäcka att jag kunde gå längre än jag trott innan.
    Vi skulle bara ta en halvlång vända, men man kan på flera ställen välja att gå raka spåret hem eller en kort omväg. Och av någon anledning så valde jag alla omvägar jag kunde välja. Så vi var nog ute i 2,5 timme istället för dom 45 min till en timme jag hade tänkt mig.

Nu har det inte blivit mycket alls pga yrseln. Och även tidsbrist, men jag försöker få minst en halvtimmespromenad om dagen, oavsett om det blir på bandet eller utomhus Glad

Bok kan jag inte lyssna på när jag går eftersom jag måste ha koll på hunden och omgivningen.
    Finns inte en enda som signalerar när dom kommer med cykel, och kommer dom för fort så finns det risk att han hoppar fram och ska skälla på cykeln, vilket ju inte är så lämpligt och säkert Obestämd 

• Oniq

talkbok.. jag kan ju inte ens skriva *haha*

Oniq skrev 2012-07-06 15:02:42 följande:
    ..speciellt om man lyssnar på talkbok samtidigt, i might add... ;)
    ..eller är det svengelska?
  • Chicita
    Oniq skrev 2012-07-06 15:11:17 följande:
    talkbok.. jag kan ju inte ens skriva *haha*..eller är det svengelska?
    Eller var det en bok med talk... ifall du får skavsår någonstans på vägen? Flört
  • Oniq

Du, jag har oproportioneligt ont i ben/höft/rumpa efter promenaden igår, linimentbok skulle jag nog behöva.

Fyller år på söndag och hittade recept på tårtor i ICAs se, jag kunde inte bestämma vilken som ser godast ut... så vi gör alla tre.

...jag tror jag får försöka gå lite längre än 30min/dag ett taga framöver.. ;)

Svar på tråden Walk a mile!