• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita
    snowstars skrev 2012-07-01 14:49:14 följande:

Härligt Chicita! Går det bra att jobba? Du slipper yrseln?

Jag planerar någon typ av träning eller promenad ikväll. Ska dra med mig mamma tänkte jag. Skriver det här så jag måste göra det. Är för övrigt ledig i tredagar så nu kommer det bli många promenader

Nja jag har gått "bredvid" så att säga. Alltså inte haft en egen hotellvåning vilket innebär att jag dels inte har samma stress och press och dels behöver jag inte ta ansvaret för att det blir bra och att man inte glömmer något.
    För jag är snurrig fortfarande, men eftersom det varit festivalvecka så har alla behövts Glad

Nu blir det nog inget mer jobb på en stund för jag bröt en tå idag på jobbet.
    På min vanligtvis onda fot, så lite mer ont spelar ingen större roll men jag behöver väl ta det lite lugnt ändå så den får läka som den ska Glad 

Hoppas du får fint väder på dina lediga dagar nu också Solig 
  • snowstars

Du bröt en tå och behöver ta det lite lugnt? Alltså, jag skulle väl förmodligen tvinga alla att komma med blommor om jag hade brutit tån. Jag skulle halvligga i soffan med foten högt och ett jättebandage just runt tån och så skulle jag få minst en sån där fruktkorg Och då är jag (faktiskt) en rätt så anspråkslös person Men du hade rätt hög smärttröskel vill jag minnas?

Tack, hoppas också på bättre väder. Det har spöregnat hela helgne :/

• Chicita

hehe... ja det är inte så ovanligt att jag bryter något i just den foten Flört
    Förutom min konstanta värk där (efter första benbrottet och dom tre operationerna efter) så har jag ju som "pelare" mellan mellanfotsbenen av brosk och dom bryter jag ju några gånger per år. Räcker med att jag har för tunna skor och kliver på en för stor sten eller liknande. Det hade varit värre om det var andra foten...

Och dom gör ju inget åt tår... Så det är ingen större idé att göra någon stor grej av det Flört 
    Maken tycker synd om mig i alla fall så jag slipper ut och gå med hunden just nu. Ska försöka gå och sova relativt tidigt också eftersom jag varit uppe sen 03,30 (städat mellan 05,00 och 13,30)
    Så då får jag ju vila lite och så får det bli sandaler ett tag nu *hihi*

Här har det växlat mellan strålande sol och spöregn flera gånger om dagen. Vädret kan verkligen inte bestämma sig Obestämd 

• snowstars

Kvällens promenad är avklarad! Vi gav oss ut i åskregn och det var jättehärligt! Men som sagt, det vore kul med lite sol nu under mina lediga dagar

Nej, jag kan tänka mig att de inte gör något åt tår, btw.. Men det gör väl ont i alla fall :P

• Chicita

Regn kan vara mysigt... Min vovve tvärvägrar dock, trots regntäcke Obestämd Om det regnat hela dagen så måste man bära iväg honom så långt man orkar lite då och då och sen låta honom gå hem. Då kissar han i alla fall några gånger under språngmarschen hem Tungan ute

Tja men smärta och värk är bara relativt. Det skadar ju inte i sig Skrattande
    Det är bara när jag inte vet varför jag har ont som jag blir rädd för det onda Obestämd Ont går över... Förr eller senare 

• snowstars

Hehe, min hund (2 år) bryr sig väldigt lite om vädret. Mina föräldrarshund (6 år) har börjat tveka om det regnar mycket .

Nu ska vi bege oss ut alla tre (jag och hundarna) och gå i minst 30 minuter. Håller tummarna för att vädret inte blir åskregn igen, vi har ett antal mörka moln på himlen..

• Chicita

Det drog in mörka moln här med. Brorsan frågade om han och dottern fick komma förbi och fika lite, men dels har jag inget fika hemma och dels vill dom vara ute då. Och det är inte riktigt väder att sitta ute här när det blåser då det är så öppet...

Så nu ska vi åka iväg och fika. Hunden ville följa så vi åker nog och tittar på jättepippisarna (strutsarna) Glad 

• PiaB

Tillbaka efter en stillasittande midsommar med för mycket mat och dryck, och en oerhört aktiv vecka i Budapest! Ojojoj, vilken härlig stad! Var där med döttrarna som är 15 och 21, och vi alla tre var lika imponerade av staden. Så mycket att se så vi hann med en bråkdel.

Vi var igång från morgon till kväll så promenerandet är jag nöjd med. Nu återstår bara att fortsätta här hemma. Har semester och all tid i världen att röra lite mer på mig. Det gäller bara att komma ur soffan som jag alltid fastnar i så fort jag är hemma!

Nu ska jag läsa ikapp tråden och sedan får det helt enkelt bli en promenad

• snowstars
    PiaB skrev 2012-07-03 12:08:05 följande:

Tillbaka efter en stillasittande midsommar med för mycket mat och dryck, och en oerhört aktiv vecka i Budapest! Ojojoj, vilken härlig stad! Var där med döttrarna som är 15 och 21, och vi alla tre var lika imponerade av staden. Så mycket att se så vi hann med en bråkdel.

Vi var igång från morgon till kväll så promenerandet är jag nöjd med. Nu återstår bara att fortsätta här hemma. Har semester och all tid i världen att röra lite mer på mig. Det gäller bara att komma ur soffan som jag alltid fastnar i så fort jag är hemma!

Nu ska jag läsa ikapp tråden och sedan får det helt enkelt bli en promenad

Tipsar om att bara bestämma sig för att gå ut en halvtimme under dagen. Vad är 30 minuter av ett dygn liksom. Man har ändå 23,5 timme till att sitta i soffan Jag passar på att gå lite längre under mina lediga dagar och kortare svängar dagarna jag jobbar.

Är för övrigt på väg ut just nu. Hundarna väntar på mig och det blir en runda i terräng. Kul!

• Chicita

Nu är jag stolt. Trots bruten tå och halsflussen (som dök upp i går helt oväntat, med anställningsintervju i morgon) så gick vi en 45-minuters hundpromenad nu på kvällen Glad

Svar på tråden Walk a mile!