• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita

Här i stan är det ju Peace & Lovefestival. Så det är dubbelt så mycket folk som vanligt här (Borlänge växer med 100% denna vecka). Men även om vi inte bor direkt i centrum så känns det ändå som att man stöter ihop med folk hela tiden. 

Så det blir mest "träningen" på jobbet resten av veckan. Glad 

• snowstars

Ja, jag vet! Har velat åka på den några år, det brukar vara bra artister där. Synd att den ligger på "fel" vecka Men vi ska då få lyssna på Nanne Grönwall i helgen, det får fuga

• Chicita

Jag har alltid fått 6-14 passen den veckan av någon anledning. Så jag har inte orkat gå på festivalen även om hotellet ligger på festivalområdet (delvis) så vi automatiskt får festivalarmband för att kunna ta oss till jobbet genom avspärrningarna.
    I år var jag ju ledig egentligen och funderade på att lösa endagsbiljett. Men nu fick jag ju hoppa in och hjälpa städtjejerna istället. Så då gör jag hellre det Glad 

• Chicita

Åh jösses.....
    Andra dagen på hotellstäd nu, en till och sen går jag över till Folkets Hus där det ju är mer ytstädning och inte pill med bäddning och dammning.
    Men vilken h-vetes träningsvärk jag har Förvånad 

• Chicita

I dag skulle jag nästan kunna misstänka att jag faktiskt gått den där milen så mycket spring det har varit på hotellet. Upp och ner våning för våning, hjälpa till lite här och lite där och sen tillbaka igen. Trappor upp och ner (ja förutom om det var mer än 2 våningar upp, då fuskade jag och tog hissen eftersom jag redan hade så ont i foten och knäna).
    Vågen visade på 2 kilo mindre än i Tordags morse så det ger ju lite effekt i alla fall *hihi* 

• Oniq
    Chicita skrev 2012-06-30 17:06:39 följande:
    I dag skulle jag nästan kunna misstänka att jag faktiskt gått den där milen så mycket spring det har varit på hotellet. Upp och ner våning för våning, hjälpa till lite här och lite där och sen tillbaka igen. Trappor upp och ner (ja förutom om det var mer än 2 våningar upp, då fuskade jag och tog hissen eftersom jag redan hade så ont i foten och knäna).
    Vågen visade på 2 kilo mindre än i Tordags morse så det ger ju lite effekt i alla fall *hihi* 
    Wow 2kg är mer än vad jag lyckats med nu när jag är klar med min 'world of shape' (ser att dom gör reklam på den här sidan med).

Tydligen så fattar inte min kropp galoppen när det gäller mat och träning?

Vad gör man då för att gå ner i vikt och fixa formen?
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Chicita
    Oniq skrev 2012-07-01 11:17:09 följande:
    Wow 2kg är mer än vad jag lyckats med nu när jag är klar med min 'world of shape' (ser att dom gör reklam på den här sidan med).

Tydligen så fattar inte min kropp galoppen när det gäller mat och träning?

Vad gör man då för att gå ner i vikt och fixa formen?
    Tja... Jag var jätteduktig förut, tränade och åt vettigt och gick inte ner alls. Jag blev sur efter ett par veckor och åt en påse chips och dagen efter hade jag tappat nåt kilo Flört
  • Oniq
    Chicita skrev 2012-07-01 13:53:03 följande:
    Tja... Jag var jätteduktig förut, tränade och åt vettigt och gick inte ner alls. Jag blev sur efter ett par veckor och åt en påse chips och dagen efter hade jag tappat nåt kilo Flört
    Hmm... don't tempt me... :)
  • snowstars

Härligt Chicita! Går det bra att jobba? Du slipper yrseln?

Jag planerar någon typ av träning eller promenad ikväll. Ska dra med mig mamma tänkte jag. Skriver det här så jag måste göra det. Är för övrigt ledig i tredagar så nu kommer det bli många promenader

Svar på tråden Walk a mile!