• Juli

jag är en fet blivande brud =(

Jag har dragit mig för att prova klänningar. Speciellt efter ett tillfälle när jag tidigare i år började min klännings jakt. Butiken hade bara mini storlekar kvar. Jag är en 40-42 i storlek. Det var så hemskt pinsamt, och fönderande.

Jag hittade dock butik lilly i stockholm, de har snabb leveranstid, vilket jag nappade på, och de har alla storlekar i butik. vilket är toppen. Jag trodde jag hade bestämt mig, men kände att jag ändå vill ut och kika på fler klänningar. det börjar bli bråttomt då jag gifter mig i juli!

Saken är, att jag bli väldigt deppig. det känns som om jag bara blir fetare i klänning, känner mig inte alls vacker. jag skäms bara över hur jag ser ut =/

Är det bara jag som är lite större i storlek?

Hur ser era klänningar ut? bilder?

Kramar

• Svar på tråden jag är en fet blivande brud =(
  • ElinFalk85
    Chicita skrev 2012-04-27 23:52:31 följande:
    40-42 är helt normalt. Det är en storlek som de flesta brudklänningsbutiker ska ha.

Jag var storlek 48 på mitt bröllop.
    Så här såg jag ut i min hemsydda klänning.
    Om du är "fet" så är väl jag en strandad val i så fall...

Prova en modell som du inte hade tänkt att du skulle passa i. Många gånger gör det en stor skillnad.
    Men att du ska ha problem att hitta en klänning om du är i den storleken, tja det tror jag inte på faktiskt...
    Så ut och leta med dig. Det finns en klänning där med ditt namn på, du har bara inte hittat den än Glad 

PS/ om du brukar ha storlek 40-42 så kan du troligtvis ha en 38:a med snörning dessutom  
    alltså du är sååååååå vacker....*avis!!*
  • Aniara4

Fet är man när man aldrig kan handla vanliga kläder utan är hänvisad till några butikers skamvrå, där de missprydande säckarna i trista färger hänger. Om ens då. 40-42 är däremot en tämligen genomsnittlig storlek, och de brudbutiker som inte har den kan inte vara intresserade av att sälja särskilt många klänningar.

I den här tråden finns det fler mulliga brudar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3907557-1.html

• nrkpgbrud
    ElinFalk85 skrev 2012-04-28 11:01:27 följande:
    40/42 I wish!, jag har 44/46 och är dessutom bara 156,5 cm lång....snacka om att känna sig som ett fetto. dessutom har allt satt sig runt magen....såklart...*arg*. det är mina gener, jag har haft platt mage en enda period och då hade jag ätstörningar, så det tycker jag inte räknas riktigt. dock så ska jag gå ned efter all stress med bröllop och flytt till ny stad är klart =).

summan är att du säkert är jättefin....=), och de där bröllopsbutikerna kan du ge en känga tycker jag.
    som andra har skrivit så är 40/42 en jättevanlig storlek.
    Samma här Elinfalk85, liten mullig och jättegullig ;)
  • Chicita

Som min kära make sa när jag var ledsen över att jag gått upp ett par kilo:

Det gör inget, det blir bara mer att älska Solig 
    Och det stämmer ju faktiskt. Du är vacker inifrån och ut.

Nu ska jag inte säga att det inte fins otrevliga "tjockisar" eller att dom som är modellsmala inte kan vara trevliga. Men om man inte ser ut som "idealet" så måste man ju konkurrera på andra sätt. Så jag kan ju säga att jag har mött fler genomtrevliga "tjockisar" i mitt liv än de som hör till "idialgruppen". 
    Det kanske ligger något i den där "tröstkommentaren" - men hon ser i alla fall snäll ut, som man kan få höra viskas bakom ryggen ibland.

Och på dagen D så kan man inte vara lyckligare och gladare än man är. Så det skiner igenom alla lager (smink, kläder och fläsk  om man nu ska vara lite brutal).
    Jag har sagt det förr och jag säger det igen.
    Det spelar ingen roll om man gifter sig i en sopsäck, potatissäck eller galaklänning - man kommer ändå att vara den vackraste av alla den dagen.
    Jag var jättelycklig på min dag, och det är det ni ser på bilderna. Till vardags är jag långt ifrån så där snygg, jag känner knappt igen mig själv på bilderna Tungan ute
    Sen hjälper ju givetvis den fina klänningen, sminket och håruppsättningen till att göra en fin också... Men lyckan som står som en gloria runt en, kan man inte köpa för pengar...

Tack ElinFalk85 Glad 

• ElinFalk85
    nrkpgbrud skrev 2012-04-28 11:08:14 följande:
    Samma här Elinfalk85, liten mullig och jättegullig ;)
    haha yes!!! eller som Thomas och jag säger rund och kramgo =D
  • Sirenne

Jag kände likadant när jag letade klänning. Drar själv 44-46 och det är inte kul alls, när butikerna bara tar in små storlekar. Kan dock rekommendera KiK Stockholm! Ingegerd som hjälpte mig hitta min klänning var underbart proffsig. Och när jag mailade i förväg kunde hon bekräfta att de hade klänningar i storlek 44! Klart man blir glad Kan inte ladda upp foto eftersom det inte går vis iPad, men kan återkomma om du vill se fler av oss som har andra storlekar än XS /Sirenne

• Chicita

I den här tråden kan man också se verkliga personer i sina klänningar.
    Ok det är inte bara storlek 42 och uppåt. Men alla är inte trådsmala. Och poängen är att det inte är modeller. Det är personer med celluiter, bristningar, komplex över sina armar/ben/mage osv osv. 
    Och alla är jättevackra Solig

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m4142575.html 

• JesFre
    Juli skrev 2012-04-27 23:46:35 följande:
    Jag har dragit mig för att prova klänningar. Speciellt efter ett tillfälle när jag tidigare i år började min klännings jakt. Butiken hade bara mini storlekar kvar. Jag är en 40-42 i storlek. Det var så hemskt pinsamt, och fönderande.

Jag hittade dock butik lilly i stockholm, de har snabb leveranstid, vilket jag nappade på, och de har alla storlekar i butik. vilket är toppen. Jag trodde jag hade bestämt mig, men kände att jag ändå vill ut och kika på fler klänningar. det börjar bli bråttomt då jag gifter mig i juli!

Saken är, att jag bli väldigt deppig. det känns som om jag bara blir fetare i klänning, känner mig inte alls vacker. jag skäms bara över hur jag ser ut =/

Är det bara jag som är lite större i storlek?

Hur ser era klänningar ut? bilder?

Kramar
    Jag förstår dig, jag har själv samma storlek och brukar i vanliga fall känna mig nöjd (min sambos instälning till det är att så länge han kan lyfta upp mig och slänga runt mig som han vill så är jag inte för stor, och om han inte orkar. Då är det han som ska träna inte jag som ska banta.)
    Men när man kommer in i bröllopsklännings affärer...
    VIsst i mitt fall är det bara för att bilda mig en uppfattning av vad jag skulle kunna vara fin i för modell. Kommer inte gifta mig än på 3 år men jag vill ha en humm i alla fall.
    Jag vill ha en klänning som inte verkar finnas.

Jag vill inte ha draperingar på magen, eller ha axelbands löst då jag inte gillar när den lilla biten hud/fett som finns mellan arm och bröst syns allt för mycket.
    Vill jag dock gärna ha lite volym och inte bara en rak klännig.
    Försökte förklara för kvinnan i affären.
    Efter att ha rynkat på pannan åt min storlek så vad slutar det med att hon tar på mig.
    Jo en axelbandslös klänning med rejäl drapering över magen och jag såg ut som ett mumintroll.. Jag har aldrig känt mig så ful.

Tack och lov för att jag inte behövde beställa där och då utan kunde gå hem och hålla tummarna för att modet förändras.
  • Cicci90

Så här ser jag ut i min klänning i strl 40.
    Tycker att ni andra är så fina i era klänningar!
    Och till trådstartaren: ofta tycker man bara själv att man ser fet ut. Ingen annan gör det. Men jag vet hur svårt det är att tro på det...!
    Om du är orolig över att gå till en butik och upptäcka att de bara har en modell i din storlek, gör som någon ovan tipsade om; ring och fråga innan! Så slipper man den hemska känslan av att känna att man är störst i världen...

• Juli

Här kommer lite bilder på två kläningar jag testat idag. och på onsdag tänker jag köpa en av dom. Vilken tycker ni?

Svar på tråden jag är en fet blivande brud =(