• Juli

jag är en fet blivande brud =(

Jag har dragit mig för att prova klänningar. Speciellt efter ett tillfälle när jag tidigare i år började min klännings jakt. Butiken hade bara mini storlekar kvar. Jag är en 40-42 i storlek. Det var så hemskt pinsamt, och fönderande.

Jag hittade dock butik lilly i stockholm, de har snabb leveranstid, vilket jag nappade på, och de har alla storlekar i butik. vilket är toppen. Jag trodde jag hade bestämt mig, men kände att jag ändå vill ut och kika på fler klänningar. det börjar bli bråttomt då jag gifter mig i juli!

Saken är, att jag bli väldigt deppig. det känns som om jag bara blir fetare i klänning, känner mig inte alls vacker. jag skäms bara över hur jag ser ut =/

Är det bara jag som är lite större i storlek?

Hur ser era klänningar ut? bilder?

Kramar

• Svar på tråden jag är en fet blivande brud =(
  • mjeanettek

Juli: nr 1 (jag tyckre nr 2 var bättre med det vita bandet) men det är en fantastisk klänning!

• Juli
    RhjärtaC skrev 2012-05-01 16:03:19 följande:
    Åh herrejävlar vilken fin klänning! Du är sååå vacker!!! Jag önskar att jag kunde se ut som dig och även fått tag på en sån klänning! Vart har du hittat den?? 
    Tusen tack fina du :)
    Visst är den underbar?
    den finns på Zelini i stockholm, jättebra service och underbart trevliga!
  • Juli
    mjeanettek skrev 2012-05-01 16:35:16 följande:
    Juli: nr 1 (jag tyckre nr 2 var bättre med det vita bandet) men det är en fantastisk klänning!
    Jag tror det lutar sig åt nr 1.
    Nr hade jag tänk ha ett längre rosa sidenband till, men som sagt, det blir nog nr 1 :)
  • LillaEllan
    Juli skrev 2012-05-01 07:32:04 följande:
    Vilken fantastiskt vacker klänning! Den sitter så bra på dig!!
    vart är den i från? har du lång slöja? Är det kam på den?
    Tack! Den känns väldigt bra och sitter skönt dessutom :) Ja en jätte lång slöja, det är långt släp på klänningen också men inte utlagt fint på bilden :)

Japp det är kan på den :) 
  • LillaEllan

Juste det är en Mori Lee modell minns jag inte och köpt på prinsessa i Södertälje :)

• Jalle

Juli skrev 2012-04-29 12:36:10 följande:
    Tack så jätte mycket! Tror nog att det blir den :)

Du kommer bli jättevacker på din dag, det kan jag lova. Vad för klänning vill du ha?
    Jag ska ha den här klänningen. Har tyvärr ingen bild där jag har den på mig.

• ElinFalk85
    Juli skrev 2012-05-01 13:05:05 följande:
    Åh vad vacker du är! Vilken vacker klänning, den sitter som en smäck på dig :)
    Riktigt prinsess klänning :O)
    tackar!!! kände mig som en prinsessa...som fick sin prins =D. det är en kinaklänning från light in the box med en puffig underkjol från samma sida under. tungt...men värt det =).
  • Juli

Jag ville bara tala om, att jag köpte klänning nr 1, den vita i organza. Köpte även en tiara istället för kronan, samt en lång slöja :)

Tacka alla fina för era snälla kommentarer, och för att ni visade upp er, och era vackra klänningar!

kramar

www.elliwoww.blogg.se

• Palolem
    Juli skrev 2012-04-29 07:28:58 följande:
    NÄSTA KLÄNNING;
    (FÖRLÅT, JAG TRYCKER ALLTID PÅ FEL KNAPP)

Vilka fantastiska skor!!! VAr har du hittat dem?
  • Juli
    Palolem skrev 2012-05-22 20:46:02 följande:
    Vilka fantastiska skor!!! VAr har du hittat dem?
    Ja visst är dom, riktiga princess skor :) skorna har jag beställt från brandos :)
  • Estelle

Det var det dumaste jag har hört!
    Fet om man har 40-42?!
    Nej, det är du inte. Bara för att vi lever i ett samhälle där måna strävar efter att varar "Barbie" ska man inte tro/tycka att man är fet.
    Lycka till och jag VET att det finns en klänning i din storlek! Skrattande 

• Blivande fru B
    Juli skrev 2012-04-28 22:46:35 följande:
    Här kommer bilder på två klänningar jag testat idag. I MIN STORLEK! PÅ ONSDAG SKA AJG KÖPA EN AV DOM, VILKEN TYCKER NI? oj, cabs lock, haha!

Du måste skämta när du skriver att du är fet?!?! Du är jätte snygg!!!
    Själv är jag en 36/38:a & har alltid önskat mig mer former ;) Nu har jag äntligen fått lite mer rumpa,efter 5 barn *haha*
    Vill naturligtvis säga att denna klänningen är så otroligt vacker,sitter fantastiskt på dig.
    Man får hitta rätt klänning för sin kropp,det kan vara svårt även för den som är "tanig" ;)  
  • Juli
    Estelle skrev 2012-05-25 16:58:49 följande:
    Det var det dumaste jag har hört!
    Fet om man har 40-42?!
    Nej, det är du inte. Bara för att vi lever i ett samhälle där måna strävar efter att varar "Barbie" ska man inte tro/tycka att man är fet.
    Lycka till och jag VET att det finns en klänning i din storlek! Skrattande 
    Du har rätt =)
    Tack så mycket =)
  • Juli
    Blivande fru B skrev 2012-05-26 17:59:46 följande:
    Du måste skämta när du skriver att du är fet?!?! Du är jätte snygg!!!
    Själv är jag en 36/38:a & har alltid önskat mig mer former ;) Nu har jag äntligen fått lite mer rumpa,efter 5 barn *haha*
    Vill naturligtvis säga att denna klänningen är så otroligt vacker,sitter fantastiskt på dig.
    Man får hitta rätt klänning för sin kropp,det kan vara svårt även för den som är "tanig" ;)  
    Jag köpte denna klänning, och jag är så himla glad över den. Jag har nog kommit över min "jag är en fet blivande brud tänk" Dels för att jag hittade denna klänning, som jag älskar, men också tack vare alla fina kommentarer i tråden =)

Du har även rätt, att även den som är "tanig "kan ha svårt att hitta klänning =/

Kramar

www.elliwoww.blogg.se
  • Beccastina

va roligt för dig att du känner dig nöjd i ditt val!! själv har jag ca 1 mån på mig att hitta en klänning och jag är en 42-44 i storlek, inte det lättaste med andra ord :( men jag får kämpa på och jag är toppen glad för din skull!! ha en underbar bröllopsdag där du är vackrast i världen :D

Svar på tråden jag är en fet blivande brud =(