• Juli

jag är en fet blivande brud =(

Jag har dragit mig för att prova klänningar. Speciellt efter ett tillfälle när jag tidigare i år började min klännings jakt. Butiken hade bara mini storlekar kvar. Jag är en 40-42 i storlek. Det var så hemskt pinsamt, och fönderande.

Jag hittade dock butik lilly i stockholm, de har snabb leveranstid, vilket jag nappade på, och de har alla storlekar i butik. vilket är toppen. Jag trodde jag hade bestämt mig, men kände att jag ändå vill ut och kika på fler klänningar. det börjar bli bråttomt då jag gifter mig i juli!

Saken är, att jag bli väldigt deppig. det känns som om jag bara blir fetare i klänning, känner mig inte alls vacker. jag skäms bara över hur jag ser ut =/

Är det bara jag som är lite större i storlek?

Hur ser era klänningar ut? bilder?

Kramar

• Svar på tråden jag är en fet blivande brud =(
  • Lady Antebellum

Det absolut viktigaste är ju att du hittar en klänning som passar just din kroppstyp. Det har inte jag gjort...ännu, och jag är snarare åt det mindre hållet. Skall boka ett besök hos Matildas fest och se om det kan vara något, de hjälper ju till att måttanpassa.

• knyttan
    Juli skrev 2012-04-28 07:05:14 följande:
    Du har helt rätt! Man blir bara så arg att de har så små storlekar i butiken när man ska proa. det gör ju mig osäker för att detär svårt att jämföra en klänning i storlek 36 och 40-42 typ.

Vad fin du är, du ser ut som en ballerina nästan, otroligt fin klänning =)
    Tack tack! Det är ballerinaskorna som gör't Tungan ute Nej men allvarligt talat, jag vet precis hur du känner dig! Jag gav upp efter ett par provrundor nä jag inte lyckades hitta något som liknade det jag ville ha eller ens fick prova klänningar i rätt storlek o beställde en klänning från kina istället. Men det var också eftersom jag visste exakt hurdan modell jag ville ha. Provade några andra modeller, men det känndes inte rätt så varför hålla på att leta runt när man ändå vet? Och om man änså inte kan prova klänningen i rätt storlek innan man beställer så kan man ju lika gärna måttbeställa den från Kina IMHO, samma chansning där...
  • SkövdeSophie

Jag köpte en klänning... Den var för liten över revbenen, och jag har ingen lust att ta bort två revben Lösning: sy om dragkedja till snörning. Jag kände mig så besviken när jag insåg att den inte passade, men glad när jag insåg att det spelar ingen roll hur mycket jag bantar, jag kommer ändå inte i den. Alltså, nål och tråd och jag kan äta vad jag vill!

• Chicita
    Lady Antebellum skrev 2012-04-28 08:54:18 följande:
    vilka vackra bilder!!!
    Tack... Det var våra duktiga amatörfotografer som tog dom Solig
    Juli skrev 2012-04-28 00:16:22 följande:
    tack för alla fina bilder tjejer! Vad ni är vackra!! ta inte det här fel nu, men ni ser helt normala ut, alltså måste jag också göra det eftersom vi har samma storlek=) Ni har rätt, det är en normal storlek, men butikerna får mig att känna mig lite stor, eftersom dom bara har små storlekar i butiken, man får dock beställa sin storlek..

daniiel; jag har en bild, på en klänning jag tänkt på(när jag provar den), men jag vill inte riktigt lägga upp den än, usch, ser så hemsk ut, för jag kände mig lite nere då..=/

:))
    Det viktigaste är att du hittar en modell som funkar för din kroppsform.
    Om dom inte har några provex alls i din storlek så gå till en annan butik.
    Oftast ligger provstorlekarna på 36-38 och sen nånstans runt 44-48. Det är ju omöjligt för dom att ha brudklänningar i alla storlekar, vilket jag klart förstår...
    Men om du kan prova en större modell som dom håller in åt dig med klämmor så du får en aning om hur den modellen funkar på dig, så kan du sen beställa vilken klänning du vill i den modellen, som du gillar...
    Så målet är att prova något axelbandslöst, något med axelband, med halterneck, prinsessmodell, sjöjungfru, trumpet och dropwaist, samt självklart en A-line som är så bra för oss som inte faller under kategorin "fotomodellkroppar" Flört
    En klänning med inbyggd korsett kan göra underverk för figuren och om det inte räcker så finns ju slimmande underkläder dessutom.

När det är dags för Er dag så kommer du vara vackrast i världen.
    Oavsett vilken klänning du har på dig Solig 
  • brud 201208

Jag är stor 48/50 i storlek. Beställde tid för att prova bröllopsklänningar, livrädd att inget skulle passa mig.
    Men jag provade typ 6 st klänningar och kännde mig såå fin.
    Klänningen jag fastnade för fanns inte i min storlek så dem beställde hem en som skulle passa mig.
    Jag va så lycklig.I torsdags kom klänningen på posten,och den passar inte, är så besviken.
    Snacka om att känna sig som ett fetto mer än vanligt. Butiken kommer skicka en storlek större men nu lägtar jag inte efter klänningen nu är det bara ångerst.

Gå till en bättre bröllops butik 40/42 ska dem ju bara ha.Lycka till:))

• Syllis 2012
    Juli skrev 2012-04-27 23:46:35 följande:
    Jag har dragit mig för att prova klänningar. Speciellt efter ett tillfälle när jag tidigare i år började min klännings jakt. Butiken hade bara mini storlekar kvar. Jag är en 40-42 i storlek. Det var så hemskt pinsamt, och fönderande.

Jag hittade dock butik lilly i stockholm, de har snabb leveranstid, vilket jag nappade på, och de har alla storlekar i butik. vilket är toppen. Jag trodde jag hade bestämt mig, men kände att jag ändå vill ut och kika på fler klänningar. det börjar bli bråttomt då jag gifter mig i juli!

Saken är, att jag bli väldigt deppig. det känns som om jag bara blir fetare i klänning, känner mig inte alls vacker. jag skäms bara över hur jag ser ut =/

Är det bara jag som är lite större i storlek?

Hur ser era klänningar ut? bilder?

Kramar
    Du behöver inte skämmas Glad.Jag har stl 42 i klänning.Det är svårt med det här med klänning.Jag köpte än klänning men ändrade mej och köpte en annan.Men jag har inte fått hem den ännu.
    Gå tillbaka till butiken Lilly och prova klännningar igen och känn efter.
  • nrkpgbrud

Här har du en tjej i storlek 44/46 och hade turen att hitta en klänning på tradera med mina mått (gick dock ner 10kg efter att jag hade köpt den så jag fick sy in den) Men här har du en bild på mig i klänningen så jag lovar dig det finns en klänning för alla oavsett smak & form.

• Syllis 2012
    nrkpgbrud skrev 2012-04-28 10:42:42 följande:
    Här har du en tjej i storlek 44/46 och hade turen att hitta en klänning på tradera med mina mått (gick dock ner 10kg efter att jag hade köpt den så jag fick sy in den) Men här har du en bild på mig i klänningen så jag lovar dig det finns en klänning för alla oavsett smak & form.

Vad fin du är i din klänning Glad
  • nrkpgbrud
    Syllis 2012 skrev 2012-04-28 10:54:24 följande:
    Vad fin du är i din klänning Glad
    Tack! Jag har längtat så att få visa upp den både här och på riktigt. Nu är det 2 veckor kvar så nu våga jag släppa lite bilder ;)
  • ElinFalk85

40/42 I wish!, jag har 44/46 och är dessutom bara 156,5 cm lång....snacka om att känna sig som ett fetto. dessutom har allt satt sig runt magen....såklart...*arg*. det är mina gener, jag har haft platt mage en enda period och då hade jag ätstörningar, så det tycker jag inte räknas riktigt. dock så ska jag gå ned efter all stress med bröllop och flytt till ny stad är klart =).

summan är att du säkert är jättefin....=), och de där bröllopsbutikerna kan du ge en känga tycker jag.
    som andra har skrivit så är 40/42 en jättevanlig storlek.

Svar på tråden jag är en fet blivande brud =(