Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

BT-Veteraner

Usch, det är ju inte kul att känna sig oviktig på jobbet. Även om det nu var så som du säger, att vissa var oumbärliga, hade de ju kunnat lägga fram det på något annat sätt. Klumpigt, tycker jag. Ibland undrar jag om de gör sådant för att splittra gruppen så man inte ska vara så stark emot chefen..

Vad ger man i doppresent? Jag har varit på exakt 0 dop (nej, nu ljög jag. min barnkör sjöng på ett dop för en okänd människa för en massa år sen, så exakt 1 dop) och har egentligen ingen aning om vad som är brukligt. Till saken hör att det är sambons systerdotter så vi skulle väl vilja ge något lite finare.. Antar jag. Så att det syns att det är från hennes morbror och inte grannens kusin, liksom ;)

• snowstars

Ja, då tänker jag ju att folk ska bli lite sura på de nya delägarna och så har man genast lite konflikter i gruppen Men jag jobbar ju på en högstadieskola så konflikter av olika slag är vardagsmat just nu. Låter då fruktansvärt orättvist och ogenomtänkt i alla fall.

I och för sig vet jag inte om det blir något dop ens, men det brukar ju vara ganska vanligt och svärmor pratar då ivrigt om Dopet så jag antar att det blir ett. Och det känns bättre att vara ute i tid så vi inte hittar det perfekta en vecka efter dopet ;)

Åh, vilka roliga tips! Eventuellt blir vi bjudna på ett annat dop också, där en av min sambos kompisar har fått barn. Då kan det ju passa med en sångbok till exempel. Det enda jag kommer på själv är typ graverade saker men det känns inte så originellt.. Det är ju något de kan ha kvar men den kanske inte är rolig förrän barnet är typ 20? :P

• snowstars

Åh, pallen var ju helt perfekt tills jag såg priset ;) Typ nåt sånt tycker jag är bra, för en sån pall kan hon ju ta med sig när hon flyttar hemifrån och ha lite nostalgiskt i ett hörn. Samtidigt kan hon använda den medan hon är liten. Ska spara länken och höra med sambon sen i alla fall.

Annars gillade jag gunghästen också, men jag tror inte föräldrarna tycker de är tillräckligt "tjejiga", tyvärr.

• snowstars

Åh, så fint Vi ska faktiskt på IKEA om två veckor, kanske ska köpa en sån bara för att.. Kan ju ha den själv om inte annat. Jag gillar att pyssla, men det blir hellre än bra om man säger så. Sambon råkar ha en konstnärlig ådra så tillsammans brukar vi kunna få till det mesta. Jag har idéerna och han genomför allt som är svårare än att täcka med färg, typ ;)

Känns som att jag har lite idéer nu. Synd att de inte har eget hus, jag gillade idén med trädet också.

• snowstars
    TheD skrev 2013-04-18 17:19:46 följande:
    Chicita: Ta det dyraste på menyn!
    Instämmer också!
  • snowstars

Vilken lördag. Vi har gjort så mycket idag att jag inte kan redgöra för allt utan att bli långrandig. Men det viktigaste är väl att vi har utrett vad den soffa vi vill ha kostar. På tok för mycket för vad vi tycker är rimligt för en soffa i den storleken. Så just nu är vi tillbaka på ruta ett, kan man säga.

Men, men, det löser vi väl någon gång. Ikväll blev det mysig lördagsmiddag, vi har hjälpts åt att städa bort (jag har lagat matlådor som ska räcka för oss båda hela veckan) och nu tänkte vi oss en långpromenad med vovven i solen.

Vad gör ni andra i helgen?

• snowstars

Vi TROR vi vill ha nåt sånt här. Den kostar ca 17 000 hos MIO och hos lokala möbelaffären här. Och jag tycker inte den är så märkvärdig alls. Just nu har vi typ en sån här fast utan hörnet till höger och den kostade 4000 på IKEA :P Ju mer jag tänker på det ju mer funderar jag dock på om det inte blir för litet mellanrum mellan schäslongen och "hörnet".

Såjag vet inte, vi kanske får tänka bort det där hörnet och sätta dit en tresits istället. Vi har lite speciell planslösning i vardagsrummet så vi är lite begränsade..

• snowstars

Ja, vi får nog tänka om. Igen. nu har vi i och för sig inte tänkt köpa någon soffa förrän i höst, men det är ju alltid bra att planera. Rummet är långsmalt med fyra dörröppningar och ett fönster som sträcker sig över hela kortsidan.. Så ja, man får som möblera efter rummet.

Den soffan på MIO är jättefin. Och det känns ju rimligare att betala 16 000 för den än för den som jag ritade ;) Sen håller jag med om att det är mycket pengar, men det är ju en annan sak. Åh, ja, det är så knepigt när man inte kan provsitta. Furniturebox finns ju också och de är billiga men det är ju lite samma sak där. Jag vill gärna vet vad jag köper.

• snowstars

Soffan får vila några helger känner jag

Idag har jag spenderat 2,5 timme på sjukstugan för en kraftig urinvägsinfektion. Fy, säger jag bara.

Svar på tråden BT-Veteraner