BT-Veteraner
Den soffan blir nog jättefin, daniiel
Jobbigt att inte få sova, Chicita. Det är typ det värsta jag vet, jag är väldigt beroende av min sömn..
Den soffan blir nog jättefin, daniiel
Jobbigt att inte få sova, Chicita. Det är typ det värsta jag vet, jag är väldigt beroende av min sömn..
Haha, personligen skulle jag inte heller vilja ha en vit soffa men fejkskinn är ju himla praktiskt när man har djur som är smutsiga om tassarna :P Bara att torka av. Annars tycker jag också att tyg är snyggare.
Yes, jag dricker tranbär och mycket överhuvudtaget. Fick även utskrivet tabletter eftersom jag hade ganska mycket blod i urinen.. Så det ska väl gå över, förhoppningsvis.
Transportstrejeken är avblåst, det tog bara nån timme. Däremot ska kommunal eventuellt ut i strejk på måndag. I vår kommun är det lokalvårdare och vaktmästare som tas ut i strejk, men än så länge inte kökspersonal. Så vi kommer nog få ett berg med grus inne i skolan där jag jobbar om de inte löser konflikten snabbt :S
Angående mat.. Förra gången kommunal strejkade gick jag i sexan och var på skolresa. Men till min lillasyster hade mamma kokat typ varmkorv och stoppat i en termos. Sen kan jag ärligt säga att jag aldrig lägger in min matlåda i kylen på jobbet, den ligger i min handväska från 7:30-11/12 någong gång och är ofta fortfarande kall. Pastasallad var det första som dök upp i mitt huvud i alla fall.
Äntligen fredag!
..tänkte jag skriva men jag ska jobba med ett grupparbete nu klockan sju. Jag jobbar ju hela dagarna så det är svårt att hitta en tid då jag kan :P Så jag är väl egentligen tacksam för att mina klasskamrater ställer upp.
I övrigt är jag sjukt stressad och har svårt att sova om nätterna. Dessutom är jag inte säker på att UVI har gått bort även om den är bättre.. Och så bokade sambon in oss hos några vänner ikväll vilket är trevligt MEN jag hade sett fram emot att däcka i soffan.
Hade mycket hellre hållit dig sällskap daniiel ;)
Jo, just det! De har bytt våra köksluckor i veckan. Ljusgrå fast man ser ådringen i trät. Jättefina :)
Tror det är de som heter Grå Ask på denna sida. http://www.libluck.se/index.php/laserkantade-luckor/stockholm Och så valde vi svarta handtag.
Ja, jag var faktiskt lite rädd att vi skulle vara tvungna att välja vita luckor men det behövde vi ju inte :) Vita luckor kan vara jättefina men de som var här innan såg ut som sånt man har på offentliga inrättningar. Särskilt i kombination med golvet som är samma som var på min farmors ålderdomshem :P
Jo, det blir sovmorgon imorgon, förhoppningsvis. Har lagt mig till med ovanan att vara pigg halv sju :P
Ekluckor tycker jag är så fint också :)
Igår var det löning så idag har jag varit och köpt en mobiltelefon. Tror jag är den sista att skaffa en smartphone ;) Men nu så, bara den laddar klart så jag kan börja använda den..
Men herregud, jag skulle bli flygförbannad. En del har verkligen ingen hyfs! Och på helgen får man väl räkna med att folk kanske inte är hemma? Men ja, jag har köpt en del både på blocket och köp- och säljsidor och somliga häpnar man ju över..
Jag köpte studentlitteratur på blocket för nåt år sen och fick två böcker skickade till mig. När tjejen jag köpte av hade skickat böckerna kom ett mail där det stod "jag hade mätt fel så det blev 12 kronor extra. Vänligen sätt in det på mitt konto". Där flög jag i taket. För det första, orkar man bråka om 12 kronor? För det andra, det var ju inte jag som hade mätt fel och vi hade ju kommit överens om en annan summa. Snäll som jag är satte jag in pengarna en då och svarade bara med att jag egentligen inte borde göra det..
Men lilla vovven, vad ont det gör i mitt hjärta att läsa att han har ont.. Hoppas han kryar på sig!
Hoppas det går bra! Vår hund är jättelös i magen och låg mest håglös hela dagen igår. Men idag har han börjat skälla på grannarna så jag tror han håller på att friskna till. Men det gör ont i mattehjärtat här också.
Låter tufft Chicita! Man klarar ju av det men det är tufft ändå ;)
Idag är det röd dag så jag passar på att plugga.. Inte kul alls, men jag har kompromissat mig till ledighet efter klockan 12. Vi ska ha middagsgäster ikväll så lägenheten måste nog städas. Och maten ska lagas. Ska bli kul att umgås med lite roligt folk i alla fall!