Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

BT-Veteraner

Äntligen fredag! Vi har inlett en snaskfri månad så vi ska dippa morötter framför en film ikväll. Imorgon bär det av till IKEA. Avfärd 05:00........

Vad gör ni andra?

• snowstars

Yes, det blir Sundsvall! Hoppas att jag orkar handla lite kläder också, garderoben ekar tom..

Hm, de har ju pratat om 2014 men det blev försenat va? Vore ju bra om det kom snart, tycker jag ;)

Usch, jag förstår hur du menar. Man har ju så sjukt mycket grejer. Vi tömde ju en tvåa i januari och tyckte inte att vi hade nåt alls. Och då menar jag det, än idag har jag typ 3 grytor, en ugnsform etc. Ändå blev det så sjukt mycket som skulle med. Och sen skulle ju allt packas upp igen. Men det är ju kul när man kommer på det nya stället. Och det är ju skönt om man har börjat rensa lite i röran innan den dagen man ska flytta

• snowstars

Puh! Igår åkte vi hemifrån klockan 05:00 och var hemma igen 23:30. Snacka om heldag. Men det var kul att göra något annat än det vanliga ;)

Tyvärr har vi inte hunnit montera några möbler än eftersom jag har pluggat idag och sambon inte vill göra sånt själv. Men till helgen, LÅNGHELGEN, är det tänkt att det ska fixas här hemma :) Lägenheten börjar kännas som hemma nu, också, vilket är jättekul.

Idag firade vi sambons syster som har fyllt år. Hon fick ett presentkort på Make Up Store och blev jätteglad, så tack för tipset daniiel.

• snowstars
    daniiel skrev 2013-05-06 20:50:02 följande:
    Vad shoppade ni för något? :)

Så lite så, vad roligt att ni hittade något som passade :) Alltid kul att ge presenter som blir uppskattade.

Jag tyckte inte vi shoppade något alls, ändå gick det en massa pengar :P

"Stora" saker var i alla fall en MALMbyrå, har velat ha en sån i flera år. En till cd-pelare till bokhyllekombinationen vi har (för jag köper fortfarande cd-skivor, haha) och lite utemöbler till balkongen. Sen köpte jag mattor, lampor, kökssaker, lite saker till bröllopet och lite sånt.

Lyckades även hitta ett par jeans som faktiskt gick att knäppa på KappAhl, tjoho! ;)

• snowstars

Jag tycker också ni ska höra med hyresgästföreningen, för det låter inte okej att ha det så som ni har det tycker jag. Man har väl till exempel rätt att göra en besiktigning när man har flyttat in och ha önskemål om vad som ska fixas till (säger svärmor som jobbar åt ett fastighetsbolag). Sen är det ju inte säkert att de gör allt men man betalar ju faktiskt hyra och då har man rätt att ställa lite krav.

Annars får ni väl ta dit tidningen PLUS, kanske, då brukar man få som man vill ;)

• snowstars

Vi köpte två såna här: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80215148/

De ryms precis på en kortsidan av balkongen så det blir som en "soffa" där. Sen finns det mycket finare (och dyrare) möbler på IKEA Nu ska vi i alla fall köpa dynor dit så blir det nog bra. Vi har ett sånt där caféset med glasbord och två stolar till sen innan.

Haha, vad lustigt att du också köpte jeans på KappAhl ;) Jag hade bara ett par byxor jag kunde ha på jobbet, så jag behövde ett par till. När man jobbar på högstadiet vill man inte bli "läraren med bara ett par byxor" :P

• snowstars

Åh, det blev så himla jättefint på balkongen. Förra balkongen vi hade var ganska liten (om än större än många andra) så vi hade två stolar och ett bord där, sen var det fullt. Nu har vi en mycket större balkong så vi har som sagt gjort i ordning en soffa efter ena kortsidan och så fyllt på med bord och stolar.Vi har hängt upp ett tyg på ena kortsidans vägg och så köpte jag en balkongmatta på jotex.. Allt går i svart och grått så jag köpte några kuddar och kuddfodral i turkost på JYSK för att liva upp lite. JÄTTEFINT! Nu är det bara att hoppas att det går att vara där i sommar, dvs. att det blir varmare än 10 plusgrader ;)

Ja, när jag skulle ut och göra praktik förra våren upptäckte jag att jag inte hade några byxor. Jag är ju distansstudent så jag gick mest hemma i mjuksbyxor och leggings. Dessutom hade jag gått upp typ 15 kilo på en termin så jag hade svårt att hitta byxor.. Då hittade jag leggings på Gina som såg ut som byxtyg, och så köpte jag ett par "tantbyxor" på Åhléns. Nu när jag har tappat några kilon kommer jag i byxor på KappAhl, bland annat deras jeansleggings/treggings. Och nu senast kunde jag alltså rent av knäppa ett par jeans.

Jag har blivit så sugen på Zizzis jeans, men jag tror att jag ligger precis på gränsen till att kunna ha dom? Har stl 44 nu på KappAhl, ska jag gå ner två-tre storlekar så finns väl inte det hos Zizzi?

• snowstars

Får väl gå och prova nästa gång jag är i en stad ;)

Hit har solen och lite värme kommit, det känns faktiskt ganska skönt!

• snowstars

TheD: låter inte kul alls, hoppas provsvaren är bra!

Här börjar livet lugna ner sig lite. Har två tentor kvar innan jag kan gå på sommarlov. Förutsatt att jag klarar dom då, är inte hundra på det. Och på jobbet är det heller inte mycket kvar innan sommarlov. Börjar ha en bild över vilket betyg mina elever ska få, vilket känns skönt.

Och sen, sen, sen är jag ledig i minst SJU veckor. Så himla underbart. Jag håller på att längta ihjäl mig.

• snowstars

Alltså värmen som har varit en hel vecka nu? Det är mer än vad vi hade under hela förra sommaren! Det känns helt underbart, faktiskt

För övrigt håller jag fortfarande tummarna för TheD, och hoppas på att daniiels systers dansgrupp fick in mycket pengar

Apropå samla in pengar har skolan jag jobbat på haft Operation Dagsverke i veckan där de också hade en välgörenhetskonsert ett par kvällar senare för att samla in pengar. Så himla duktiga elever jag jobbar med, och de har dragit in en stor summa pengar som kommer gå till ett barnhem i Ryssland. Känner mig jättestolt och gråtfärdig när jag tänker på det.

Svar på tråden BT-Veteraner