Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

BT-Veteraner

Här går det upp och ner idag. Vi har strålande sommarväder fastän det bara är slutet på maj. Jag börjar jobba om en halvtimme ungefär så jag njuter av solens strålar och putsar fönster. Har fått veta att jag är godkänd på en av fyra delkurser och underkänd på en annan. Väntar svar från de andra två kurserna. Är de godkända får jag ändå fortsätta läsa i höst, annars vet jag inte riktigt vad som händer. Men det löser sig, solen skiner och jag är glad.

• snowstars

Oooh, hoppas att det inte är ryggen. Det låter rätt så besvärligt..

Har åkt på två omtentor i augusti, varav den ena är ett måste att klara för att överhuvudtaget kunna läsa vidare i höst. Jippie. Omtenta nummer ett är måndagen på sambons sista semestervecka, så veckan innan är ju helt förstörd bara därför. Dessutom är omtenta nummer två veckan efter, så ja. De två sista semesterveckorna försvann helt enkelt. Det är nog inte tänkt att vi ska vara lediga samtidigt nånsin.

• snowstars

Hej på er! Jag vet inte riktigt vart jag ska börja kommentera. Håller med om att det är kul att läsa om människor som varit gifta länge. Jag har turen att ha många såna par i min omgivning. Mormor och morfar har varit gifta snart 60 (!) år. Mina föräldrar är förvisso inte gifta men har varit ett par i över 30 år.. Förra sommaren jobbade jag med en kvinna som varit ihop med sin man sen hon var 13 år, de gifte sig när hon var 18. Hon är idag några år över 60..

Välkommen hit Tilda93!

Vi har haft skolavslutning i veckan. Tårarna rann nerför kinderna, himmel vilka fina ungdomar jag har jobbat med. Hur ska jag bli när jag får egna barn? Jag har också fått klart att jag får fortsätta i höst, på havltid! Känns lagom då det har varit lite väl häftigt att jobba 80% samtidigt som jag pluggar (som ni väl har läst ungefär 100 gånger vid det här laget). Men jag tror det kommer bli bra. Fick lite beröm av chefen och sådär så det känns jättebra. Tji fick den första handledaren jag hade på utbildningen. Hon trodde inte att jag skulle klara av det här jobbet.

Jobbar två dagar till sen är det sommarlov!

• snowstars
    daniiel 2 skrev 2013-06-17 11:32:24 följande:
    Ja, vad roligt snowstars att du får fortsätta och att det har gått bra! :)

Och jag kanske är gjord av sten, men jag fällde faktiskt inte enda tår under dotterns första skolavslutning ;) Glad var jag och roligt var det, men vi stod och trängdes längst bak i kyrkan i över en timma, så jag hade faktskt mest bara ont i fötterna och var less när det väl var slut :P
    Hehe, jag är extremt blödig överlag. Gråter typ till reklamfilmer med hundvalpar i ;) 

Sitter och letar efter inspiration på en tårta till midsommar, men jag hittar bara recept med typ tre liter grädde och jordgubbar. Min far tål inte grädde så bra, även om den är laktosfri, och varken han, jag eller syrran är jätteförtjusta i gräddsmaken så jag vill gärna göra nåt utan så mkt grädde. Hellre då en mousse med grädde i.. 

Ja, vi ska alltså fira midsommar med min familj  Och det blir i en stuga ca 25 mil från där jag bor så egentligen borde jag väl göra tårtan på plats.. Och åd kan det inte bli något som ska frysas i sju omgångar.. Svårt det här. 
  • snowstars

Jag älskar sån tårta :)  Men nu råkade pappa fylla år förra veckan och då bjöd mamma på sån tårta så jag skulle vilja hitta på nåt annat.. ;) 

Just nu lutar det åt att köpa färdiga bottnar (Chicita kan blunda ;) ), och leta reda på några goda fyllningar. Hittade ett recept på en citronmousse.. Kanske en mousse med vit choklad också och sen täcker man bara med.. Nåt :P  

• snowstars

Kanske jordgubbar ovanpå? :)  Om man täcker med grädde (eller nåt annat) och garnerar med färska jordgubbar.. Eller så kör jag bär emellan som du säger och täcker med vit chokladmousse. Garnerar med jordgubbar? 

• snowstars
    Chicita jag tror inte pappa kan äta smörkrämen. tyvärr, den är jättegod, gjorde den inte vintras när jag täckte med sp och allt :)   Nu blir det experiment med min vita chokladmousse. Den är ganska fast redan innan den stelnat så jag tror nog att den ska gå att breda över. Får ha med mig en extra gräddskvätt så jag kan täcka med grädde om allt skiter sig ;) 

daniiel: Ja vad kul med kursen, missade det innan. Hoppas att du ska trivas med den och med att läsa på distans :) 

OCh vad kul med gäster på midsommar :)  

Note to self: KÖP JORDGUBBAR!  
  • snowstars

Mjo, särskilt när man inte riktigt vet vad som är själva allergin utan bara ska undvika allt som han normalt sett inte äter :P 

Jag har fått ont i halsen, igen. Tredej gången sen påsk. Nackdelen med att jobba i en skola?  

• snowstars

Låter härligt daniiel. Det löser sig väl även utan matbord, duka på golvet om det skulle vara så ;) 

Nu packar vi det sista och sen åker vi. Trevlig midsommar på er allihop!  

• snowstars

Jag tror det blir jättebra med tapeterna där :)

TheD: läste om din viltolycka och ryste. Hoppas att jag slipper vara med om nåt sånt och att du mår bra!

Kan meddela att tårtan blev jättebra. Syster-yster som inte tycker om tårta tog två bitar, förmodligen just för att den inte var så gräddig. Så det kändes kul :)

Mindre kul är att jag låg i feber hela midsommarafton. Känner mig ganska pigg nu dock, men har en hosta som inte är av denna världen. Torrhosta, så den "leder" liksom ingenstans. Men det har gått över förr så det går nog över igen. Som tur är är jag ledig :)

Svar på tråden BT-Veteraner