Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

BT-Veteraner

Ja honung äter jag redan som vanligt folk äter.. Öhm, mat? Funkar jättebra mot hosta, konstigt nog. Får kanske göra mig nån form av ingefärste.. Kom nyss hem från affären utan färsk ingefära :P Men har har sån malen på påse tror jag, funkar det?

• snowstars

Easy up är ju sjukt lätt att tapetsera :) Jag har i princip bara tapetserat två gånger men bägge gångerna var det med easy up så det blev jättebra.

Ja, jag är ändå glad på ett vis att jag är förkyld nu. Med den här hostan hade det varit fruktansvärt att undervisa kan jag säga. Det räcker med att jag öppnar munnen för att en hostattack ska dra igång.

Det är sommarvärme här i alla fall, det är jag glad för även om jag knappt törs vara ute :P

• snowstars

Ja just det. Stadsfesten krockar alltid med ett annat evenemang som ligger mig lite varmare om hjärtat ;) Det är marknad hemma där jag är uppväxt. Och dansgala och allt möjligt. Ska bli jättekul om hostan nu försvinner :P Men innan fredag måste den ju ha lagt sig.

Drygt att spackla skarvarna. Vi bodde i en bostadsrätt i ÖSD och där påstod hon vi köpte den av att en målare hade tapetserat i köket (hon bytte nämligen matta och tapeter i köket innan vi flyttade in). Det tror inte jag för det var full överlappning och lappat åt "fel håll" så de syntes väldigt tydligt i skenet från fönstret.. Jag störde mig på de där tapeterna hela tiden vi bodde där..

Hehe, min kompis jobbar som målare och hon har faktiskt fått en utskällning från en tant en gång för att hon inte la tapeterna omlott ;) Tanten hade inte heller förstått vitsen med easy up.

• snowstars

Beklagar också sorgen, Tilda93. Men som Chicita säger tror jag att ni får fokusera på det här nu och hinna njuta av att vara gifta senare, hur tråkigt det än låter :S

Vi beställde en doppresent igår. Den här: http://www.barnparadiset.se/utelek/1981-gabil-freestyle-fri-frakt.html . Hon är väl lite liten för den än men :) Vi ville egentligen köpa en sån här men den var slut och vi vågar inte chansa på att den kommer i lager innan dopet: http://www.barnparadiset.se/barnleksaker/857-gunghast-zebra.html Det får kanske bli en julklapp eller ettårspresent

• snowstars

Tackar som frågar, jag börjar beteckna mig själv som frisk nu :)  Hostan är borta, jag är bara lite tätt i näsan. Skitsnygg soffa! vi har fortfarande sån ångest över vårat soffköp.. Vi har beslutsångest och är snåla, haha. Ingen bra kombination. På lokala möbelaffären här i stan kommer vi snart bli "de där som bara sitter i alla soffor och aldrig köper nåt" :P Men härligt Chicita! Alltid kul att träffa likasinnade :)      

• snowstars

Du får recensera den sen daniiel :)  Vi har kikat på furniturebox men inte vågat beställa eftersom man inte an provsitta. Priserna är ju bra dock. Jag kan tänka mig att lägga någon tusenlapp till på en soffa men helst inte mer.. Gaah, blir tokig på soffköpet. Ska jag lägga ut så mycket pengar vill jag liksom att det ska bli bra.

• snowstars

Å vad kul med bröllop Chicita! Och att får göra tårtan :) 

Grattis Tilda93!

Här har det regnat hela dagen så vi planerade en filmkväll.. Nu verkar det dock spricka upp så jag får nog lite dåligt samvete om jag ska sitta inne hela kvällen.. 

• snowstars

Åh vad roligt! Kommer nog bli superbra. Glutenfritt låter spännande. Har bakat det några gånger och tycker det är hopplöst med de mjölmixer som finns att köpa.. Är som att baka med bakpulver. Då är det bättre om man kan byta ut mjölet mot typ mandelmjöl men det funkar väl sådär om man har såna allergiker med också. Har precis bokat hotell för mig och sambon om två veckor. Blir två nätter i gamla staden. Ska bli kul att turista i den när vi redan hittar, liksom :)    

• snowstars

Fattar inte vad som hände med radbrytningarna i förra inlägget. Hade typ tryckt på enter 3-4 gånger för att få till en ordentlig radbrytning. Provar igen då. Receptet är säkert bra :)  Ja, det ska bli kul med en semester, och faktiskt känns det extra kul eftersom vi har bott i stan. Känns inte som att vi "måste" göra allt man kan utan vi kan strosa på och bara vara. Sååå sugen på en soffa som ligger ute på lokala köp- och sälj på facebook.. Men hon ska ha mer för den än den kostar att köpa ny :S          

Svar på tråden BT-Veteraner