Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

BT-Veteraner

Jag har läst allt i har skrivit sista tiden men inte haft orken att logga in och kommentera. Jag kan väl sammanfatta med att jag håller tummarna där det behövs, gläds åt det roliga och blir arg åt det dåliga. Skriver från explorer så det här kommer bli ett enda textstycke. Vi har firat våran årsdag i helgen. Vi åt middag och gick på en show med en känd ståuppare. Igår var vi på bröllop. Väldigt mysigt och tårarna rann (nästan) flera gånger under dagen.   

• snowstars

Klaga absolut på städningen! När vi flyttade in här fick vi veta att tidigare hyresgäster hade fått städningen underkänd men sen hade det inte hunnit besiktigas innan vi flyttade in. Vi märkte dock inte mer än att det var nån smula i nåt köksskåp så det torkade jag bort innan jag ställde int grejerna. Så vi sa ju som helt enkelt till hyresvärden att allt var bra. Sen skulle vi städa toan första gången. Det rann ner så mkt att den inte kan ha varit städad på minst ett halvår.. Vattnet började rinna undan dåligt i handfatet så vi upptäckte att det var packat med hår och annan skit genom hela röret. Inte mysigt att ta bort.. Under kylskåpet visade det sig vara två centimeter damm när vi vårstädade i våras.. Och det är ju så äckligt när det är någon annans dynga.

• snowstars

Jag har blivit antagen till en kurs jag var reservplacerad på! Känns så skönt, för nu kommer jag kunna klara de poäng jag behöver innan jul och så hoppa på utbildningen efter det. Förutsatt att allt går bra då, men det känns ju som större chans att klara det om jag får hjälp än om jag ska plugga själv.

• snowstars

Vad jobbigt daniiel. Hoppas verkligen att du får någom vettig hjälp. Och samma för dig Chicita, att du får hjälp alltså. 

Här rullar livet bara på. Jag har bakat kanelbullar idag. Kände mig duktig. Skulle provsmaka en som blev tre.. Kände mig mindre duktig :P Det där med viktnedgång går inte så jättebra.. Men jag står i alla fall stilla på vågen, alltid nåt. Ska iväg och träna om en stund. Blir ett corepass. Himla bra för min rygg. Tänker som så att så länge som jag har bra (läs: hyfsad) kondition så gör det inget att jag är lite rund. Så jag tränar i alla fall flitigt :)   

• snowstars

Haha, ja precis  

Ikväll är jag jättetrött. Har varit trött i typ två veckor. Inte sådär seg som man kan bli, så blir jag när jag är stressad. Utan mer sömnig liksom. Inte likt mig, jag brukar vara uppe halva natten och ändå inte kunna sova.  

• snowstars

Åh daniiel! Vad glad jag blir. Stort grattis! (skriver mer när jag kan smyglåna sambons dator, för min webbläsare trycker bara ihop texten).

• snowstars

Känner mig smått förvirrad idag, av tidsomställningen och allt. Blir alltid lite nervös att man ska gå på en helt annan tid än resten av världen :P 

Håller tummarna för dig alfturelding. Lärarprogrammet brukar dock inte vara svårt att komma in på så det borde gå vägen :)  

Jag håller på att flytta mina studier till ett annat universitet. Nästa vecka, v. 45, börjar jag och jag är allmänt supernervös. Känner mig som en nybörjare igen för det är ett nytt system att lära med nya rutiner och så.. Allt det där som jag kunde vid mina gamla högskola.

Och så är det snart jul! Är det bara jag som toklängtar? Jag älskar julen :)  

• snowstars

Haha, jag måste verkligen begränsa mig angående julen. Jag vill göra ALLT på en gång men det är nog bara att inse att en del blir för onödigt och dyrt när vi bara är två. Igår köpte jag i alla fall julskinka, som var billig på vår lokala Icaaffär då. Tänkte att den lär knappast vara billigare före jul, snarare tvärt om. Så en skinka erkar vi ska ha då i alla fall ;) 

I år är första gången som vi kommer ha julgran. Tidigare år var vi knappt ens i lägenheten över jul eftersom våra familjer bodde 30 mil bort. Vi åkte till dem några dagar före jul och stannade över nyår. Och så hade vi inte plats för en gran heller. Men i  år bor vi ju närmare så vi kommer mest göra dagsbesök så då kan man ju ha mer pynt hemma :)  Så vi ska köpa julgran och pynt till den. I den här lägenheten har vi fler och större fönster än i förra så vi behöver nog lite ljusstakar och sånt också.. Tänkte sätta mig och "räkna" på det idag. 

Och så vill jag baka och göra godis och ha nån form av glöggmingel med våra familjer.. Och julklapparna ska vi köpa i Umeå nästa helg.

• snowstars

Ska lugna mig med att prata om julen där. Ska vi inte skapa en jultråd, daniiel?

Sambon fyller år i veckan och jag har ledigt från jobbet. Ska plugga, baka och fixa lite med saker som hör till jobbet. Känns rätt skönt att bara få vara på hemmaplan. Särskilt som jag var borta hela veckan förra veckan, "i jobbet" om man kan säga så.  

Svar på tråden BT-Veteraner