Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars
    Lenblo: Men usch vilken otur att åka på en sån operation i utlandet! Men vilken tur att de upptäckte vad det var. När jag gick på högstadiet var det en tjej i min skola som faktiskt avled för att sjukvården inte fattade att hon behövde operera bort sin blindtarm.. 

Skulle vilja ha något roligt att berätta här, men det är mest bara jobb och plugg som gäller just nu. Och lite hundträning, just nu håller vi på att träna på att gå på en fotboll ;) 

• snowstars
    Chicita skrev 2014-02-21 21:40:52 följande:
    Hmm... i fötterna va? FlörtTungan ute

Men ja det är nästan lite otäckt att hålla i dom när dom är sådär små Förvånad
    Det är mycket otäckt! Jag brukar vara rädd att de ska gå sönder i mina armar, typ. Skulle inte vara så kul. Nu fick iofs sambons syster barn för ett år sen så jag håller på att ha lite koll på hur man gör.. Men det var rätt skönt när hon hade blivit så stor att man inte behöde tänka på det där med nacken! 
  • snowstars

Kanonväder ute idag (jag har väntat en hel månad på de här vackra vinterdagarna med sol) och jag måste sitta inne och plugga. Längtar ännu mer efter examen just nu. Och nej, jag är nog ingen vidare ambassadör för studentlivet.. 

• snowstars
    daniiel: Ja, jag hoppas att du har beställt en sån dag tills imorgon, för då ska jag minsann ut och gå och andas vårvinterluft.  

Angående namngivning: bjud samma personer som du skulle bjudit till ett dop. Korkat svar kanske ;)  Vi var ju på dop i augusti och där var det närmast släkt och några vänner som var med. Cirka 30 stycken. De hade sållat rätt hårt bland släktingar och bjöd bara vissa mostrar osv. Men det är väl som med bröllop, bjud vilka du vill ;) 

Jag tror inte jag tycker att det är konstigt att lillasyster får en ceremoni men inte storasyster.. Den som kan tycka att det är konstigt är ju storasyster själv då, men det går ju kanske att prata med henne och höra vad hon tycker/känner/vill? Ni kanske kan ha en gemensam ceremoni för båda syskonen? 

Chicita: Intressant läsning. Förra veckan satt jag faktiskt ner och läste i 30 minuter, sen ställde jag mig och stod vid köksbänken och läste 20 minuter. Och sen hade jag rast 10 minuter..  Men det var efter att jag hade läst att det räckte att ställa sig upp en gång i halvtimmen för att få bättre hälsa. 

Lenblo: mår du bra? :)  
  • snowstars

Grattis daniiel! Hoppas du får en bra födelsedag :) 

Och Mamma-Barngympa låter väl jättebra. Tycker absolut att du ska prova! (När du kan ock orkar, alltså :) ) 

För övrigt tror jag det blev nåt fel i din väderbeställning för här är det bara tunga moln just nu. :-P  

• snowstars

*och (jag kan stava till och). 

Jag behöver en bra present till en ettåring. Helst igår. Förslag någon?  

• snowstars

Idag är en bra dag. Solen skiner, jag är färdig med dagens plugg och nästa vecka är det sportlov (med plugg, men jag kommer nog ändå kunna vara ledig några dagar)! Sambon kom hem på lunchen med blommor bara sådär och igår köpte vi en snöskoter som rymmer bägge två. Hunden är glad och kan snart balansera ståendes på en fotboll. 

Nu blir det långpromenad, städning, bakning och så ska jag träna innan det är dags för frdagstacon. Wihoo!  

• snowstars
    daniiel: jättefin dopklänning! Hoppas lillasyster blir bättre i magen så det blir mindre skrik. Angående koppelträning så kan då inte våran hund gå i koppel heller. Men han är så illa tvungen :P  Vissa perioder är det jättehemskt eftersom han drar så mycket. Sista året har det dock blivit mycket bättre, så det är numera roligt att rasta honom. 

Lenblo: Skönt att du är hemma och att du är på bättringsvägen. 

Svar på tråden BT-Veteraner