Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

BT-Veteraner

Yey! Jag gillar tanken med en jultråd så får fler vara med. Dock kan jag fortsätta här för alltid om ni vill ;) 

Nej men, en riktig fundering som vi har är det här med vart vi ska fira jul. Tidigare har vi alltid firat hos våra respektive familjer. Det har väl känts extra viktigt eftersom sambons föräldrar gick isär kort efter att vi hade träffats så för hans familj har det varit noga med att besöka båda föräldrarna. Och jag har velat vara med min familj. Och alla jag känner har delat på sig på jul, åtminstone innan de får barn och medan de är unga.

Men i år känns det som att jag skulle vilja vara med min sambo. Men då är frågan vart vi ska vara. Hur vi än gör blir det fel tycker jag. Sambons syster med familj ska vara hos deras mamma och hos hennes killes familj nästa år (så långt fram har de planerat). Så det logiska vore väl att vara med dem och hos mina föräldrar nästa år. Men då får jag ont i hjärtat för jag kommer sakna min familj jättemycket.. 

Ja, ja, det löser sig väl. 

• snowstars

Igår bakade jag matbröd, kokoskakor och rulltårta. Allt på två timmar. Tar i från tårna när sambon fyller år eftersom jag själv fyller så nära jul så är det inte lika kul att fira. Jag fyller någon vecka in i januari och är själv less på alla kalas och all mat och allt godis man har proppat i sig över jul och nyår ;)  Men nu är det bara roligt. 

Ikväll ska jag göra två tårtbottnar, tänker nämligen göra två tårtor... :)  

• snowstars

Härligt, daniiel. Måste ändå vara skönt att vara halvvägs igenom :)  Kortare väntan då :) 

Jag funderar vidare på julfirandet. Idag lutar det åt att vi ska vara på var sitt ställe. Jag hos mina föräldrar och sambon hos sin mamma. Vi ska vara allihop hos sambons pappa några dagar innan jul och "fira" där. Men jag vet inte. Det är ju ett tag kvar så vi får väl se, helt enkelt.

Har massångest idag. Imorgon börjar nya kurserna och jag är så nervös. Hoppas att jag hänger med så jag klarar de här poängen. Det skulle betyda så jäkla mycket för mig..

• snowstars

Gillar din vovve att ha grejer på sig? Overaller eller selar eller vad som helst? :)  Vi har köpt en reflexväst till vår hund och han tycker inte om den ;)  Han får så lov att ha den i alla fall, för han har inte ont eller mår dåligt av den, men det syns ju att han liksom "skäms". 

• snowstars

Har inte loggat in på ett tag, men jag läser i princip varje dag så jag hänger med på vad som händer. Hoppas verkligen att operationen gör foten bättre, Chicita

Förra helgen var vi till Umeå och shoppade. Det tog verkligen hela dagen och vi var så trötta när vi kom hem. Fick då med mig en massa julgrejer hem och lite fint till lägenheten. 

Känns som att det är mycket just nu. Både skolan och jobbet är intensivt men inte mer än att jag klarar av det, tack och lov. Men vi måste planera inför jul och så ska vi åka till London i mellandagarna och har i princip inte planerat någonting! Är ju bra om man åtminstone vet hur man ska ta sig från flygplatsen till hotellet, liksom.. Men det hinner vi säkert sedan.

Idag pluggar jag en massa, men tror att jag kommer hinna utan några större problem. Studierna känns så mycket roligare sen jag bytte lärosäte, och kurserna känns verkligen inspirerande. Hurra! Skrattande 

• snowstars
    Chicita skrev 2013-11-21 21:45:37 följande:
    Jag frågade distriktan i dag om det gick att lägga på någon Embla-salva innan vi tar stygnen nästa vecka eftersom dom alltid brukar få gräva så mycket när dom ska ta dom, och ibland har dom till och med fått lov att skära lite i huden för att komma åt 
    åh, det är för tidigt på morgonen. Trodde på allvar att du satt och pratade med en disktrasa. Haha. Skrattande
  • snowstars
    Chicita skrev 2013-11-22 11:02:13 följande:
    hehe ta en kopp kaffe (eller tre) och ta det där en gång till så ska du se att det står distrikts-sköterskan, fast den allmäna förkortningen Tungan uteSkrattande

Men sånt där kan bli jättekul...
    Jag satt en gång och funderade över varför någon berättade att dom hade en tid på WC'n senare på dagen...
    Hmm VC'n = Vård Centralen alltså Oskyldig 
    Hehe, jag räknade faktiskt ut det själv  Men själv har jag (tack och lov) inte varit så många turer i vården att jag använder förkortningar. Således går jag till vårdcentralen också och inte VC:n  

Kaffe dricker jag dock inte, så det får vara     Solig 
  • snowstars

Har ni sett den där plankutmaningen som figurerar på nätet just nu? Man ska göra plankan i x sekunder och ökar successivt i 30 dagar. Jag utmanade sambon igår (som för övrigt är 25 gånger mer vältränad än vad jag är) och jag har redan ångrat mig. 20 sekunder skulle man stå och det gick bra i vanliga plankan. Jag la dock till sidoplankan och där höll jag på att dö efter två (2) sekunder. På dag 29 ska man stå i FYRA och en HALV (4,5) minut! Jag får ont i magen bara jag tänker på det.. Men skam den som ger sig!

• snowstars

Nu hoppar jag in och skriver bara om mig själv. Har läst allt ni andra har skrivit under tiden som gått men inte kommenterat då det är så drygt på telefonen. Har inte så mycket att tillägga om vårdcentraler och dylikt, men ni ska veta att jag känner med er på alla vis :) 

I alla fall: har lämnat in en uppgift i vardera kurs som jag läser och blivit godkänd på båda. Så himla bra för självförtroendet! Idag lyckades jag göra klart allt plugg som var planerat den här veckan, på EN dag. Känns så himla bra att slippa stressa som en galning jämt. Dessutom håller det på att lugna sig på jobbet också inför jul. Känns så bra.

Hittade ägg i kylskåpet där datumet hade gått ut. Så jag har ägnat kvällen åt att göra ugnspannkaka, paj med äggstanning och så muffins :)  Nu är det bara två ägg kvar, och dem ska jag nog hinna använda upp.

Mailade till hotellet vi har bokat för vår nyårsresa. Ville få bokningen bekräftad så vi inte står i London utan boende på nyår. Lyckades få till några meningar på stapplig engelska, fastän jag faktiskt har studerat på universitetsnivå och knåpat ihop en 30 sidor lång uppsats på hyfsat fin och formell engelska. Nu låste det sig bara. Men jag hoppas de förstår vad jag menar.  

• snowstars

Tittar bara in för att göra ett litet utrop: 

Snart jullov! Ska bli så skönt att slappna av lite!

Svar på tråden BT-Veteraner