Inlägg från: snowstars |Visa alla inlägg
  • snowstars

BT-Veteraner

Önskar er alla en riktigt god jul från sjuksängen. Har haft hög feber sen i lördags men idag verkar den vara lite lägre *peppar, peppar*.

• snowstars

Ansluter mig till dem som hatar smällare och raketer som avfyras av allmänhet = vilken otränad idiot som helst. Däremot tycker jag att det är helt okej med sånt som är arrangerat av en stad eller någon, för där utgår jag från att det är säkert. Vi spenderade nyårshelgen i London och där smällde det bara på tolvslaget. Alldeles magiskt var det!

London är för övrigt också magiskt. Älskar den staden. Två mycket ovana resenärer var vi som lyckades ta oss överallt vi ville utan att gå fel eller att några andra missöden inträffade. Hurra!

Nu ska jag börja tentaplugga. Tenta på fredag och jag måste klara den. Dessutom jobbar jag två dagar i veckan, så jag måste verkligen börja nu, annars får jag bara onsdagen som inläsningsdag. Känns ju inte så jättekul, men det är inte mycket att göra åt.  

• snowstars

Jag tycker faktiskt att man borde gå någon form av utbildning för att överhuvudtaget få skjuta - och köpa - fyrverkerier, Hur det än är så är det ju faktiskt sprängmedel. Eller så borde det vara förbjudet helt utom av kommunen eller andra med särskilt tillstånd. 

Och ja, vad är grejen med smällare?  

• snowstars

Vet att det inte ska vara så mycket sånt här, men jag kan inte hålla mig så ni får väl anmäla mig om det är störande :P 

Nu när 2014 har dragit igång har vi börjat göra allvar av våra bröllopsplaner. Vi har berättat för våra familjer som allihop höll på att svimma men som är väldigt glada och engagerade. Och vi fixar och donar och planerar, det kommer jag väl skriva om i andra trådar. Så i september kommer jag vara fru. Känns helt overkligt just nu. Men gud vad det pirrar i magen av lycka!  

Sådär, första och sista bröllopsplaneringsinlägget.   

• snowstars
    daniiel skrev 2014-01-13 08:29:37 följande:
    Jo, jag måste bara få fråga också, såg att du skulle sy upp en klänning här i Sverige.. vad är det för klänning du fastnat för? :)
    Har fastnat för denna: http://www.fagert.se/shop/vogue-1094  den långa varianten. Har alltid föreställt mig typ båtringning och fluffig kjol, och är rätt så säker på att jag passar bra i det också. Har dock inte hittat något liknande när jag har kollat runt lite. Har i och för sig inte toksökt, men känslan jag får är att axelbandslöst eller möjligtvis vanliga axelband är det som finns. 

Har inte pratat med sömmerskan än. Ska höra vad hon tar och om det går och så vidare, annars får jag väl ändra mig och köpa en. :) 
  • snowstars

Varje gång jag läser om hur hopplöst det är att hitta bh i stor storlek så känner jag mig rätt nöjd över mina små b-kupor  

Jag är en sån som gillar gruppträning, behöver nån som talar om vad jag ska göra och hur länge. Och så lite musik på det, då blir det nästan som dans :)  Började vårterminen med gympa i måndags, så himla skönt det var. Nästa vecka ska jag prova ett nytt pass som ska gå på onsdagar, det var stepinspirerat. 

Och vissa vänskapsrelationer är bäst att avsluta, så är det alltid. Det är väl inte så lätt dock.. 

• snowstars
    Lenblo skrev 2014-01-18 21:12:57 följande:
    Snowstars: Jag letade efter liknande klänningar fast med släp när jag skulle gifta mig. Helt hopplöst. Till slut så gjorde jag ett collage av de klänningar som kom närmast i de olika delarna och fick den uppsydd medan vi var i Thailand.
    Ja, det är den känslan jag också har. Därför tänkte jag försöka sy upp här hemma. Eventuellt kan man kanske skicka en bild till nåt Kina-företag men jag vill helst undvika det om det går. 

Nåväl, för att gå ifrån bröllopspratet. Det är kallt i Norrland nu. -27 har vi haft idag och vi har nog ändå inte kallast. Tur man har en superhund med tjock päls. Han kör ner huvudet i pudersnön och slår en kullerbytta. Inte kallt, alltså ;)  Själv fick jag pälsa på mig rejält för att gå en rastningsrunda. Men det är mysigt när man kommer in igen :)  
  • snowstars

Men usch, Lenblo. Jag skulle ha fått panik. OCh kanske liksom inte klarat att göra något mer. Tur i alla fall att du bor där det finns låssmeder, i min lilla stad finns en, i min hemort finns nog ingen alls.. Fast de som jobbar med bärgning brukar kunna fixa det mesta. 

• snowstars

Åh, att bli blodgivare är en sån där grej som står på min lista över saker jag ska göra. Varje vecka kommer det ut ett lokalt annonsblad här i stan, och nästan varje vecka annonserar de att de behöver nya blodgivare. Och varje gång tänker jag att jag ska ta tag i det där men det blir aldrig av. Till sommaren kanske, när jag börjar vara hemma lite mer än två vardagar i veckan..  Jag är inte rädd för sprutor eller så, så jag borde ju bara gå dit, det är ju för en god sak. 

Ikväll ska jag gå och träna. Hittade ett nytt pass förra veckan som väl egentligen var ett vanligt step-pass men det varvades med styrketräning med vikter. Jag har typ aldrig tränat med vikter förut och blev förvånad över att det var så kul. Så ikväll blir det att testa igen. :)  

• snowstars

Härligt med en solresa Lenblo! Och Stockholm låter inte heller så dumt, Chicita. Själv bokade jag en resa till Karlstad häromdagen. Kändes varken roligt eller billigt. Ska ner för en träff på universitetet och bannade mig själv för att jag måste välja lärosäten som ligger så långt bort. Men till mitt försvar så ville inte det närmaste ta emot mig när jag sökte för de tog inte emot sena ansökningar..  Nåväl, jag får ju se något nytt om inte annat! :) 

Ska verkligen försöka boka in en helg i Stockholm i maj/juni. Har en kompis där och har hittills bara lyckats besöka henne i november.. Kan ju vara kul att se stan i något annat väder än grått regn tänkte jag ;)  Fördelen med att vara lärare är att det blir en del långhelger på våren :D 

Svar på tråden BT-Veteraner