kitkät skrev 2012-11-30 18:18:09 följande:
Mustikka, hur går det för dig med allt?
Fästmön, tack för festprogrammet som du mejlade till mig. Jättebra idé som sagt gällande dozdoz-ramsan & jag gillade även gästpresentationen, den idén kommer vi nog också sno. Men eftersom vi har ca 200 gäster, så får det bli en presentation av närmasta familjen bara istället.
Just nu är jag på jakt efter en duktig makeup-artist/hårstylist i Stockholm som kan ta sig an mig på bröllopsdagen. Några tips?
Hejsan igen
Har varit lite off här känner jag. Nu känner jag stressen. Var och skulle se på några klänningar och märkte att viktgången måste måste börja nu och inte i Januari som tänkt. Lite lat tänkade kanske men vill så gärna glufsa i mig mammas mat jul och nyår, får det en gång per år lixom haha. Vi har så mycket att planera och jag är den enda som gör något känns det som, han kan ju direkt inte mycket om sådant. Dj är bokat och själva bröllopspaketet är ju igång. Nu fattas kläderna tärnorna, en del av ekonomin och bilarna, samt vart alla gäster ska bo?? har nästan bokat in ett vandrar hem i Södertälje.
Vet ni tjejer något om klänningar från Istanbul? har hört att många åker till turkiet för att handla brudklänningar, men vet inte om det är värt det eller om dem är fina. Hade planer att åka dit i februari så om ni vet något om det så hojta till =)
Mitt hår ska en vän kanske fixa om hon har möjlighet, ska fråga henne när jag åker hem, och min kusin är makeup artist så hon ska få sminka mig =) Annars finns det en tjej som heter coco hår och naglar få FB, hon verkar väldigt duktig men är ganska dryg och svarar inte på frågor när der gäller uppsättningar. Hon tar 350 kr för en uppsättning men brud uppsättning kostar 1500 :- vad det är för skillnad på de olika uppsättningarna förutom en provgång vet jag inte, hon ville inte svara på det, och har i några månader frågat om att få se bruduppsättningar men inget kommer upp, för min del så vill jag fast än hon är billig inte gå till henne just pga hennes attityd.
Annars finns ju dem på makeupstore som är duktiga på smink och håret kan man gå till Mattias Aho eller en kille som heter Antonio, båda är ganska dyra men vad jag hört är bäst!
Vi hade också tänkt på att dansa ha skoj, äta och sen ta en paus med tryckarlåten!
Har ni valt låt? Vi ska ha låten som förde oss tillsamans <3
vad ni ska ha för mat? tårta? det tycker jag är det svåraste valet. Och hur gör man med alla som är vegeterianer? borde man kanske be folk ringa om dem har en speciell kost eller kan det bli en aning kaosigt när alla vill ha en viss sort av mat? haha är som ni märker en yrhöna just nu!
Fästmön
Oj det där lät ju super bra, då skulle jag kunna skriva något liknande fast på finska så förstår dem som inte kan svenska så bra. Det hade varit toppen om man fick se på din och få lite inspiration själv på hur den kan se ut =) Om du vill skulle det glädja mig om du kunde skicka den till mig med.