Gästernas (svärmors)klädsel
hejsan!!
jag och min sambo ska gifta oss 12/1-2013. Vi kommer att ha ett väldigt litet bröllop.
Även om det inte är så stort bröllop så vill jag ju att gästerna ska klä sig fint iaf.
Min mor kommer att ha aftonklänning och min far kommer att ha kostym.
problemet är mina svärföräldrar, svärmor klär sig i svarta långbyxor med vit blus och svart/vitt halsband när hon klär upp sig, svärfar drar på sig nån form av "fin"byxa och skjorta.
Går man på en vanlig lite finare tillställning som typ någons födelsedag då kan svärföräldrarnas klädsel kanske vara okej.
Men jag vill ha klädkoden aftonklänning för damer (lång finkjol) om man ej har aftonklänning
och kostym för herrar (kavaj) om man ej har kostym.
Jag vet av erfarenhet att mina svärföräldrar inte kommer att klä sig som jag önskar.
de kommer med 99,99% klä sig som jag nämnt högre upp i inlägget.
De är såna där vuxna som ska vara så trotsig: att jag gör väl som jag vill o vill inte jag ha ovannämnda kläder så tar jag på mig vad jag behagar typ.
Vet också av erfarenhet att jag kommer bli besviken på dem över deras arrogans o ovilja att göra som jag o sambon önskar.
Snälla ge mig tips o råd om hur jag ska göra med mina vrånga trångsynta trotsiga svärföräldrar när jag presenterar klädkoden som kommer att finnas i inbjudan till vårat bröllop när jag vet att de hela tiden ska vara motvärns.