• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Pagnie

Nu är inbjudningskorten mer eller mindre klara. 4 adresser som vi inte har som svärmor skulle fixa till i morgon. Så nu kan jag äntligen pusta ut och fokusera på jobbet. ;)

• kitkät

Mustikka,
    Har du lyckats fatta något beslut om tiaran ännu? Jag tycker att den är fin, men jag skulle nog vilja ha något mer diskret faktiskt. Men det är min personliga smak... Och så tänker jag att du ska väl ha en ganska stor klänning med blingbling? Då kanske det blir för mycket med en så stor tiara, då passar det nog bättre med något mer diskret! Det tycker jag! Den är väldigt fin, men jag skulle föredra den i mindre format! :) 

Pagnie,
    Vad duktig du är! Får jag fråga hur ni gör med OSA? Vilket datum har ni satt för OSA? Och har ni angett era mobilnummer eller mejladress (det verkar bli vanligare att ange mejladress nuförtiden)? 

• Pagnie
    kitkät skrev 2013-03-18 10:03:23 följande:
    Mustikka,
    Har du lyckats fatta något beslut om tiaran ännu? Jag tycker att den är fin, men jag skulle nog vilja ha något mer diskret faktiskt. Men det är min personliga smak... Och så tänker jag att du ska väl ha en ganska stor klänning med blingbling? Då kanske det blir för mycket med en så stor tiara, då passar det nog bättre med något mer diskret! Det tycker jag! Den är väldigt fin, men jag skulle föredra den i mindre format! :) 

Pagnie,
    Vad duktig du är! Får jag fråga hur ni gör med OSA? Vilket datum har ni satt för OSA? Och har ni angett era mobilnummer eller mejladress (det verkar bli vanligare att ange mejladress nuförtiden)? 
    vi har angett båda. vi skrev nummer på sjävla inbjudningskortet men på det står även en mejl och sedan adressen till vår hemsida. som för övrigt blev klar igår. om någon vill se ;)
  • Mustikka
    kitkät skrev 2013-03-18 10:03:23 följande:
    Mustikka,

Pagnie,
    Ska inte köpa den, är alldeles för osäker och tycker som du säger att den kan bli för mycket, min klänning är redan ganska blingig så vill ha något mindre. Något romantiskt och lite prinsessigt är vad jag letar efter. Får väl betala lite mer och prova den än att köpa en som man sen inte alls vill ha. Smyckar mig hellre med ett par örhängen eller liknande =) 

Pagnie
    Hahah vilken tiara, snacka om bigger is better för hennes del. Hon var perfekt tills hon satte den där grejen på huvudet faktiskt.  
  • Pagnie

haha ja jag tycker nog det jag också. haha

nu ligger inbjudningarna på lådan och nu väntar vi bara på att folk ska höra av sig och osa. ;)

och kan man annat än älska svärmor. hon la till 10 personer på listan idag vilket innebar att jag behövde göra fler kort. men nu är det i alla fall klart.

• Fotograflouise

Hej och grattis till att ni ska gifta er! 
    Jag jobbar som bröllopsfotograf och skulle vilja utöka min portfolio med orientaliska bröllop. Jag erbjuder därför 50 procents rabatt på mina priser, alla bildfiler ingår och levereras på ett usb-minne. I paketen ingår även en enklare film från bröllopsdagen. Gå gärna in på www.louisefoto.com om ni är intresserade. Mejla snarast och berätta om er själva, hur ni träffades och hur bröllopet kommer att se ut. 
    Jag hoppas på att höra från er!

Hälsningar
    Louise Johansson 

• Mustikka

Pagnie Haha vad söt kan tänka mig hur glad hon är över bröllopet :) Skönt att det är fixat iaf och nu är det bara att vänta. Vi har fått ca 70 som svarat redan :) typ 200 to go!! Hoppas alla hör av sig

• kitkät

Mustikka,
    Har ni redan skickat ut inbjudningskorten? Kan inte du dela med dig av vad ni skrev i dom? Hade ni med Informationsblad också, eller bara inbjudningskort?  
    Hur långt innan bröllopet har ni satt OSA-datumet? Vi funderar på 6 veckor, eller är det för tidigt att ha OSA-datumet 6 veckor innan bröllopet? Men jag tänker att vissa saker kan man inte ordna förrän man vet exakt hur många som kommer, och då vill jag inte vänta med det till sista sek. 

• Pagnie
    Mustikka skrev 2013-03-19 14:48:25 följande:
    Pagnie Haha vad söt kan tänka mig hur glad hon är över bröllopet :) Skönt att det är fixat iaf och nu är det bara att vänta. Vi har fått ca 70 som svarat redan :) typ 200 to go!! Hoppas alla hör av sig
    haha ja det är bara att vänta. en har svarat än så länge ;) får se alla har inte kollat posten än tror jag. haha
Svar på tråden Orientaliskt bröllop