• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • goli

Så, hur går det med försäljningen av era klänningar, tjejer? Har ni haft många intresserade?

Pagnie, tråkigt att höra att du mår dåligt av det men den som väntar på något gott... Skrattande Tiden går så fort o innan du vet ordet av är det dags... Och det är inte alls särskild lång väntan, snart är det april redan! Ibland tänker jag att efteråt kommer det kanske kännas jättetråkigt när allt detta är över! Tänk, vi har planerat för detta så länge o snart är det slut på det... no more wedding planning... Rynkar på näsan vet inte hur ni känner inför det men jag tycker det känns lite lite trist. Plus att jag ser fram emot att börja baka bebis så mycket att jag redan oroar mig för när barnen blir stora! usch, jag är så inte redo för en massa tonårsproblem! Vill att mina framtida barn ska förbli små... hahaha!

gott nytt år på er/sale no mobarak! vi har alla många många roliga saker att se fram emot det här året och jag önskar er alla massor av lycka, kärlek och framgång i livet! många kramar till er!

• kitkät

Jag tittar in här för att tala om att jag nu har beställt min drömklänning! Om tre-fyra månader är den här :)
    Det är såhär det ska kännas när man gjort rätt val, inte ett uns av beslutsångest känner jag. Allt känns underbart jag och svävar på moln!
    Och nu har ännu en brud hört av sig angående klänningen och vill köpa den. Så det ser ljust ut. 

• kitkät
    goli, jag var så uppsluken av min glädje när jag skrev mitt förgående inlägg att jag helt och hållet missade dina inlägg. Vad tråkigt att höra att du varit med om en bilolycka, jag förstår att det var omtumlande för dig. Hoppas du inte får några men av det och att du mår bättre nu! 
    Skönt att du är hemma hos mamma & pappa nu som kan ta hand om dig.

Jag håller med dig, jag längtar till bröllopet men samtidigt vill jag inte att planerandet ska ta slut. Det känns riktigt trist. Vad ska vi prata om sedan då, liksom? Barn? Nej tack. Haha.

Pagnie, jag kan förstå om du längtar efter barn, men vad är det du mår dåligt över? Varför mår du dåligt över alla andra som är gravida och har barn? Det är ju inte så att folk omkring dig skaffar barn och du inte KAN få barn, ni har ju inte ens försökt! Jag menar inget illa menat, men jag har svårt att relatera till att du mår dåligt för att du måste vänta några månader med att försöka bli med barn. Tänk då på alla kvinnor och par som längtar efter barn men inte KAN få barn pga. olika komplikationer! Tänk positivt, du behöver bara vänta några månader sen kan ni försöka bli med barn och inshallah så kommer ni bli det! :)  

• Mustikka

Goli. Fick helt rysningar i kroppen när jag läste om olyckan. Är glad att du mår bra och är oskadd. Det är sånt man tar förgivet och tror aldrig kommer hända en själv. Är glad att du är hel och tillbaka lika glad som innan :) håller tummarna för att cheesecake ska bli av. Det är så gott ju :) och tänk på att det är er dag!! Försäljningen för mig är på is. Inga intresserade här :( men ska ta den med till Finland och försöka sälja den till en butik här som hade intresse. Hon skulle försöka sälja den åt mig för 550 ? hon lär nog sätta ett högre pris o tjäna lite på den, men det bryr jag mug inte om :) Gott nytt år till er med och önskar er all lycka och hoppas ni får ett framgångsrikt år med massa kärlek och förhoppningsvis små fötter som tassar omkring hemma hos er :D

• goli

Tack så mycket, tjejer! Det värmer att höra!

Mustikka, håller tummarna för att du ska få den såld!

Kitkät, vad skönt att det löste sig till slut! Och nu har du äntligen hittat din drömklänning!

• Pagnie
    goli skrev 2013-03-21 10:49:13 följande:
    Så, hur går det med försäljningen av era klänningar, tjejer? Har ni haft många intresserade?

Pagnie, tråkigt att höra att du mår dåligt av det men den som väntar på något gott... Skrattande Tiden går så fort o innan du vet ordet av är det dags... Och det är inte alls särskild lång väntan, snart är det april redan! Ibland tänker jag att efteråt kommer det kanske kännas jättetråkigt när allt detta är över! Tänk, vi har planerat för detta så länge o snart är det slut på det... no more wedding planning... Rynkar på näsan vet inte hur ni känner inför det men jag tycker det känns lite lite trist. Plus att jag ser fram emot att börja baka bebis så mycket att jag redan oroar mig för när barnen blir stora! usch, jag är så inte redo för en massa tonårsproblem! Vill att mina framtida barn ska förbli små... hahaha!

gott nytt år på er/sale no mobarak! vi har alla många många roliga saker att se fram emot det här året och jag önskar er alla massor av lycka, kärlek och framgång i livet! många kramar till er!
    åh vad skönt att du mår bra Goli.
    jo du har helt rätt. det är väl så. men det känns ändå jobbigt. och som det ser ut nu så blir det nog i maj istället för april. men det får vi se.
    jag är gräsänka ikväll så det är liiiiite synd om mig. R har åkt till norrköping på jobb så jag är ensam till i morgon :( hur ska jag klara mig säger jag bara?
  • Pagnie
    kitkät skrev 2013-03-21 13:38:37 följande:
    Pagnie, jag kan förstå om du längtar efter barn, men vad är det du mår dåligt över? Varför mår du dåligt över alla andra som är gravida och har barn? Det är ju inte så att folk omkring dig skaffar barn och du inte KAN få barn, ni har ju inte ens försökt! Jag menar inget illa menat, men jag har svårt att relatera till att du mår dåligt för att du måste vänta några månader med att försöka bli med barn. Tänk då på alla kvinnor och par som längtar efter barn men inte KAN få barn pga. olika komplikationer! Tänk positivt, du behöver bara vänta några månader sen kan ni försöka bli med barn och inshallah så kommer ni bli det! :)  

Förstår att det kan vara svårt att relatera om man inte själv känner så. men det är ett rent helvete och det kommer varje dag. men jag försöker tänka positivt och jag vet ju att det är nära nu så jag försöker hålla humöret uppe.
    något som gjorde de rätt bra var skatteåterbäringen i alla fall. mer pengar till bröllopskassan och det känns så jävla bra. fan vad skönt nu blev budgeten större och resan blir nog inga problem det heller.
  • kitkät

Pagnie,
    Jag förstår att du längtar så efter barn, eftersom du verkligen är sugen på att skaffa barn! Men jag har som sagt svårt att förstå varför du mår så dåligt över att andra i din omgivning får barn, eller som du själv beskrev det "sjunka genom jorden och aldrig komma upp igen". Jag hade förstått din sorg om det vore så att ni hade försökt skaffa barn under en längre tid utan att lyckas, men ni har ju inte ens börjat försöka! Jag förstår att du längtar, men inte varför du känner sorg? För att ni bestämt att ni ska vänta med att försöka till maj? 

Du har rätt att känna precis som du känner, jag menar inte att vara dum mot dig, men ibland är det bra att få andra perspektiv. Jag vet par som försökt få barn i flera, flera år. Och att dom känner sorg kan jag förstå det. Men ni är unga, ni har all tid i världen på er att skaffa barn och ni ska ju börja försöka snart! Så inom en snar framtid kan du vara gravid ju :)  

Känn istället en längtan efter det som komma skall! Och glädjs istället med andra par som vill är med barn eller har fått barn!  

• Mustikka
    kitkät skrev 2013-03-21 17:44:00 följande:
    Pagnie,
    Jag förstår att du längtar så efter barn, eftersom du verkligen är sugen på att skaffa barn! Men jag har som sagt svårt att förstå varför du mår så dåligt över att andra i din omgivning får barn, eller som du själv beskrev det "sjunka genom jorden och aldrig komma upp igen". Jag hade förstått din sorg om det vore så att ni hade försökt skaffa barn under en längre tid utan att lyckas, men ni har ju inte ens börjat försöka! Jag förstår att du längtar, men inte varför du känner sorg? För att ni bestämt att ni ska vänta med att försöka till maj? 

Du har rätt att känna precis som du känner, jag menar inte att vara dum mot dig, men ibland är det bra att få andra perspektiv. Jag vet par som försökt få barn i flera, flera år. Och att dom känner sorg kan jag förstå det. Men ni är unga, ni har all tid i världen på er att skaffa barn och ni ska ju börja försöka snart! Så inom en snar framtid kan du vara gravid ju :)  

Känn istället en längtan efter det som komma skall! Och glädjs istället med andra par som vill är med barn eller har fått barn!  
    Håller med Kitkät där Pagnie, ju mer du stressar desto jobbigare sen om det tar tid att bli med barn. Vet att kroppen mår dåligt av stress och chansen att bli mer barn blir då mindre. Jag längtar efter barn varje dag, jag känner det varje gång jag ser en baby, ser att någon är gravid eller bara träffa mina vänners barn, min lycka över att se andras barn gör mig bara lyckligare,tanken av att jag blir mamma en dag får mig att känna mig som den starkaste personen i världen, för mig kan det ta dagar, månader, år, eller min värsta mardröm att jag inte kan bli med barn, vet inte om jag sagt det men har PCO, det är när man har små blåsor på äggstockarna och dem är större än vanligt och inte funktionerar som de ska, det innebär att det kan ta längre tid för mig att få barn, chansen för missfall är stor eller att man helt enkelt kan bli barnlös.

Det innebär inte att jag inte kan bli med barn utan tvärtom, stressar jag och mår dåligt pga det så är chanserna mycket större att det blir negativt. Så jag tycker du ska sluta tänka på alla andra och tänka som jag att du en dag ska bli mamma och när den dagen kommer så har du vunnit den största skatten i världen. Ni har inte bråttom, om ni planerar att få barn snart så önskar jag er all lycka men försök att inte bli ledsen om det inte sker direkt, en vacker dag så har du snart ett barn i din famn =)
  • Mustikka

Pagnie
    vart bokade ni? dem jag hittade är dyra ju. Vill verkligen ha men vill inte betala 6000 för en kväll och 4000 för bara att vara hemma =/ super onödigt tycker jag!  Vill ju bara ha dem där en stund Gråter

Svar på tråden Orientaliskt bröllop