• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • suzanna001

Hej!har hon någon blogg? hemsida? som man kan se hennes uppsättningar, kanske? 

• goli

hej suzanna!

jag ska fixa håret hos en kille som heter Karam, jobbar på Elite som ligger i Stinsen. Har hört att han e bra! Smink ska jag fixa hos make-up store som ligger precis vägg i vägg med salongen.

hur mycket hade du tänkt lägga ner på hår o smink, för vissa stylister är mycket dyrare än andra?

• Pagnie
    suzanna001 skrev 2013-03-25 16:21:33 följande:
    Hej!har hon någon blogg? hemsida? som man kan se hennes uppsättningar, kanske? 
    googla på sandra eliza så hittar du hennes sida med några exempel, priser och så. :D
  • kitkät

Flickor, nu börjar ju bröllopen närma sig... Har ni bestämt smekmånad ännu? 

• Pagnie

Yes vi kör på Japan i två veckor. frågan är bara om vi börjar med några slö dagar på ön okinawa först eller om vi flyger till Tokyo på en gång och reser runt i Japan direkt. Hur som så blir det Tokyo och runt på landsbygden där. sen kör vi Filippinerna i höst. ni då? har ni bestämt?

• kitkät

Jaha, har ni redan bokat till Japan? Du har ju inte berättat om det! Hur kan du undanhålla något sådant för oss? Tungan ute

Filippinerna? Har ni snott idén om ett av mina drömresemål? 
    Vi har mer eller mindre bestämt oss för Mauritius, men inte riktigt bestämt det till 100%.  Vi har 6 månader på oss att fundera över det! 

• goli

hej flickor, vad roligt att vi e inne samtidigt, det var längesen!

Pagnie, håller med Kitkät. Du måste berätta sånt för oss ju, hur kunde ni boka utan vårt godkännande? Skrattandegrattis till det!  vi funderar på Bali eller Malaysia... Bali mest för att vi kan kombinera så mycket o se olika platser men det är så sjukt svårt att bestämma sig!

vet ni flickor, igår provade vi att sy på ärmar på min klänning men det gick inte så bra, tyvärr! lite besviken e jag, men men...

• kitkät

goli,
    Vad trist! Varför gick det inte? Vad är det som blir fel om ni sätter dit ärmar? Ser det konstigt ut?

Om ni väljer mellan Bali eller Malaysia, så skulle jag nog rösta på Bali.  

• kitkät

Nu har vi bokat bröllopsnatt, på hotell Scandic Skogshöjd. Det är ett SPA-hotell, fyrstjärnigt. Där ska vi spendera två nätter fredag - söndag :) 
    www.skogshojdspa.se/ - här ska vi spendera hela lördagen och bara koppla av och njuta av varann som nyblivet gift par! 

• goli

Kitkät, vilket ställe! WOW, säger jag bara! Det stället har jag själv inget emot att besöka någon gång!

Det såg lite konstigt ut på ryggen, skulle täcka ganska mycket, plus att det förhindrar ganska mycket rörlighet eftersom jag tänkt mig ärmar av tyll som ska falla ner över axlarna. Tråkigt! Rynkar på näsan Men tänkte att det kanske e bäst att låta det vara...

Svar på tråden Orientaliskt bröllop