• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • kitkät

goli,
    Jättefin brudbukett, jag tänker mig också något i den stilen, men bara i färgerna aprikos och vitt! Jag vill inte heller ha grönt i min bukett. Jag måste hitta en florist som jag känner förtroende för, det börjar bli dags för det nu!

Idag så var jag och fästmannen min på stan, så jag köpte med mig en aprikosfärgad mapp och plastfickor, så nu har jag organiserat alla mina bröllopsrelaterade papper, checklistor, avtal etc. Fan vad jag älskar detta med att planera! Och nu när jag har min klänning beställd och klar så ska jag beställa tärnornas klänningar också.

Mustikka,
    Ska ni träffa dom från Mona Lisa nu när ni är i Sverige? Vad kul! Du får berätta hur det går med allt, och jag är jätte nyfiken på din ring! :)  

• goli

Hahaha, Kitkät! Alltid lika organiserad! Vad gullig du e med din söta aprikosa mapp! Har du hittat några inspirationsbilder på din bukett då? Och kommer det vara samma som övriga blommorna i lokalen? Och har du hittat några tärnklänningar än som du blivit intresserad av?

Mustikka, håller med Kitkät. Hoppas ringen e allt vad du hoppats på!

• Pagnie

soryr nu har jag varit lite borta så där igen. Ja du är jättegullig goli men det skrev jag ju till dig redan. Bara så dom andra här inte tror att jag dissar ditt inlägg haha.

Men nu har jag lytt golis råd och var igår på kurs med lillhunden i rallylydnad. Vi har bara tränat hemma han och jag så jag förväntade mig inte så mycket. men han var den enda som gjorde banan bra och han var dessutom ungst å han fick såååå mycket beröm för vi jobbade så bra tillsammans och han såg ut att ha så kul som dom rådde oss till att starta i en tävling som är 1 maj. så vi får se hur det blir. Skulle ju vara jätteroligt.

Fick bilder skickade till mig från ollse från en tjej som gjorde sofreh aghd men den var inte alls som jag ville. tror dom vill att någon annan ska göra den istället för att vi gör den själv. varför vet jag inte men jag vill ju ha den perfekt. så ska se hur vi ska göra. den hon gjorde tycker jag var alldeles för liten också.
    Men vi har ju fortfarande tid. däremot så känner jag att det kanske är dags att skicka in hindersprövningen snart också.
    Frågan är bara hur man ska göra efternamnet. ska R lägga till mitt som mellannamn och så har jag likadant eller ska jag helt enkelt bara behålla mitt som mellannamn och ta hans efter?

och om två veckor åker vi till södertälje och fixar med att välja ut blommor och dekorationer. och om 3 veckor hämtar jag min färdiga brudklänning. åh nu är allt snart klart. Om ca 1 månad kommer min tärna också och då har hon favourboxarna med sig. Detta kommer ju bli sååååå bra.

• goli

Pagnie, vad kul! Hahaha, tänk hur saker o ting kan bli, från att vela till om ni ska gå på kursen till att ni kanske ska delta i en tävling! Ni kommer äga! Jag har säkert frågat detta innan men vi har hållit på så länge i den här tråden att snart får vi ta allt från början igen o presentera oss för varandra, hahaha! Vet vad Kitkät o Mustikka har på menyn men Pagnie, har ni bestämt er meny än? Och vem är det som ska fixa er sofreh? I slutändan är det alltid ni som bestämmer om ni vill fixa själv eller inte oavsett vad de säger. Men skulle inte du fixa prylarna till sofreh själv? Eller har jag rört ihop det? Det där med namn är jättesvårt, tycker jag. Tog ett tag för mig men till slut bestämde jag mig för att behålla mitt eget efternamn.

• Pagnie
    goli skrev 2013-03-24 18:27:34 följande:
    Pagnie, vad kul! Hahaha, tänk hur saker o ting kan bli, från att vela till om ni ska gå på kursen till att ni kanske ska delta i en tävling! Ni kommer äga! Jag har säkert frågat detta innan men vi har hållit på så länge i den här tråden att snart får vi ta allt från början igen o presentera oss för varandra, hahaha! Vet vad Kitkät o Mustikka har på menyn men Pagnie, har ni bestämt er meny än? Och vem är det som ska fixa er sofreh? I slutändan är det alltid ni som bestämmer om ni vill fixa själv eller inte oavsett vad de säger. Men skulle inte du fixa prylarna till sofreh själv? Eller har jag rört ihop det? Det där med namn är jättesvårt, tycker jag. Tog ett tag för mig men till slut bestämde jag mig för att behålla mitt eget efternamn.
    haha ja ibland blir det ju så. och nu har jag bestämt mig för vad det gäller barn också. Efter igår har jag insett hur skört livet är och att man inte ska ta det för givet då en som vi känner lite på avstånd är döende så bestämde jag mig att vi kan inte skjuta fram saker för att få det perfekt osv utan man ska leva här och nu och inte låta viktiga saker vänta till framtiden om man kan nu. Jag menar vi kan ju dö i morgon liksom. Så om 24 dagar så sätter bebisverkstaden igång och fungerar det så gör det och då är vi lyckliga men gör det inte de så får vi mer tid bara vi två och mer tid till att spara pengar. Så måste sluta oroa mig för allt och nu har jag bestämt att det är exakt det jag ska göra.

Och vad det gäller mat så är det ju persisk buffe med lite av varje på. har menyn här hemma någon stans.
    jo jag tänkte fixa den själv men markus tyckte det var bättre om någon kunde fixa den åt oss och det håller jag ju med om men då ska jag ha det som jag vill och som det ser ut nu så verkar inte denna person kunna fixa det så då får vi göra det själv.

ja efternamnet blir ju hans hur jag än vrider och vänder på det men det är mellannamnet som är frågan. men det löser sig.
  • suzanna001

Hej framtida brudar!Jag tro mig att jag skrivit till er förut, men kan dok inte hitta mitt inlägg. Det är väldigt många inlägg på den här tråden :)Jag skulle ha mitt bröllop den 3 aug, men nu kommer vi ändra datum till den 10 aug pga av festlokalen.   Så nu har jag panik och måste boka om allt :( fick dålig nyheter om bla hår och smink, hon var bokad den 10 aug. Har ni kanske någon tips? skulle vara guldvärd för mig :)Tack på förhand Suzanna :)       

• kitkät

suzanna001,
    Ja, det stämmer bra att du har skrivit här förut! Vad tråkigt att ni måste omboka allt. I vilken festlokal ska ni ha bröllopsfesten? Och hur kommer det sig att dom ville boka om er bröllopsfest?

Vad trist när sådant händer, speciellt så tätt in på bröllopsdagen och när ni säkerligen har hunnit planera och boka en hel del annat!

Jag kan tipsa om Ulrika Gedin, hon har jag bokat för hår och makeup. Hon kommer hem till en om man så vill! 

• suzanna001

kitkät skrev 2013-03-25 13:22:50 följande:suzanna001,Ja, det stämmer bra att du har skrivit här förut! Vad tråkigt att ni måste omboka allt. I vilken festlokal ska ni ha bröllopsfesten? Och hur kommer det sig att dom ville boka om er bröllopsfest?Vad trist när sådant händer, speciellt så tätt in på bröllopsdagen och när ni säkerligen har hunnit planera och boka en hel del annat!Jag kan tipsa om Ulrika Gedin, hon har jag bokat för hår och makeup. Hon kommer hem till en om man så vill!  Hej!Tack för de snabba svaret!Ja vi hade räknat fel å den muslimiska fasta månaden, då min man och hans familj fastar, blir det ej så kul för dem om de ska behöva fasta på bröllopet. Så vi flytta fram bröllopet en vecka och då är ramadan slut.Men hon som du tipsade mig om, har hon någon hemsida?      

• suzanna001

Hej igen!¨ulrika Gedin är fullbokad hela aug, så hon kunde inte, finns de någon annan som kan tipsa om någon annan?  

• Pagnie
    suzanna001 skrev 2013-03-25 14:04:33 följande:
    Hej igen!¨ulrika Gedin är fullbokad hela aug, så hon kunde inte, finns de någon annan som kan tipsa om någon annan?  
    sandra eliza har jag bokat. hon fixar frisyr, make-up och min hårförlängning och hon kommer hem till en :D
Svar på tråden Orientaliskt bröllop