Flickor, tack så mycket för era ord! Vad söta ni är! Det var verkligen en dag fylld av glädje! Hoppas att ni har fått lite hjälp av det jag har berättat.
Lavelii, den andra bruden jag berättade om som Gabi gjorde håruppsättning på hade en lägre håruppsättning och den blev verkligen vacker och iögonfallande. Önskar att jag hade haft en bild på det så att du hade fått se den! Jag har förresten inboxat dig Gabis nummer, hoppas du har fått det!
Jag bad MUAn att sminka mig naturligt men att det ändå skulle synas och det blev precis som jag ville ha det. Kitkät, hon var jätteduktig på att framhäva kindbenen så det har jag henne att tacka för! När det gäller schemat så kan du få se hur vårt såg ut. Men eftersom vi hamnade lite före schemat tom så kunde DJ och livebandet improvisera lite och spela när de tyckte att det passade. Jag gav dem och Elias schemat och de hade väldigt bra koll på när gästerna var redo att dansa och då skickade de alltid fram ngn till oss som frågade om det var okej att de gjorde si och så. Det måste jag säga att det var jag jäkligt imponerad över, hur de alltid rådfrågade oss innan de gjorde något. Det var alltid vi som var i fokus och fick bestämma och även om vi inte hade någon aning om t ex ljussättning eller sånt så kändes det jättebra.
11.00 Smink och hår
16- porträttfotografering
18.00 Aghd
Efter aghd DJ
19.45 Elias tal
20.00 Entré liveband, baren öppnas
20.40 Tal direkt efter att vi har satt oss
20.50 syskon uppträder
21.00 Mat DJ
23.00 Tryckarlåt
23.10 syskon projektor+syskon sång
23.50 DJ
00.00-01.30 Tårta, DJ
00.30 DJ
01.30-03.00 liveband
Så här såg schemat ut som vi skrev det men redan 22.30 började DJ spela låtar igen och fastän det bara var en halvtimma så var det perfekt. Man tänkte inte alls på tiden eller att oj vad kort den speltiden blev för DJn. Jag var oxå väldigt orolig över det. Om man tittar på schemat så känns det som att alla har väldigt lite speltid eller att det inte är så mycket musik, men tro mig att så blev det inte. Det var musik hela kvällen och dansgolvet var fullt hela tiden! Sen efter tårtan började DJn spela tidigare och mot slutet av kvällen hann de spela extra omgångar, både DJn och livebandet. Så oroa dig inte, de är proffs!
En sak som jag dock kan tipsa er om är fotograferingen under kvällen. Tyvärr hann vi inte ta kort med alla, det blev t ex inga kort med våra familjer... vi har ju mkt på film och vi har kort från den borgerliga vigseln men fortfarande... Så det tycker jag är värt att lägga ner lite tid på, prata t ex med fotograferna och bestäm under en viss tid under kvällen eller sprid ut det över hela kvällen och ta ett bord i taget. Men prata med fotograferna om det innan! Och sen ber ni bara er hovmästare att meddela gästerna vid varje bord när det är deras tur...