Nu har det stått still här ett tag. Det har varit väldigt mycket för oss. För er också, Lavelii, ser jag.
Nu är det bara 25 dagar kvar för vår del! Det känns helt sjukt.
goli, Tack för att du delar med dig av era bröllopsbilder. Ni är så fina ihop! Älskar bilden med elefanten! Haha.
Hur känns det nu när både bröllop och smekmånad är över? Hur är livet som nygift? Känns det annorlunda?
Du hann inte berätta så mycket om ert bröllop. Blev ni nöjda med allt, var det något som gick fel? Har du några tips till mig och Lavelii som är näst på tur?
Lavelii, jag blir stressad bara av att läsa ditt inlägg. Så kände jag mig också för ett tag sen, men nu känner jag mig lugn igen faktiskt. Det enda vi har kvar att ordna är festhäftet! Men det är bara kul!
Vi har haft fullt upp på sistone. Vi har hunnit få nycklarna till lägenheten, flyttat dit några kartonger, åkt till Estland och handlat sprit och haft möte med Panorama och bestämt dekoration, mat och allt som hör till festen.
Nästa vecka ska vi dit igen och dubbelkolla allt igen, vi ska träffa fotografen, prästen, bandet, jag ska hämta min slöja, träffa MUA igen och sen kan vi ta det lugnt fram till bröllopsdagen. Haha, ja eller hur, om det vore så väl!
Jag kan visa lite bilder på hur vi har tänkt dekoration på borden etc. Vi ska ha vita/aprikosa rosor och nejlikor i festlokalen! Vid entrén ska vi ha 3 stora kandelaber på var sida men mellan varje kandelab ska det knytas vitt organzaband, så att folk inte kan hoppa framför oss när vi kommer in. Vi vill synas! Såhär kommer det se ut:
På borden ska vi ha dessa dekorationer, men med vita smårosor i ena vasen och vita nejlikor i andra vasen. Och så aprikosa rosblad på spegeln. Vi funderade fram och tillbaka på om vi skulle skippa spegeln, men bestämde för att ha med den under vaserna. Vad tror ni om det? Med eller utan spegeln?
Och när gästerna kommer in till festlokalen så ska det finnas ett bord med välkomstdrinkar med en liten vattenfontän, som kommer se ut såhär:
Sedan funderar jag på bakgrunden av honnörsbordet, om det ska vara bara det vita draperiet, eller om vi ska ha organzatyg som hänger på, såhär. Alltså titta bara på bakgrunden, för vi ska varken ha likadana blommor eller dekorationer som på bilden. Men bara bakgrunden. Enbart vita draperiet eller med organzatyg över som en "gardin"? Vad tycker ni?: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=585845818103684&set=a.585840128104253.1073741825.473435896011344&type=3&theater