kitkät skrev 2013-08-20 15:06:47 följande:
Pagnie,
Oj, vilket dilemma. Men du har två frågor du behöver besvara för att kunna lösa det.
Är det verkligen så bråttom med att läsa programmet nu eller kan du vänta till nästa termin?
Har du någon chans att komma in i Västerås, tror du?
Om du vet att du har stora chanser att komma in på programmet i Västerås och kan tänka dig att vänta till nästa termin så är det väl inget problem? En termin hit eller dit gör faktiskt inte så stor skillnad! Du skriver ju att du ändå hade tänkt vänta till nästa termin. Du kan fortsätta med ditt jobb nu tills ni båda blir antagna till Örebro/Västerås.
Yeeeeeeeey, då kommer jag ha dig i samma stad!
Eller menar du att du inte vågar chansa och tacka nej och sedan kanske inte komma in på programmet i Västerås nästa år ändå? I så fall är det ju en risktagning.
Kan du tänka dig att pendla till Skövde? Är det inte lite väl långt?
Jag pendlade i två år mellan Örebro och Kopparberg, ca en timme med tåg. Och det är verkligen inte kul!
nej jag vet det är ett riktigt dilemma och det känns som att jag väntar. det var ju planen hela tiden. och även om det blir så då så kommer vi nog flytta till örebro för annars måste båda pendla och om vi flyttar så slipper R pendla.
Och jag saknar ju som sagt örebro.
Och nej en termin hit eller dit gör inte så mycket. jag trivs ju på mitt jobb och så. Och vi kommer ju sakta men säkert in i det här. då får vi tid att spara pengar och köpa det vi behöver och fixa den nya bilen. :D
jag tror att jag kommer in för antagningarna med högskoleprovet var på 0.55 och jag har högre än det plus att jag ska göra det igen i höst.