Och jag glömde skriva att jag fick min möhippa i lördags! Den var verkligen välbehövd! Mina kompisar överraskade mig hemma i Örebro. Det var kompisar både från Örebro och Stockholm som kom, mina allra närmaste! Jag fick klä mig i en rosa klänning, rosa benvärmare, tiara med slöja och en banderoll där det stod "Bride to be".
Först så åkte vi och åt frukost på Clarion hotel, sedan fick jag gå på fisk-spa-behandling och få fotmassage. Under tiden så tvingade tjejerna i mig massor med alkohol och sa att jag skulle behöva det inför en senare utmaning. Därefter så fick jag gå runt på stan och fråga folk om äktenskapsråd och skriva ner i en fin bok som jag hade fått på morgonen. Det blev en hel del fina råd, bland annat från två alkisar. Haha!
Och efter det väntade nästa utmaning. Då var jag väldigt full efter att ha fått shotat massor med jägermeister och sköljt ner det med Bacardi typ. Och det behövdes när jag upptäckte vad nästa utmaning gick ut på!
Vi kom fram till ett hus och jag frågade vad det var för något? Jo, det var en studio där jag skulle få spela in min favoritlåt till min fästman! Och jag som verkligen inte har en bra röst! Jag fick gå in i båset och ställa mig framför micen med hörlurar i öronen! Och framför båset så var det ett fönster ut så jag kunde se mina kompisar och dom kunde se mig.
Det blev väldigt känsligt, eftersom den låten betyder så mycket för mig, så det kom en eller två tårar medan jag sjöng. Och när jag tittade ut genom rutan så ser jag att alla mina kompisar gråter med mig.
Jag fick höra i efterhand att dom hade tänkt att dom skulle gapskratta åt mig medan jag sjöng, men att jag överraskade dom och sjöng bättre än dom trodde jag skulle göra och det blev så känsligt eftersom låten betyder så mycket för mig så då grät dom istället. Haha!
Därefter så åkte vi hem till min fästman (han hade lagat tacos till oss och lämnat lägenheten). Vi åt, drack, dansade och hade en liten lek som gick ut på att testa hur väl jag känner min fästman. Då hade han vid ett tidigare tillfälle fått svara på några riktigt svåra frågor och så skulle jag nu få svara på samma frågor för att se om våra svar matchade varann! Det var frågor som t ex "Vem gillar Oskar bäst av dina föräldrar?" "Vilka egenskaper gillar Oskar mest hos dig?" etc. Min fästman hade svarat så fint på alla frågor och dom läste upp dom för mig efter varje svar som jag svarade!
Natten avslutade vi på ett uteställe i Örebro som jag jämt hängde på tillsammans med mina kompisar under studietiden. Jag fick gå ut i dom kläder som jag hade haft hela dagen (rosa klänning etc) och jättemånga kom fram till mig på utestället och gratulerade mig. Alltså folk som jag inte känner eller aldrig har träffat i hela mitt liv.
Det var en av dom bästa dagarna i mitt liv, tillsammans med mina bästa kompisar! Det hade inte kunnat bli bättre!