kitkät skrev 2012-11-18 16:06:59 följande:
Jo, på vissa frisörsalonger kan man göra så. Vissa frisörsalonger bjuder tillomed på något att dricka och tilltugg och så får man byta om där också.
Jag ska dock försöka hitta en makeup-artist och hårstylist som kommer hem till en! Jag har ju hittat en som jag tror att jag ska boka, men får se.
I så fall får hon komma hem till mina föräldrar, eftersom det är där jag ska sova natten innan bröllopet. Min fästman kommer sova hos sin mamma, som också bor i Stockholm. Han kommer säkert ha sin bror med sig där, jag kommer ha mina brudtärnor och min mamma! Och sedan, någon timme innan min Rolls Royce-skjuts kommer och hämtar mig till vigseln, så kommer närmsta släkten hem till mina föräldrar för att "följa ut mig" hemifrån mina föräldrar. Då kommer dom dit, dansar lite runt bruden (mig!), man tar bilder tillsammans med familjen osv och sen så följer dom bruden ut hemifrån. Det är tradition.
Så jag och min fästman kommer inte se varandra förrän jag kommer fram till altaret! Det är så vi vill ha det, därför valde vi att ta fotograferingen efter vigseln, trots att det kanske blir lite stressigt, men det är värt det. Jag vill absolut inte att han ser mig innan vigseln.
Hur gör ni? Kommer ni vara tillsammans på bröllopsdagen innan vigseln?
vi kommer köra fotograferingen innan vigseln så det är klart. man är finast då och så blir det mindre stressigt. men det gör inget att vi syns innan. :D