goli skrev 2012-11-18 21:11:56 följande:
Ojdå, det lät inte alls bra. Blir ännu mer komplicerat iom att det e din brudtärna och nära vän. Jag vet ju inte hela historien men har du berättat för henne om varför ni inte vill att han ska komma? Och varför hon låter honom behandla henne så?
ja alltså jag har berättat för henne att jag är orolig för henne för hon berättar ju hur han är. Men ja nu sa jag att vi inte villa ha honom där.
Hon skrev:
nej men jag känner det som ett slag i ansiktet. att varken du eller rami respekterar mitt beslut om att leva mitt liv med xxx och sen förbjuda mig att ta med mig min respektive och det känns som om jag är den enda som inte får ta med mig min andra hälft. du förstår alltså inte mina känslor heller antar jag.jag har varit så kluven i typ 2 veckor nu. lättretlig, ledsen, besviken att jag inte orkat med nåt om jag ska vara ärlig.
Jag skrev:
okej. nej det är inte så att vi inte respekterar ditt beslut om att leva med honom. vi respekterar det absolut och du får leva med vem du vill. det säger vi inget om. MEN då kan jag även tillägga att det är vääääldigt få personer från Örebro som över huvud taget är bjudna på vårt bröllop. Och därmed sagt att vi vill bara ha dom människor som förgyller vår dag där. Och jag kan ogilla många människor men xxxx (min man) är rent generellt inte en människa som säger ett ont ord om någon. Men när till och med han säger ifrån så är det något. Vi är inte kompis med XXX och vill egentligen inte vara heller. I ärlighetens namn så tycker varken jag eller xxx (min man) om xxx. Det gjorde vi inte ens innan ni blev tillsammans heller. Utan han har väldigt dålig attityd och det har inte blivit bättre av allt skit jag har hört att han gjort mot dig heller. Så därför känner inte vi att vi vill ha honom på vårat bröllop. oavsett om han är tillsammans med dig eller inte. Vi lägger MYCKET pengar på det här bröllopet och vi vill då kunna välja våra gäster så det blir som vi vill. helt perfekt för oss helt enkelt
Då drog hon sig ur.