Goli, tack för grattis..vi hade en helt underbar bröllopsdag. Jag önskar att man kunde få uppleva dagen igen, allt gick så himla snabbt =).
Vi bokade vår resa via Lime Travel, en resebyrå med kontor i sthlm. Vi var borta i ca 3 veckor och inledde resan med 2 dagar i Singapore, därefter åkte vi vidare till lombok..precis som Bali är det en ö som tillhör indonesien men den är mycket mindre och inte lika turistig. På Lombok bodde vi på ett ställe som hette Qunci Villas i 5 nätter..det var så underbart där så vi knappt lämnade hotellområdet...vi hade en pool villa med egen pool och allt.
Efter Lombok åkte vi vidare till Bali, där bodde vi på 3 olika ställen. Först i Ubud som är jättevackert och lummigt, därifrån kan man gå på vandringar bland risfälten, prova forsränning mm mm. I Ubud bodde vi på ett ställe som hette Uma Ubud som var jättecoolt och maten var underbar, där spenderade vi 2 nätter!
Efter Ubud åkte vi vidare till norra Bali och bodde 2 nätter på Damai Lovina, i en pool villa. Det är det finaste stället jag någonsin har bott på och om det är något hotell jag verkligen ska rekommendera så är det Damai. Man har svårt att slita sig därifrån för att det är så vackert =).
Vår sista vecka på Bali bodde vi på ett lite mer turistigt hotell på södra Bali (för att kunna ha råd med alla de andra fina hotellen =)), så sista veckan satsade vi på att göra utflykter mm.
Hela resan gick på typ 62000 kronor tror jag, men vi hade möjlighet att få billigare/dyrare beroende på hur många nätter vi ville spendera på de finare hotellen. Sen tror jag även att man kan ordna detta billigare själv men vi tyckte det var bekvämt att få allting ordnat via resebyrån
Oups, det blev lite långt svar men det är bara att fråga om ni undrar något mer!