Pagnie, det är helt ok att fråga..jag tror hela bröllopet exklusive förlovningsring och smekmånad gick på ca 250 - 300000. Jag vet faktiskt inte exakt för jag slutade räkna när det skenade iväg´haha, men min man har bra koll.
Angående tärnklänningarna och färgtemat så kan jag ju säga att jag släppte helt på att det skulle vara exakt samma färg på allt till slut. Jag hade från början tänkt limegrönt men när vi skulle titta ut tyg till tärnorna så fastnade alla för en mörkare grön nyans och så fick det bli. Sen blev det nog lite olika nyanser på olika dekorationer mm. Så det blev ett bröllop med färgtemat guld och olika nyanser i grönt ;). Jag tycker båda klänningarna du har lagt upp är jättefina så kör på den som känns mest rätt så får du försöka matcha alla andra färger till klänningarn men det behöver ju som sagt ej vara exakt!
Goli, tack vad kul att du tyckte om vår sofre aghd..mamma skulle bli glad om hon fick höra det för det var typ hennes stolthet med hela bröllopet haha =).
Ja Vår Gård är helt underbart, saknar att åka dit titt som tätt och planera inför bröllopet haha. Vi hittade stället genom min svärmor som hade varit på konferens där! Det ingick en trerätters meny i paketet så vi fick åka dit och provsmaka massa olika förrätter, varmrätter och efterrätter och allt var supergott. Men till slut valde vi faktiskt fisk till huvudrätt även om det inte är så vanligt att det serveras på bröllop men det blev jättelyckat.
Hela dagen var helt perfekt för oss, i princip allt gick enligt planerna förutom att jag under fotograferingen innan vigseln fick en handflatestor fågelskitsfläck på min klänning. Världens panik bröt ut men mina tärnor var snabba och eftersom fläcken endast hamnade på spetsen och inte lagrena under så syntes den knappt efter lite duttande med en blöt servett. Det där var så typiskt mig bara haha
Det finns otroligt mycket mer att berätta om vårt bröllop så om det är något särskilt ni undrar är det bara att fråga =)