goli skrev 2012-11-28 20:50:20 följande:
hahaha! vad gulligt, ja jag vet precis vad du menar! duktig du e! kämpa på med persiskan! bästa sättet att lära sig ett språk på är övning övning o åter övning och att läsa böcker eller titta på film på det språket... tycker jag funkar bra, iallafall!
Än så länge har vi bestämt att söka till Kalmar, Örebro, Lidköping, Mora, Oskarshamn, Västervik och Skövde. Hahaha! Bara dessa ställen men det lär nog bli fler på listan! En favorit för min del är Kalmar eftersom de har AT med akutinriktning!
hahaha! du gillar blått, va?
ja, när jag börjar jobba o tjäna pengar blir det nog svårt att inte köpa söta babykläder innan vi ens hunnit skaffa några!
Hur är det i Strängnäs, då? Visst är det där ni bor? Bra stad? Trivs ni? Hur långt är det till Stockholm från er?
hihi vad bra. Ja jag vet jag måste öva men jag har lite svårt att komma igång nu känner jag. så mycket annat jag vill göra. Men jag måste ju men grammatik är inte kul. men jag ska allt hitta motivationen och köra på.
Oj det var en del platser i alla fall.
Haha jaså du har märkt det alltså? jo jag älskar blått det är helt underbart. Men ja det kommer bli jättesvårt det där med bebiskläder. men fan shoppa loss det skadar ju ingen.
jo strängnäs är jättefint. väldigt liten stad men mycket mysig. dock flyttar vi till eskilstuna i januari så vi får närmare till jobbet. men det är också en väldigt fin stad. lagom stor och så där.
Det är två jättebra städer. Och vi trivs jättebra. Mycket bättre än i örebro faktiskt.
Från strängnäs tar det ca 35-40 minuter till stockholm. eller ja då kommer man till skärholmen. oftast dit vi åker och brukar ta tunnelbana därifrån om vi ska in i stockholm. så jättebra avstånd. klagar inte alls.