goli skrev 2012-11-28 18:14:23 följande:
ja, jag har tänkt mkt på prematuritet sen i somras eftersom jag jobbade på en neo-avdelning. Men jag räknar inte med att vi blir gravida på en gång. Om vi skulle bli det så är det fantastiskt men jag räknar med att det kommer dröja lite.
Det beror faktiskt helt o hållet på var vi får AT! Vissa ställen har block som startar redan i augusti, andra ställen har i september eller t o m oktober. Men om det skulle bli så sent så kommer vi att jobba som underläkare fram till att blocken startar. Så jag hoppas på att vi ska hamna på ett ställe där blocket börjar i typ början av september, då kan vi t ex börja försöka i oktober. Det ultimata vore ju om vi fick ett semestervikariat redan i juli, detta håller vi på att ansöka om redan nu. Då kan vi börja ännu tidigare. Deadline för ansökningarna om AT är typ ngn gång i mars-april och man får svar inom typ 3 veckor efter det så det kommer att visa sig då. Det jobbiga vore om vi skulle få underläkarvik i en stad snart och måste ge svar o sen får vi AT på en annan ort. Jajaja, dagens i-landsproblem eller hur?
jo men precis. lite så jag känner också. men om du börjar jobba i september och börjar i oktober och det faktiskt går på första så kan det ju som sagt bli lite tajt. men det där känner ni ju av själva. men tänk på att inte gå in i det och tänka att nej det går inte på första för risken/chansen finns. :D
men det där löser sig. idag är det i alla fall 136 dagar kvar. haha. fan vad jobbig jag är. jag kommer tjata hål i huvudet på er.
Måste bara få säga att jag köpte en sån söt bebisfilt igår. hittade den på kappahl, älskar deras kläder verkligen alltså bebiskläder och den var så fin. maringblå med röda
setare. du vet vad jag menar Goli. kolla vad duktig jag var nu haha. ;) nej men den var urgullig. jag och sambon var ju och köpte en sådan där söt overall virkad som dom hade förut också. fan vad gullig den är. köpte en blå. otippat va?