Goli, haha jag är gärna er "Yoda" om ni behöver några tips =).
Pagnie, vad kul! Vi hade vårt bröllop på ett ställe som heter Vår Gård, ligger i saltsjöbaden och är egentligen ett "konferensställe" men vi föll för det eftersom det är så otroligt vackert där =). Vi var och kollade på en massa ställen allt från herrgårdar, slott, och restauranger och till slut valde vi ett ställe där de inte brukar hålla så många bröllop..så vi var lite oroliga över hur det skulle gå från början. Men det visade sig vara en liten fördel eftersom de inte hade så mycket färdiga lösningar...han som var ansvarig var väldigt flexibel så vi fick det mesta precis som vi ville =).
Jag ser ju att ni alla ligger i bra fas, om man har ordnat lokal, datum, plats för vigsel/vigselförrättare, dj, fotograf, filmare, klänning och inbjudan är man ju på god väg. Säg till om ni vill ha tips, jag var t.ex. väldigt nöjd med min florist, fina buketter till mycket billigare pris än i butik =).
Goli, angående sofre aghd så slutade det med att min mamma och moster fixade det själva. Min moster hade med sig massa saker från Iran och de arbetade sjukt hårt för att få till det men det blev jättefint och stilrent. Jag hade nog annars anlitat någon men eftersom jag och min man ville fixa allt annat kring bröllopet själva utan våra föräldrars inblandning så blev min mamma och moster bara glada över att få ett ansvarsområde som dom kunde planera och ägna sig åt :).
Jag kan lägga upp en liten bild på vår sofre aghd, blev så impad på moster och mamma att de lyckades göra så fint =)