• daniiel

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Som rubriken lyder, så har jag rätt hyffsad koll på sådant som rör kinaklänningar samt underkjolar. Jag är helt självlärd och delar gärna med mig av mina kunskaper, så är det något ni undrar över inom dessa områden är det bara att fråga på :)

Självklart är det fritt fram för andra att svara på frågor också!

Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

Hoppas att det här blir en tråd där jag, och ni, kan hjälpas åt att reda ut eventuella frågetecken :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-28 21:51

Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2
  • Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
  • sommaren13
    Skelleftetjejen skrev 2013-04-10 14:51:26 följande:
    PRECIS :)   Men skulle ju ha haft lite släp va?  :)
    Visst är det finare om det är släp på klänningen?!

La in länken till klänningen här ovan! 
    Jo jag visste att du ville ha släp, jag ville bara se om det var den typ av stretch du var ute efter
    Det är inte risk att klänningen blir kortare med underkjol? Den tar ju lite plats oxå...

• Skelleftetjejen
    sommaren13 skrev 2013-04-10 14:56:39 följande:
    Jo jag visste att du ville ha släp, jag ville bara se om det var den typ av stretch du var ute efter
    Det är inte risk att klänningen blir kortare med underkjol? Den tar ju lite plats oxå...
    Det kanske den blir, tänkte inte så långt, tänkte mer att om spetsen från underkjolen skulle nå en cm längre kanske dom skulle "flyta ihop" , fast det kanske bara är önsketänkande?! :)
  • sommaren13
    Skelleftetjejen skrev 2013-04-10 15:00:51 följande:
    Det kanske den blir, tänkte inte så långt, tänkte mer att om spetsen från underkjolen skulle nå en cm längre kanske dom skulle "flyta ihop" , fast det kanske bara är önsketänkande?! :)
    Kanske hänger lite på hur vid man vill ha den....
    synd att du inte bor i stockholm, annars så hade du kunnat prova min underkjol. 
  • Skelleftetjejen
    sommaren13 skrev 2013-04-10 15:05:15 följande:
    Kanske hänger lite på hur vid man vill ha den....
    synd att du inte bor i stockholm, annars så hade du kunnat prova min underkjol. 
    Ska ta och kolla runt, men om nån vet av en underkjol, med inte allt för mycket puff och med släp, som dessutom är stretchig i midjan så säg till :)

Sommaren13:  Taaaack, hade varit bra att få göra det, men 80 mil känns lite väl långt :P
  • daniiel
    Skelleftetjejen - Nästan alla underkjolar har resårband i midjan och är ganska töjbara därav. Men då blir det mer som tex den här underkjolen www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-kapellet-tag-1-klassens-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p67706.html Den har inte en sån bred kant upptill med stretch, utan det är ett resårband med kardborre i midjan. Den underkjolen skulle dessutom eventuellt kunna passa bra till din klänning. Om du vill ha mkt volym och vidd!
  • daniiel
    Skelleftetjejen skrev 2013-04-10 15:32:09 följande:
    Ska ta och kolla runt, men om nån vet av en underkjol, med inte allt för mycket puff och med släp, som dessutom är stretchig i midjan så säg till :)
    Missade det här inlägget, du vill alltså inte ha med jättemkt volym och puff :P Vad tror du om den här underkjolen då? www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoats--1082-9309-_p165639.html

Synd att jag inte har kvar mina underkjolar, annars hade du gärna fått pröva :P
Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill