SoonToBeBride2013 skrev 2013-04-06 14:29:57 följande:
Hej daniiel! Jag har nyss fått hem denna underbara kinaklänning (Maggie Sottero Camden, om du minns att vi diskuterat den tidigare i en annan tråd). Klänningen är välsydd, fin kvalitet och passade perfekt :)
Jag funderar nu över underkjol.. tror att originalklänningen har lite mer fluff nertill (utan att överdriva) och tror det kan vara fint. Behöver hur som helst en underkjol för att ge lite mer vidd, eftersom jag annars kommer att gå på klänningen/inte kommer kunna gå alls.. har du något tips på någon underkjol som skulle passa? Släpet är chapel train och tror figuren på klänningen är "A line" (?).
Hej :) Vad fin den ser ut! Och ja, jag kommer ihåg :) Väldigt roligt att få se resultatet, speciellt när det ser ut att ha blivit väldigt bra. Jag skulle nog kalla klänningen en låg dropwaist eller hög mermaid, en fit and flare helt enkelt :) På bilden av originalet så har dom ju en underkjol och då har den mer vidd nertill. Jag tror att din klänning helt klart skulle bli ännu finare med en underkjol :) Då är ju frågan hur mkt volym du vill ha..
Det finns ju flera underkjolar som skulle kunna passa, frågan är bara vilken som blir bäst. Sedan kan man alltid trixa lite med underkjolarna. Ställa om vidden på ringarna, flytta ringar, plocka bort ringar helt, klippa bort tyll eller sy dit extra tyll.
Den här om du vill ha ordentligt med volym och släp på underkjolen också.
www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoat--2000-_p67706.html
Den här om du vill ha lite mindre volym, men fortfarande ha en med släp.
www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoats--1082-9309-_p165639.html
Den här om du inte vill ha något släp på underkjolen, men ändå ganska mkt volym.
www.lightinthebox.com/taffeta-a-line-full-gown-2-tier-floor-length-slip-style-wedding-petticoats_p509974.html
Och den här om du inte vill ha släp och mindre volym.
www.lightinthebox.com/polyester-a-line-short-flare-full-length-wedding-slip-style-petticoat_p406012.html