• daniiel

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Som rubriken lyder, så har jag rätt hyffsad koll på sådant som rör kinaklänningar samt underkjolar. Jag är helt självlärd och delar gärna med mig av mina kunskaper, så är det något ni undrar över inom dessa områden är det bara att fråga på :)

Självklart är det fritt fram för andra att svara på frågor också!

Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

Hoppas att det här blir en tråd där jag, och ni, kan hjälpas åt att reda ut eventuella frågetecken :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-28 21:51

Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2
  • Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
  • Längtandsfull

Oj 2000:- kan det verkligen stämma... Då blir det ju jättedyra klänningar =(

• Larssonmaria86

Alltså 2000 kr totalt (priset för klänningarna, tull, moms och importavgift) men kan ju både bli mindre och mer beroende på vilken tullprocent dem tar...

• Längtandsfull

Ok då känns det lite bättre. Men jag hoppas endå att vi slipper dom extra avgifterna men den chansen är nog liten.

• daniiel
    NatJac skrev 2013-05-15 09:18:36 följande:
    Tack så mycket för hjälpen!
    Kommer troligtvis inte beställa denna klänning från shopofbrides i sådana fall! känner mig inte så våghalsig med min framtida bröllopsklänning.Flört
    Vilket företag hade du rekomenderat om jag ska skicka bilden till någon annan för att dom ska sy upp den?

Återigen, tack! 
    Jag skulle säga Landybridal eller Dinobridal, även Jenjen kanske (om dom syr upp klänningar från bild), med tanke på att det är dom tre företag som det köps mest ifrån just nu (om man utgår från BT) och har många nöjda kunder :)
  • daniiel
    lillapia skrev 2013-05-16 14:36:04 följande:
    Hej, behöver er hjälp, jag har fått paket men jag vet inte om det är från aliexpress eller millybridal, för jag har beställt två ganska lika.
    Var kommer Millybridal från? 
    Hehe nu hoppas jag ju att du redan vet ;) Men Millybridal, precis som Aliexpress och alla andra sidor, är ju från Kina. Vilken stad osv, det vet jag tyvärr inte på rak arm.
  • daniiel
    HalkatlaNr1 skrev 2013-05-16 15:35:35 följande:
    Jag har hittat den klänning som är mest mig.. 
    Men nu e frågan om denna säljare är nån
    man vågar beställa ifrån.. Färgen på bilden
    är champagne men vet inte om jag ska välja
    den eller ta Ivory..

www.dhgate.com/product/productdisplay.do?pid=... 
    Jag hade inte valt att beställa från DHgate, baserat på egen erfarenhet, men man kan ju ha tur :) Och vilken färg är ju helt och hållet upp till bruden själv ;) Man tycker ju olika och passar i olika. Har du beställt klänningen och vilken färg blev det isåfall? :)
  • daniiel
    PimPim83 skrev 2013-05-18 14:28:13 följande:

Nu har jag fått bilder på min andra klänning från Landy. Har du något förslag på en underkjol som kan tänkas passa om jag känner att jag behöver ha en?
    Vad fin :) Du har inte hunnit få hem den än antar jag? Jag tror inte på en så stor underkjol under den är och jag vet inte, men jag skulle vilja behålla den lite "flygiga" känslan på klänningen. Förhoppningsvis har du redan hittat en underkjol som passar, men skriver ändå :P

Jag hade nog valt något liknande det här (och plockat ut ringarna), beroende på hur mkt vidd du vill ha osv.
    www.lightinthebox.com/nylon-a-line-gown-2-tier-floor-length-slip-style-wedding-petticoats_p557164.html
    www.lightinthebox.com/polyester-fishtail-full-length-wedding-slip-style-petticoat_p406007.html
    www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoats--1082-9309-_p165639.html
  • PimPim83
    daniiel skrev 2013-05-21 12:18:26 följande:
    Vad fin :) Du har inte hunnit få hem den än antar jag? Jag tror inte på en så stor underkjol under den är och jag vet inte, men jag skulle vilja behålla den lite "flygiga" känslan på klänningen. Förhoppningsvis har du redan hittat en underkjol som passar, men skriver ändå :P

Jag hade nog valt något liknande det här (och plockat ut ringarna), beroende på hur mkt vidd du vill ha osv.
    www.lightinthebox.com/nylon-a-line-gown-2-tie...
    www.lightinthebox.com/polyester-fishtail-full...
    www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-len...
    Tack för tipsen!

Nej jag har inte fått hem den ännu. Den ska skickas från Kina när som helst så om någon vecka borde den komma. Känner att jag vill prova den först innan jag bestämmer mig för underkjol.
  • daniiel
    PimPim83 skrev 2013-05-21 13:03:33 följande:
    Tack för tipsen!

Nej jag har inte fått hem den ännu. Den ska skickas från Kina när som helst så om någon vecka borde den komma. Känner att jag vill prova den först innan jag bestämmer mig för underkjol.
    Okej, vad spännande :) Ja, det gör du helt rätt i, att pröva den först :)
Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill