• daniiel

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Som rubriken lyder, så har jag rätt hyffsad koll på sådant som rör kinaklänningar samt underkjolar. Jag är helt självlärd och delar gärna med mig av mina kunskaper, så är det något ni undrar över inom dessa områden är det bara att fråga på :)

Självklart är det fritt fram för andra att svara på frågor också!

Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

Hoppas att det här blir en tråd där jag, och ni, kan hjälpas åt att reda ut eventuella frågetecken :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-28 21:51

Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2
  • Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
  • daniiel 2
    septembersol skrev 2013-06-13 12:59:22 följande:
    Hej igen! Jag trodde att jag hade bestämt mig, men så dök den här upp...
    www.jenjenhouse.com/se/Balklaenning-Hjaertfor...

Någon idé om underkjol till den? :) Finns det någon från Jenjenhouse som fungerar tro för att slippa beställa från två sidor? Vill ju gärna ha den siluetten som modellen har (typ). 
    Haha lätt hänt ;) Jag hade ju själv fyra brudklänningar hemma, så jag vet hur det är.

Ptjadu, här nedan är några underkjolar som jag tror kan funka, från samma sida då. Även om jag skulle rekommendera att du, ifall du har tid, väntar med att beställa underkjol tills du fått hem klänningen och ser hur den sitter.

En utan ringar www.jenjenhouse.com/se/Nylon-Balklanning-Full-Klanning-6-Tier-Golv-Langd-Slip-Style-Brollop-Underkjolar-037023569-g23569
    En med ringar, www.jenjenhouse.com/se/Underkjolar-Petticoats-037004073-g4073
    En med ringar och släp, www.jenjenhouse.com/se/Nylon-Balklanning-Chapel-Tag-1-Niva-Golv-Langd-Slip-Style-Brollop-Underkjolar-037024157-g24157
  • Lombard

Hej! Hoppas på lite hjälp, igen.. Jag har en klänning från JenJen och den är väldigt fin, jag är jättenöjd. Tänkte först skippa underkjol men inser nu när jag tittar på originalbilden att det nog inte är helt fel med lite lyft på klänningen. Dock, får jag svårt att välja rätt modell. Klänningen är inte golvlång utan ankellång/tealenght och det är supersvårt att hitta en sån underkjol. Jag blir jätteglad om du har något tips! Ska se om jag kan länka till klänningen. www.jenjenhouse.com/A-Line-Princess-Sweetheart-Ankle-Length-Taffeta-Organza-Wedding-Dress-With-Ruffle-Lace-Beadwork-002014997-g14997

• SingingFantacia

Hallå. Jag har redan min klänning men har kommit på att det kan vara svårt att dansa på kvällen med släp. Speciellt om man som jag buggar kanska friskt.
    Jag hittade denna på ebay från en säljare som har bra omdömmen. Tror du att den kan bli bra? sen undrar jag om du tror att den blir ful utan underkjol. Vill inte ha så fluffig klänning men ändå bröllopsaktig till kvällen.

• kitkät

Hej daniiel,
    Nu har jag köpt min drömklänning men skulle behöva hjälp med underkjol!
    Vad skulle du säga att jag behöver ha för typ av underkjol till denna klänning? Jag vill ha ett fint fall med vidd! Jag har en underkjol med en ring längst ner men den ger inget vidd alls.

www.morilee.com/bridals/bridal/1915

• soppskålen

Hej, jag är alldeles ny här inne... Jag hade tänkt mig att beställa en Kinaklänning, men var hittar jag info om frakt och tullkostnder? De är ju kopior, finns det lagliga hinder?

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill