• daniiel

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Som rubriken lyder, så har jag rätt hyffsad koll på sådant som rör kinaklänningar samt underkjolar. Jag är helt självlärd och delar gärna med mig av mina kunskaper, så är det något ni undrar över inom dessa områden är det bara att fråga på :)

Självklart är det fritt fram för andra att svara på frågor också!

Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

Hoppas att det här blir en tråd där jag, och ni, kan hjälpas åt att reda ut eventuella frågetecken :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-28 21:51

Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2
  • Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
  • daniiel

Oj, jag ber om ursäkt. Jag har totalt glömt bort att kika i den här tråden på länge. Förlåt ni som skrivit och inte fått svar från mig (andra är ju välkomna att svara också ;)). Jag hoppas att det har löst sig för er ändå! :)

• daniiel
    soppskålen skrev 2013-07-09 18:54:30 följande:

Hej, jag är alldeles ny här inne... Jag hade tänkt mig att beställa en Kinaklänning, men var hittar jag info om frakt och tullkostnder? De är ju kopior, finns det lagliga hinder?

Hej och välkommen hit får jag säga då :)

Dom har ju lite andra lagar och regler i Kina än vad vi har här angående det här med kopior osv. Det brukar dock för det mesta lösa sig ändå, eftersom en kinaklänning aldrig kan bli 100% lik en originalklänning. Det kan vara sömmar som är lite annars, ett annat spetstyg osv. Småsaker som gör att klänningen är lik originalet, men inte exakt som originalet.

När det gäller frakt så beror det ju på vilken sida du beställer ifrån. Sidorna har ju olika fraktkostnader och skickar med olika bolag. Du kan väl dock räkna med en frakt på 2-300kr och att det brukar ta mellan 1-2 veckor efter klänningen är skickad till att du får den.

Och angående tull och moms, så kan man hitta allt man behöver veta på Tullverkets hemsida. Jag har dock försökt sammanfatta det här augustibrud.bloggplatsen.se/2013/03/22/9628038-rakna-ut-tull-och-moms/
  • Sanct

Finns det någon kina-sida som man generellt kan säga är "bäst" och gör finast klänningar?

• daniiel
    Sanct skrev 2013-07-09 20:01:28 följande:
    Finns det någon kina-sida som man generellt kan säga är "bäst" och gör finast klänningar?
    Ja, då skulle jag säga www.landybridal.co faktiskt. Överlag har dom krånglat minst och levererar allt som oftast väldigt fina klänningar. Dom är ju dock lite dyrare och inte lika snabba som vissa andra sidor, men verkar hålla jämnast kvalitet.
  • iQbee

Yes jag har googlat både på den och JenJen house endast amerikanska sidor dök upp och det var rena bojkottat sidorna båda två... Man hör så olika saker och är super förvirrad... Hur fel kan det bli? Jag tror inte att det är så stor skillnad mellan de som finns i butikerna om det inte är någon designers klänning... Hm

• Sanct
    daniiel skrev 2013-07-09 21:55:02 följande:
    Ja, då skulle jag säga www.landybridal.co faktiskt. Överlag har dom krånglat minst och levererar allt som oftast väldigt fina klänningar. Dom är ju dock lite dyrare och inte lika snabba som vissa andra sidor, men verkar hålla jämnast kvalitet.
    Tusen tack för tipset!
Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill