• daniiel

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Som rubriken lyder, så har jag rätt hyffsad koll på sådant som rör kinaklänningar samt underkjolar. Jag är helt självlärd och delar gärna med mig av mina kunskaper, så är det något ni undrar över inom dessa områden är det bara att fråga på :)

Självklart är det fritt fram för andra att svara på frågor också!

Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

Hoppas att det här blir en tråd där jag, och ni, kan hjälpas åt att reda ut eventuella frågetecken :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-28 21:51

Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2
  • Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
  • daniiel
    Junibrud2014 skrev 2013-08-13 19:32:27 följande:

Fick hem min vintage klänning idag, sitter ljuvligt på men jag är kass på underkjolar och sånt. Någon som vet vad för underkjol jag ska ha?

Oj, så vacker klänning! Väldigt söt :) Gällande underkjol så är det ju en knälång och dom finns inte i så många modeller. Dom flesta ser väldigt likadana ut. Här har du den modellen som är absolut vanligast, www.lightinthebox.com/sv/lycra-halv-slip-knalanga-kvinnor-brollop-underkjolar_p327071.html och den är ganska billig på den här sidan jämfört med många andra. Den finns i svart och i vitt.

Här finns det en som är ännu lite billigare www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-2-tier-slip-style-brollop-underkjolar_p509972.html

Men kika på liknande underkjolar, det finns dom som har fler lager och ger mer vidd. Det finns ju i många ander färger också. På Ebay finns det mkt och det går även hitta på Etsy :)
  • Junibrud2014

Tack! :) Sådana finns det på beyond retro men vet inte vad de kostar där, men nu vet jag vilken sort tack så mycket! :)

• Pia88

En fråga till er som beställd underkjol från Light in the Box:

Har underkjolarna hållit måttet? Hur lång leveranstid har de?

• Lakinna

Daniiel: Vill bara tacka dig (igen) för stöd och goda råd i klännings- och underkjolsdjungeln! Jag hade en fantastisk dag och kände mig vackrare än nånsin! Här kommer en bild där man ser klänningen bra :)

• Caledonia

Hej Daniiel!

Jag har kollat runt en del och främst varit inne på jenjenhouse och Light in the box. Men nu har jag kollat Dinobridals och jag är mycket mer förtjust i klänningarna som finns där. Dock tycker jag hemsidan är lite mer besvärlig. Vet du hur man gör om man vill be dem göra små justeringar (vill tex inte ha släp)?

Jag har kollat lite extra på följande klänningar:
    www.dinobridals.com/discount-store-2013-new-designing-ball-gown-with-lace-and-tulle-floor-length-wedding-dress-p-615164.html
    www.dinobridals.com/discount-store-graceful-scoop-sleeveless-sweep-train-sweep-train-wedding-dress-p-615017.html
    www.dinobridals.com/discount-store-faddish-tulle-aline-sleeveless-bridal-wedding-dress-p-615107.html
    På dessa är oron att det tunna tyget överst kommer ha dålig passform. Och vilken underkjol bör man ha till dessa?

sen är jag även sugen på helspets typ denna:
    www.dinobridals.com/discount-store-beautiful-vneck-lace-applique-floor-length-wedding-dress-p-614217.html
    Vad säger din erfarenhet om klänningar i spets?

Tack för hjälpen!

• Cindy01

Sättet in min fråga här också, i hopp om att någon kan ge råd :) Nu bombarderar jag tråden ;) Men är riktigt hit och dit känner jag nu med klänningar. Den jag trodde mig va säker på att jag ville ha börjar blekna i mina ögon :/ Nu tror jag att jag har en vacker klänning som är så JAG. Och som jag tror skulle passa min figur bäst. Men nu undrar jag.... Klänningen skulle vara en kombination av två klänningar. Tror ni detta är möjligt? Har någon beställt så? Blev ni nöjda? När jag beställer klänningen isåfall, vilken av dom beställer jag? "Toppklänningen" eller "nedredelsklänningen"? Och var skickar man vilka förändringar man vill göra? Det skulle vara toppen och sash bandet från denna: www.dinobridals.com/discount-store-ball-gown-... Och nedredelen av denna: www.dinobridals.com/discount-store-absorbing-... Plus att jag vill ha med snörning i ryggen. (Förlåt för att det inte blir mellanrum. Skriver på iPad!!)

• MajKlas2014

Hej!
    Undrar om du har en känsla av vilken sida som är bäst om man ska skicka in bilder på en klännig som inte finns  deras sortiment och få den uppsydd, Landybridal eller Dinobridal? Dinobridal verkar vara lite billigare, men många verkar väldigt nöjda med Landy... 

• stephelf

Hej! Den här klänningen är jag otroligt sugen på att beställa till bröllopet, den är från landy bridal, jag är dock osäker på vad jag ska ha under (det är ju så mycket nytt man ska sätta sig in i nu till bröllopet!), så skulle verkligen uppskatta tips på vilken typ av underkjol jag kan ha till den : )  gärna från landy. 

Jätte bra tråd! 
  • daniiel
    Pia88 skrev 2013-08-14 12:10:22 följande:
    En fråga till er som beställd underkjol från Light in the Box:

Har underkjolarna hållit måttet? Hur lång leveranstid har de?
    Generellt sett är det inte så stor skillnad på underkjolar från olika leverantörer. Brukar vara ungefär samma kvalitet osv. Och man ska räkna med åtminstone ca 2 veckor om man beställer från Kina, ibland tar det lite längre och någon gång har det gått snabbare. Svårt att säga exakt.
Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill