maxmamma skrev 2012-11-10 00:34:52 följande:
Nu riktar jag inlägget inte bara till dig, men början är väl mest till dig även om det kanske rör andra med...
För mig är det självklart att allas åsikter är lika mycket värda. Jag kanske inte håller med dig, och jag kanske argumenterar starkt emot i en diskussion. Men det betyder ju inte att du inte har rätt att tycka som du gör
Jag har haft mycket nytta av att ha administrerat "min" sida i så många år, så jag har lärt mig tålamod där, och att även ha förståelse för att alla inte tycker som mig (även om mitt sätt ju alltid är det rätta *ironi*
).
Och jag har lärt mig diplomati, att medla, lugna och förklara på flera olika nivåer och sätt.
Men ja, det är så trevligt här där de allra flesta har inställningen att dom vill hjälpa, förklara och finnas till för andra. De flesta är inte här för att hävda sig själva och trycka ner andra för att själva känna sig lite duktigare som det kan vara på andra sidor. Det finns säkert några sådana här med, men dom brukar faktiskt inte bli så långvariga.
Och just pga att de flesta (även vi veteraner / gamlingar) är här för att hjälpa, för att stötta och bidra så kanske vi tar lite plats.
Men som sagt, i de flesta trådar om framtida bröllop (typ "brudar våren 2015" eller "vi som gifter oss vintern 2013") brukar i alla fall jag ligga lågt. Jag svarar bara om det är något som jag specifikt har ingående kunskaper om.
Vissa trådar läser jag inte ens i, för det är ämnen jag inte vet något om och alltså behöver jag inte lägga näsan i blöt där. Men när det frågas efter råd, och jag kan ge råd så brukar jag inte avstå bara för att kanske någon annan skulle vilja svara.
För även om man tycker likadant som mig så kan man ju ändå skriva ett eget inlägg och bidra till diskussionen