• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • Pagnie
    pamjofre skrev 2013-01-08 19:12:38 följande:
    Pagnie- super fina ringarna blev!!
    ja visst blev dom. jag är jättenöjd. mindre nöjd med det dåliga ljuset men det gör inget. ;)
  • CoG

Får jag se en bild på bara de två övre ringarna tillsammans?

Pagnie skrev 2013-01-08 18:42:31 följande:
    så nu har jag äntligen hämtat hem mina vigselringar. dock så är dessa bilder tagna på kvällen så ljuset gör dom inte rättvisa. min mittsten är kornblå men det visar ju som sagt inte ljuset.
    mittringer är min förlovningsring en trestensring med en 1.08 ct safir och två st diamanter på 0.52 ct på varje sida vitguld
    vigselringarna är också i vitguld med diamanter den ena med 12 diamanter i rad och den andra är jag lite osäker på faktiskt. haha.
    men underbara är dom hur som helst.

• johbeh

Detta är våra förlovningsringar som är gjorda av en guldsmed efter vvåra önskemål :).. Tillsammans med samma guldsmed ska vi nu modifiera om min ring, ev en diamant där de små diamanterna sitter idag eller kanske en rad med diamanter... Eller kanske en smal diamant ring till... hmm.. någon som har förslag ?

• Limba
    Emosc skrev 2013-01-09 10:21:26 följande:
    Min förlovningsring!

ÅH VA FIN! har den modellen som alternativ. Var köpte ni den? Kostade? Den e skitsnygg, lite gammeldags och ändå classy!
  • CoG

Diamanter runt om på den övre delen av ringen?

johbeh skrev 2013-01-09 09:02:31 följande:

Detta är våra förlovningsringar som är gjorda av en guldsmed efter vvåra önskemål :).. Tillsammans med samma guldsmed ska vi nu modifiera om min ring, ev en diamant där de små diamanterna sitter idag eller kanske en rad med diamanter... Eller kanske en smal diamant ring till... hmm.. någon som har förslag ?

• Zmajlet

Min ring efter vårat bröllop i New York 3/1-13

Förlovningsring: Vitguld, 10 mm bred, Hand of Sweden.
    Vigselring: Vitguld, 4 mm bred, princesslipade briljanter 11 x 0,05 ct i kanalfattning. 
    Ringarna är ihopsatta. 
  • Pagnie
    CoG skrev 2013-01-08 20:58:39 följande:
    Får jag se en bild på bara de två övre ringarna tillsammans?
    ska försöka fixa det framöver. har ingen möjlighet nu tyvärr.
  • MariaMagdalena
    MissAdelaide skrev 2013-01-08 16:47:59 följande:
    Hur många diamanter har du i den undre ringen ? Är det 0,03 diamanter ? Jag försöker att räkna ut hur många jag ska ha på rad för att det ska gå från ena sidan fingret till nästa sida. Svårt då jag har så smala fingar.
    Fin kombination !
    Tack =)
    Den breda har 0,03 ct, men den undre är faktiskt cz och dom går hela vägen runt, glittrar huuuur fint som helst! Just den här ringen (den smala) är i stål och som sagt cz, men finns även att få i guld eller vitguld med diamanter.
    Jag har oxå ganska små fingrar med smala och korta fingrar men den här kombinationen känns riktigt bra faktiskt. 
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013